Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

En uke så går egentlig min smugmug ut, skal jeg bytte over til flicker?

Så har jeg sett litt forskjellige priser på flicker, hvor mye koster det egentlig?

Ellers som sikkert noen vet bruker jeg Lightroom og godt inne i arbedsflyten i programmet, så det å kobinere flickr med Smugmug skal vell gå uten problemer.

Ser for meg at Flikcr kan gi meg litt enklere å nå ut, og det å kunne mota komentarer og slike ting på bilder. Også mer løpende oppdateringer uten å måtte danne gallerier og lignende. Men kan heller lage "sets" på flikcr til spsielle anledninger.

Jeg gikk fra Smugmug til flickr da deres filosofi passet meg bedre. Betaler 25 daler i året for Pro utgaven. Tror det kan passe deg også; ettersom du ønsker eksponering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en mulighet; men jeg slår til på tilbudet til Johnny™, jeg. Litt spent på hva slags objektiv det er, og hva ghetto-moddinga består i :)

Sorry Tom, finner ikke objektivet. Enten så ble det kastet sist jeg flyttet, alternativt så ligger det i en eller annen eske i kjeller eller på loftet. Det lå ihvertfall ikke der det skulle ligge - i en gammel fotobag.

Det var forøvrig en Konica hexanon 1.8 moddet etter en oppskrift fra Cax. Mener jeg skrudde av deler av fatningen, og monterte filtbiter langs kanten.

Ikke noe stort tap, bildekvaliteten var grei, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Sorry Tom, finner ikke objektivet. Enten så ble det kastet sist jeg flyttet, alternativt så ligger det i en eller annen eske i kjeller eller på loftet. Det lå ihvertfall ikke der det skulle ligge - i en gammel fotobag.

Ingen katastrofe.

Det var forøvrig en Konica hexanon 1.8 moddet etter en oppskrift fra Cax. Mener jeg skrudde av deler av fatningen, og monterte filtbiter langs kanten.

Ikke noe stort tap, bildekvaliteten var grei, men ikke så mye mer.

Hørtes ut som et morsomt sak som passer til Uke 50mm. Hvis den dukker opp, så si i fra.

Lenke til kommentar

OM-adapter koster på ebay like mye som plasthansker på Rema :tease:

Joda, men uke 50 er om 12 dager - det er vel litt snaut i forhold til leveranse.

Det kan gå det. Men trenger ikke gå fortere fra UK. Har fått ting fra Tyskland og Korea mye fortere enn UK. Er nok avhengig av hvordan avsender sender pakka.

Fikk akkurat Sigma 50mm f1.4 for Sigma i hus. :dribble: Så da har jeg Nikon AF-S 50mm f1.4, Sigma EX 50mm f1.4, Nikon AF-D 50mm f1.8, Industar 61 M42 50mm f2.8 og Zuiko OM 50mm f/1.8 å velge mellom :)

Sigma 50mm-eren er det største beiste jeg har sett. :) Ser det bedre forfra da den tar 77mm filter

Problemet er bare at det blir kun mørkefotografering i uke 50 for har ikke mulighet for å fotografere på dagen...

Endret av Epp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan gå det. Men trenger ikke gå fortere fra UK. Har fått ting fra Tyskland og Korea mye fortere enn UK. Er nok avhengig av hvordan avsender sender pakka.

Joda; men jeg er ikke sikker på hvor keen jeg er på adapterbasert foto akkurat nå.

Fikk akkurat Sigma 50mm f1.4 for Sigma i hus. :dribble:

Det er jo egentlig den i 4/3 fatning jeg har lyst på - hadde den i Canon fatning, og jeg synes det er et stykke lekkert glass. Savner den.

Problemet er bare at det blir kun mørkefotografering i uke 50 for har ikke mulighet for å fotografere på dagen...

Jeg hadde tenkt meg ut i lunsjpausene denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt meg ut i lunsjpausene denne gangen.

Ikke så mye spennende i en lunsjpause-avstand der jeg er. Får tenke på det.

Utrolig hvor mye man får til på en liten plass med litt kreativitet.

13 av bildene i min Junifest 2011 - k-h-s - nye motiver er tatt innenfor 100m i fra her jeg sitter nå. Ved mit arbeidsbord hjemme på Rotnes.

Utrolig hva man får til, bare man vil. 3 av de er tatt i fra nesten helt samme plass, og 2 andre av de er også tatt nesten akkurat på samme plass.

Ta utfodringen, kanskje ikke du trenger å gå ut i lunsjpausen en gang!

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

DSCN1606-coolpix-950.jpg

Noen som husker dette kameraet?

Jeg har fått i oppdrag å finne en erstatter med hd-video og gode muligheter for styring fra pc. Jo mindre jo bedre. coolpix 950-en står montert på noe spesialutstyr for fotografering av øyne. Derfor spør jeg; siden det setter et bestemt fysisk krav.

Det må ha filtergjenger slik at det kan festes opp mot dette spesialutstyret. coolpix 950-en er skrudd rett på, med en sylinder imellom åpningen for kamera på spesialutstyret, og kameraet. Vet ikke om det som står imellom er bare mellomringer, eller optikk - hadde det for travelt til å demontere og undersøke.

Så... greie kompaktkamera, med filtergjenger slik at jeg kan få koblet til dette spesialutstyret, som har filterdiameter på 28mm.

Jeg er ikke helt inne i kompaktverdenen, men vet jo at f.eks Olympus zx-1 har filterring. Andre forslag? Pris er ikke spesielt viktig, da det uansett blir småtteri i forhold til nytt og fancy utstyr.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Noen som husker dette kameraet?

Jeg har fått i oppdrag å finne en erstatter med hd-video og gode muligheter for styring fra pc. Jo mindre jo bedre. coolpix 950-en står montert på noe spesialutstyr for fotografering av øyne. Derfor spør jeg; siden det setter et bestemt fysisk krav.

Du bør kankje sjekke om de har andre krav enn diameteren på filtergjengene - minste fokusavstand for kamera (aka. nærgrense), f.eks.

Det må ha filtergjenger slik at det kan festes opp mot dette spesialutstyret. coolpix 950-en er skrudd rett på, med en sylinder imellom åpningen for kamera på spesialutstyret, og kameraet. Vet ikke om det som står imellom er bare mellomringer, eller optikk - hadde det for travelt til å demontere og undersøke.

Akkurat hvordan det rører er bygd opp er litt essensielt her, tror jeg. Er det bare mellomringer, så kan de sikkert finjusteres for å få optimalt fokuspunkt.

Er det noen krav til programmet som styrer kamera fra PC'en; eller duger programmet som eventuellt følger med kamera ?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Kanskje hun ikke vil åpne blenderen?

Kanskje han ønsker en videre lysåpning? (Eh...)

(Videreført fra diskusjon i kupp på bruktmarkedet-tråden)

Kommer vel mest an på om det er skrufatning (såkalt "screw mount").

Men - for mye fokus på tekniske ting angående fatning og sånt noe - i fotografering er lyset det viktigste. Så - har hun noen skikkelige studioblitser? :innocent:

Lenke til kommentar

Men - for mye fokus på tekniske ting angående fatning og sånt noe - i fotografering er lyset det viktigste. Så - har hun noen skikkelige studioblitser? :innocent:

HAHA!

Kanskje hun rett og slett er ute av fokus?

Eller at stativet er for tungt og klumpete å drasse rundt med?

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...