Nautica Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ble meget overrasket når jeg så hvor mye et stabilisering-system faktisk "vibrerer". http://www.youtube.com/watch?v=C60ehMe3wQ8&feature=related Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Kjøpte visst en Nikon 85mm F1.8 AF-D til 1300 kroner jeg... Slettes ingen upris. "Sorry Men ho som låner 85mm objektivet mitt ville kjøpe det. Du finner nok ett annet på nettet." Da ble det visst ingen billig 85mm'er likevel... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Heh - selger flere objektiver pluss teleconverter. Nevner i annonsene hvilke andre objektiver jeg også selger. En type skriver mail med spørsmål om annonsen for det ene mkI-objektivet og spør om det ikke kanskje er mkII, og også om prisen inkluderer teleconverter og de to andre objektivene. Optimist... Endret 5. desember 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Er det noen her fra Haugesund og omeng som har noe kjennskap til en viss Maciej Grindheim (Centrum Data)? Nevnte person har/hadde nemmelig en Fujitsu 27" P Line til salgs via Finn.no til en ganske så grei penge (3500,-). Jeg har søkt opp personen og det er en reell person, men telefonnummeret finner jeg ikke registrert på noen. Anonnsen er nå borte ettersom han allerede har en annen kjøper på den, men denne andre kjøperen har visstnok ikke gitt lyd ifra seg og dermed skulle jeg få skjermen dersom han ikke får tilbakemelding i løpet av morgendagen. Telefonkatalogen ga ingen treff ved søk, noe jeg spurte han om tilfellet ved. Dette har selger unngått å svare på. Alt i alt så er jeg en meget skeptisk person så det hadde vært kjekt om noen fra Haugesund hadde bekreftet om dette er en ekte person som det går an å stole på? Og dersom jeg velger å kjøpe via Finn.nos betalingsgaranti, er det mulighet for å få hentet pakken og testet at faktisk skjermen funker før selger får pengene sine? Endret 5. desember 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Les om Finns betalingsgaranti: http://ks.finn.no/betaling-og-faktura/payex-finn-betalingsgaranti/ Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som kan hjelpe meg å finne loven hvor det står at selger har mulighet til å reparere varen 2 ganger før man kan heve kjøpet Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som kan hjelpe meg å finne loven hvor det står at selger har mulighet til å reparere varen 2 ganger før man kan heve kjøpet http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som kan hjelpe meg å finne loven hvor det står at selger har mulighet til å reparere varen 2 ganger før man kan heve kjøpet Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=all Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 @Trondster: Jeg har lest på det tidligere, men var noe usikker på om det var noe jeg muligens hadde missforstått. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det pågår en tilsvarende sak mot en annen norsk fotograf på ett par Fotograf og Modell grupper på Facebook. En fyr som har gjort samme stuntet, skrapet sammen en del bilder han har funnet på Facebook og laget egne side. Han klarte også å vinne en konkurranse i lokale fotoklubben med en annen sitt bilde. Når de ble tipset om dette ble han tuppet ut av klubben. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som kan hjelpe meg å finne loven hvor det står at selger har mulighet til å reparere varen 2 ganger før man kan heve kjøpet http://www.lovdata.n...034-006.html#30 Takk. Akkurat den jeg trengte. Er det noen som kan hjelpe meg å finne loven hvor det står at selger har mulighet til å reparere varen 2 ganger før man kan heve kjøpet Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. http://forbrukerport...wNG?section=all Takk. Varen fungerer 0%, så jeg vil ha en annen vare. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Da ble det en Samsung Galaxy tab 10.1" (uten 3G) som julegave til familien gitt. Prisen var under 3000 kroner, (2990 på Smart Club). Har tenkt til å prøve å la den være uåpen til julaften, det kjenner jeg kan bli en utfordring... Et minus med den er jo at det "bare" er 16GB harddisk på den, men det finnes selvsagt ekstrautstyr som gjør at man kan koble til et minnekort/minnepenn, kan være kjekt til å slenge inn en del filmer på under lengre turer og slikt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Da ble det en Samsung Galaxy tab 10.1" (uten 3G) som julegave til familien gitt. Prisen var under 3000 kroner, (2990 på Smart Club). Grattis. Hyggelig pris. Har tenkt til å prøve å la den være uåpen til julaften, det kjenner jeg kan bli en utfordring... Fingrene av fatet nå Et minus med den er jo at det "bare" er 16GB harddisk på den, men det finnes selvsagt ekstrautstyr som gjør at man kan koble til et minnekort/minnepenn, kan være kjekt til å slenge inn en del filmer på under lengre turer og slikt. USB Dongle'n kan være nyttig da. Og en rimelig minnepinne. Kopier over og erstatt filmer ved jevne mellomrom. Jeg kommer til å bestille meg en 32GB Asus Transformer senere i uka; dog uten tastatur i første omgang. Kravet om microSD-spor ble for stort Samtidig har Asus gått ut og lovet en v4.0 oppgradering etterhvert. Foretok et lite søk etter programvare i kveld; og det begynner å løsne for Adroid Tablet's nå. Gode fotoprogrammer er det fortsatt få av; mest masser av tull og tøys. Men Adobe sitt nye program ser spennede ut. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 I og med at jeg har en 11.6"-pc så var ikke kravet om minnekortspor alt for stort, kommer fortsatt til å "drasse" med meg den rundt når reisevekt ikke har noe særlig betydning. Samsung får også 4.0 etterhvert etter hva jeg har lest. Dattera på 9mnd må jo selvsagt begynne med teknologiske ting alt. Hadde med meg en jobb-iPad hjem for noen uker siden, var stas å kladde på den. Men for at ikke Apple skal ta ho, så er det bare å begynne med Android i tidlig alder. (lider av Apple-allergi) 5 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 "Sorry Men ho som låner 85mm objektivet mitt ville kjøpe det. Du finner nok ett annet på nettet." Da ble det visst ingen billig 85mm'er likevel... Det der irriterer meg. Sjekk først med nære omgivelser, så kan man legge det ut på nett. Sukk! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Kjøpte visst en Nikon 85mm F1.8 AF-D til 1300 kroner jeg... Slettes ingen upris. "Sorry Men ho som låner 85mm objektivet mitt ville kjøpe det. Du finner nok ett annet på nettet." Da ble det visst ingen billig 85mm'er likevel... Var dette på foto.no? I så fall legger du igjen en negativ (men ærlig og saklig) tilbakemelding på vedkommende. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 YES! endelig 25-30mb/s fra minnekortet mitt ;D fikk den 19kroners ebay-kortlesern min i posten nuh og må si det var en forbedring fra 2-3mb/s (pluss jeg slipper holde minnekortet på plass grunnet dårlig kontakt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 I og med at jeg har en 11.6"-pc så var ikke kravet om minnekortspor alt for stort, kommer fortsatt til å "drasse" med meg den rundt når reisevekt ikke har noe særlig betydning. Samsung får også 4.0 etterhvert etter hva jeg har lest. Jeg resier vanligvis med en 12" PC selv, eller en 10" netbook; så kravet til minnespor er ikke absolutt. Men jeg jeg kan tenke meg å prøve å reise lettere. Ser nå at det ikke er lenge før Archos 80 G9 er i butikken. Den er også interessant. Samt noe rimeligere. Dattera på 9mnd må jo selvsagt begynne med teknologiske ting alt. Hadde med meg en jobb-iPad hjem for noen uker siden, var stas å kladde på den. Men for at ikke Apple skal ta ho, så er det bare å begynne med Android i tidlig alder. (lider av Apple-allergi) Allergi mot halvspiste epler er vel genetisk? Eller bare smittsomt Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Om en måneds tid viser jo fujifilm med sitt nye system basert på x-serien (trolig kalt Fuji LX10) med utskiftbar opptikk. Fant dette bildet liggende på nettet, og kan ikke ha husket å sett det bli nevnt noen steder på forumet. X10 eller x100 med utskiftsbar opptikk? Falt noe i smak, og kan dette bli en slager? The new Fuji LX 18mm f/2 lens will have an excellent distortion control and will be slightly bigger than the Sony NEX 16mm f/2.8 lens: The rumored Fuji LX 35mm f/1.4 lens will be smaller than the Sony NEX 24mm (the total length will be about 3-4 cm or 1.5 in) http://photorumors.com/2011/11/26/another-fuji-lx10-mockup/ http://photorumors.com/2011/11/17/more-details-on-the-fuji-lx10-mirrorless-interchangeable-lens-camera/ Endret 6. desember 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Greit at du poster fuji mockup, men hvorfor poster du sony objektiver? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå