Ratleto Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 2000,- for lerret i 30x40 på plate (rammen skal ordnes selv) og et ferdigrammet bilde (litt tykk ramme) i 40x50. Da er bildene lakket. Det som er rammet inn er ferdig til å henges på veggen. De som skal ha bildene (mine foreldre og søster) syntes det var kjempebillig De så for seg flere tusen. Men det kommer nok av at de regner fotografjobben inn i prisen Jeg setter pris på en ordentlig jobb! Jeg fikk ordnet fargebalansen, samt at ansiktet på det ene bilde ble lettet litt. Og det gjorde en forskjell. Hyggelig fyr som virker som om han tar kundene meget seriøst (i motsetning til stort sett alle andre plasser man betaler for å få ting gjort (tenk bilverksted, el-butikker osv).. Kjempespesiell "butikk" da ja. Det er helt nede i en kjeller, og er nesten bortgjemt. Edit: Og jeg fikk meg en lærepenge; Husk å tenk på luften rundt de du tar bildet av! I 3x2 format kan det se supert ut, men så må man jo croppe mye for å få riktig format for å henge på veggen. Heldigvis hadde jeg nok, men det var bare såvidt på det ene bildet jah! Ja, det er vel ikke så verst pris det, nei. Jeg hadde vel klart å få det til billigere (under 300,- ser jeg), men det er uten rammer og lakkering. Jeg hadde kanskje fått til samme etterbehandling, men jeg kan jo ikke garantere det. Og ja, spesiell "butikk". Må man vente litt før man blir betjent, har man mer enn nok av testutskrifter og sånn og kikke på som ligger overalt. Hehe. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det er fortsatt en del her som liker fotbal k-h-s, og det er også et par av oss som er fornuftige til å heie på Liverpool når det er snakk om desserten i fotball, nemlig Premier Leauge +1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det er fortsatt en del her som liker fotbal k-h-s, og det er også et par av oss som er fornuftige til å heie på Liverpool når det er snakk om desserten i fotball, nemlig Premier Leauge +1 Ja, er mange som følger med der. Selv har jeg ikke helt fått interessen av det. Trenger en pause i fra fotballen da jeg er på såpass mye kamper hvert år. 2010 sesongen var jeg faktisk på 29 kamper. Da får man nok i løpet av sommeren og er godt med en pause. Spiller også basket så det er passe å drive med og følge med på om vinteren;) Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Tror jeg skal gi denne til meg selv i dag. Litt får man vel ta seg råd til på sin 23 års dag Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Tror jeg skal gi denne til meg selv i dag. Litt får man vel ta seg råd til på sin 23 års dag Fin bursdag-gave. Jeg har lillebroren (300). Gratulerer med dagen, btw. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 DxOMark og morsomme poengsummer. DxOMark har testet NEX-7 og gitt den sin forenklede poengsum - 81 poeng. DxOMark har også testet D7000, som fikk forenklet poengsum på 80 poeng. Hva hvis vi kikker på tallene og grafene? Jo - Nikon D7000 scorer høyere på samtlige grafer, både per piksel ("screen") og nedskalert til 8Mpx ("print") - bortsett fra color sensitivity nedskalert til 8Mpx. På lav ISO. *skal tatovere poengsummen til kameraet sitt og "DxO fanb0i" i panna* Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Uke 50mm nærmer seg, og jeg er uten 50mm for første gang siden 2007 (2008?) Har prøvd en Nikon AF-D 50mm f/1.8 via adapter, men det ga ikke veldig mersmak - mest fordi AF ringen var for upresis. Så jeg funderer på hvor rimelig jeg kan oppnå en fungerende 50mm status innen uke 50. Eller om jeg skal droppe uke 50mm denne gangen ... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Ganske sikker på at jeg har en ekstra Olympus OM 50mm du kan låne om du har OM-adapter? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Lurer på om jeg også skal være med i år. Blir enten analogt eller digitalt med NX100 med nikon 50 1.8 AIS med adapter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Ganske sikker på at jeg har en ekstra Olympus OM 50mm du kan låne om du har OM-adapter? Har ikke OM adapter, desverre. Kun Nikon. Men det er mulig jeg kan få lånt en Nikon D40 (), og 50mm-en jeg har lånt tidligere. Men det blir litt ubehagelig å gå med plasthansker i en uke (og en spypose i lomma ) Endret 30. november 2011 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Ganske sikker på at jeg har en ekstra Olympus OM 50mm du kan låne om du har OM-adapter? Har ikke OM adapter, desverre. Kun Nikon. Men det er mulig jeg kan få lånt en Nikon D40 (), og 50mm-en jeg har lånt tidligere. Men det blir litt ubehagelig å gå med plasthansker i en uke (og en spypose i lomma ) OM-adapter koster på ebay like mye som plasthansker på Rema Lenke til kommentar
Epp Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Uke 50mm nærmer seg, og jeg er uten 50mm for første gang siden 2007 (2008?) Har prøvd en Nikon AF-D 50mm f/1.8 via adapter, men det ga ikke veldig mersmak - mest fordi AF ringen var for upresis. Så jeg funderer på hvor rimelig jeg kan oppnå en fungerende 50mm status innen uke 50. Eller om jeg skal droppe uke 50mm denne gangen ... For å være sikker. Her snakker vi om 50mm uansett crop factor på sensoren ikke sant? Ikke 50mm ekvivalent 35m film. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 For å være sikker. Her snakker vi om 50mm uansett crop factor på sensoren ikke sant? Ikke 50mm ekvivalent 35m film. jepp. Tomsi - jeg har en 50mm liggende et sted, ferdig (ghetto-)modifisert til 4/3 fatning, du kan bytte den mot en halv pakke tyggis hvis du er i nærheten av oslo sentrum på dagtid innen uke 50. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tror jeg skal gi denne til meg selv i dag. Litt får man vel ta seg råd til på sin 23 års dag Gratulerer så mye! Ser absolutt ut som en god sekk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tomsi - jeg har en 50mm liggende et sted, ferdig (ghetto-)modifisert til 4/3 fatning, du kan bytte den mot en halv pakke tyggis hvis du er i nærheten av oslo sentrum på dagtid innen uke 50. Det høres ut som en interessant deal Møte i Oslo må vi klare å få til før uke 50. OM-adapter koster på ebay like mye som plasthansker på Rema Joda, men uke 50 er om 12 dager - det er vel litt snaut i forhold til leveranse. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tomsi - jeg har en 50mm liggende et sted, ferdig (ghetto-)modifisert til 4/3 fatning, du kan bytte den mot en halv pakke tyggis hvis du er i nærheten av oslo sentrum på dagtid innen uke 50. Det høres ut som en interessant deal Møte i Oslo må vi klare å få til før uke 50. OM-adapter koster på ebay like mye som plasthansker på Rema Joda, men uke 50 er om 12 dager - det er vel litt snaut i forhold til leveranse. Bestill fra UK ebay. Har fått ting på 3-4 dager. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Bestill fra UK ebay. Har fått ting på 3-4 dager. Det er jo en mulighet; men jeg slår til på tilbudet til Johnny™, jeg. Litt spent på hva slags objektiv det er, og hva ghetto-moddinga består i Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det er jo en mulighet; men jeg slår til på tilbudet til Johnny™, jeg. Litt spent på hva slags objektiv det er, og hva ghetto-moddinga består i skal se etter det når jeg kommer hjem i dag er nokså sikker på hvor det ligger, men ikke 100% Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 En uke så går egentlig min smugmug ut, skal jeg bytte over til flicker? Så har jeg sett litt forskjellige priser på flicker, hvor mye koster det egentlig? Ellers som sikkert noen vet bruker jeg Lightroom og godt inne i arbedsflyten i programmet, så det å kobinere flickr med Smugmug skal vell gå uten problemer. Ser for meg at Flikcr kan gi meg litt enklere å nå ut, og det å kunne mota komentarer og slike ting på bilder. Også mer løpende oppdateringer uten å måtte danne gallerier og lignende. Men kan heller lage "sets" på flikcr til spsielle anledninger. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Men det er mulig jeg kan få lånt en Nikon D40 (), og 50mm-en jeg har lånt tidligere. Men det blir litt ubehagelig å gå med plasthansker i en uke (og en spypose i lomma ) Må du være litt snill da, er jo det beste kameraet Nikon har laget, spesielt på dynamisk omfang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå