Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagens gode nyhet, er at jeg har funnet batteriet jeg trodde jeg hadde mistet. Enda bedre; jeg fant det før jakken, den lå lommen til, havnet i vaskemaskinen.

Men så har jeg rotet bort blits-sko-vateret mitt istedet da.

Tom

Sett i bukselomma? Før du vasker den?

Lenke til kommentar

Skjermen min konka nettop. Måtte hente ett gammelt lurv fra loftet, en 17" like feit som bestepappa en gang var, og det er ikke rent lite!

Tingen er. Hvordan kalibrere den? Fargene er ganske så labre, og bildet er helt skrudd. Bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Fisheye-

You know you want it, you know you're never gonna need it

post-100104-1215104623_thumb.jpg

Det virker som samme JP-butikk jeg prøvde 7-14. Er den i andreetasje et sted i Oslo?

Uforskammet er det vel ikke, du roper ut at et objektiv er uskarpt ut i fra et bilde.

Det er litt småtullete å si noe slikt, etter å ha sett ètt bilde.

Ikke vondt ment Marius, men når noen kritiserer Nikkorglass virker det som om moren din er Nikkorglass, og du tar det som en personlig fornærmelse.

;)

Lenke til kommentar
Fisheye-

You know you want it, you know you're never gonna need it

post-100104-1215104623_thumb.jpg

Det virker som samme JP-butikk jeg prøvde 7-14. Er den i andreetasje et sted i Oslo?

Uforskammet er det vel ikke, du roper ut at et objektiv er uskarpt ut i fra et bilde.

Det er litt småtullete å si noe slikt, etter å ha sett ètt bilde.

Ikke vondt ment Marius, men når noen kritiserer Nikkorglass virker det som om moren din er Nikkorglass, og du tar det som en personlig fornærmelse.

;)

Så lenge de vet hva de snakker om så går det bra.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg alltid til sak. Jeg tar ikke en gang side i denne diskusjonen. Ser ikke alt for ille ut for et FE, for å si det slik.

Men selv om det er lett å bli indignert over desinformasjon, og at noen presser ut "det ser ikke skarpt ut" er rett nok ganske unøyaktig, men neppe ment som noen direkte negativ bemerkning. Det er værre om du henger på forum der folk mener det er en god ide å fortelle folk at dersom man skal ha kamera, da må man kjøpe merke x eller y. Alt annet er bæsj. Det er noe en kan tillate seg å bli en del indignert over, for det er ekstrem feilinformasjon.

Å gjøre en feil, som i dette fallet, det er ikke noe å omtale folk som 'verdensmester over'. Hendelig feil, sånt som skjer. At enkelte brukere omtalte andre brukere som 'tulling', det er dog værre.

Men du må innrømme at du tenner lett når noen kritiserer Nikkorglass? :p

Lenke til kommentar
Jeg holder meg alltid til sak. Jeg tar ikke en gang side i denne diskusjonen. Ser ikke alt for ille ut for et FE, for å si det slik.

Men selv om det er lett å bli indignert over desinformasjon, og at noen presser ut "det ser ikke skarpt ut" er rett nok ganske unøyaktig, men neppe ment som noen direkte negativ bemerkning. Det er værre om du henger på forum der folk mener det er en god ide å fortelle folk at dersom man skal ha kamera, da må man kjøpe merke x eller y. Alt annet er bæsj. Det er noe en kan tillate seg å bli en del indignert over, for det er ekstrem feilinformasjon.

Å gjøre en feil, som i dette fallet, det er ikke noe å omtale folk som 'verdensmester over'. Hendelig feil, sånt som skjer. At enkelte brukere omtalte andre brukere som 'tulling', det er dog værre.

Men du må innrømme at du tenner lett når noen kritiserer Nikkorglass? :p

Jeg kritiserer Nikonglass selv så hva er det du prøver å antyde?

Lenke til kommentar

To spørsmål, som jeg har en mistanke om at noen av dere kan svare på.

1. D200 - på venstre funksjonshjul, har man valget mellom CL og CH. Jeg vet at en av forskjellene er antall bps, men er det mer?

2. Så en fyr med et nikon hus på størrelse med D200/300. Ikke batterigrep, så D3 er utelukket. Uansett, på reima sto det bare nikon, uten noen form for serienavn. Står det D300 på reima til dette huset?

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...