Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det for meg at Phillips hadde gode TV'er, spesielt på og gjengi farger og sort.

Lager Phillips TVer? Trodde det bare var LG, Samsung og Såny som gjorde det nå for tia ;):tease: Du får mye bra 32" for 3K.

Vet ikke hvordan ståa er nå til dags, men for noen år siden så var Philips en av tre fabrikanter som faktisk "lagde" tv'er "flatskjerm" og solgte skjermene til andre produsenter.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan ståa er nå til dags, men for noen år siden så var Philips en av tre fabrikanter som faktisk "lagde" tv'er "flatskjerm" og solgte skjermene til andre produsenter.

Er ikke inne i det, men jeg mener at LG lager mye av innmaten. Vet at de lagde innmaten til min Dell U2410 monitor i alle fall. Det jeg tenkte mer på er når man kommer inn i elkjop o.l. så er det vel de andre merkene en legger merke til først. Phillips har sikker bra tv-er de. Jeg husker første TVen som min far kjøpte til meg. Det var en 14" Grundig som jeg brukte sammen med Memotech maskinen. Er ikke helt sikker men mener den ble kjøpt i 1984 og jeg tror den hadde fungert fortsatt...

Kjøpte en 32" LCD for 2006, men ser nå at den henger overhode ikke med det som er på markedet nå.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Utrolig frustrerende å dra på skolen når det er mørkt og komme hjem når det er mørkt. Ingen mulighet for fotografering for min del når det blir såpass mørkt. Stativ og lange lukkertider kan iblant fungere, men i disse dager er det jo for mørkt og det er iblant trasig å skulle dra med seg og knote med dette. Dersom en produsent hadde komt med en nordic version med kickass sensor som leverte gode bilder med ISO 100 000 hadde jeg blitt fornøyd :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Noen har det moro på Amazon med anmeldelser av Sigzilla - Sigmas 200-500mm f/2.8 monsterzoom..

Well, I finally decided to spring for the Sigma 200-500 f/2.8. For under $30,000 I couldn't pass up the deal. I know, carrying a 37lb lens around may seem like a chore, but the savings in gas to drive to photo shoots more than compensates for it. I actually do most of my Florida and Georgia area outdoor wedding and landscape shoots from my rooftop now. The IQ is tack-sharp even wide open at 1000mm (w/ 2x converter, obviously) The issue I had, was when the FBI and Homeland security showed up at my house. I was shooting a wedding in downtown Orlando, which is only about 30 miles away, from my roof. The house was surrounded and guns drawn on me. You see, I live near enough to a major airport that the neighbors mistook it's green color and imposing size as some sort of ground to air missile launcher. I would strongly consider coloring it a light color to minimize thermal expansion during the day, and marking the side "Not A Stinger Missile". Also, it is a nice walk around lens for family trips to the zoo. Low light performance is superb. Most photos can be taken without flash, on a moonless night, following a massive power outage, by simply lighting a fart during the exposure. Experiment with differing brands of beans, as it affects the color temperature of the raw shot.
Endret av Trondster
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er uansett bedre enn min skriver som ikke kan bruke slikt papir (Ser nemlig på Canson sine sider at den krever pigmentbasert blekk)

Det har jeg faktisk ikke engang sjekket om den støttet på forhånd. Fungerte hvertfall, bortsett fra en liten feil på den ene utskriften.

Lenke til kommentar

Har du fått testa den nye skriveren skikkelig, Tomsi? A3-Papir?

Jeg tror jeg vil si det. Har brukt opp et sett med fargepatroner :) Har skrevet ut i A3 og A4, på matt papir, semigloss og glossy.

Jeg må si jeg er fornøyd med kvaliteten. Forbruket er som forventet - printet 10 bilder på A3 og 20 på A4 - da med en dekning på rundt 85%. Har nå brukt rundt 30% av de svarte - men så har jeg også printet ut rundt 25 sider i sort/hvitt tekst. Noe en fint kan gjøre selv om fargepatronene er tomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...