Bruker-93156 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Virker ikke spesielt skarp. http://www.photozone.de/Reviews/46-nikon--...-report?start=1 Marius, du har vel ikke et basseng i hagen ellerno? Er vaaaaarmt Huff, nei, og i morgen skal jeg på jobb -_- Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Virker ikke spesielt skarp. Hva i alle dager får deg til å si noe sånn utifra ett bilde som er nedskalert fra 12mpix til 1024px i bredden? Du får jo 0 inntrykk av skarpheten din tulling. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Noen er bare verdensmestre... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Hmm. Da håper jeg for din skyld at det blir litt mildere enn i dag. Hva skal man med Fisheye? Hva bruker man det egentlig til? Ta bilder av fiskeøyer? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Virker ikke spesielt skarp. Hva i alle dager får deg til å si noe sånn utifra ett bilde som er nedskalert fra 12mpix til 1024px i bredden? Du får jo 0 inntrykk av skarpheten din tulling. Tja... Dette er skalert ned fra 10mpx til 700px i høyden, og er fortsatt ganske skarpt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Virker ikke spesielt skarp. Hva i alle dager får deg til å si noe sånn utifra ett bilde som er nedskalert fra 12mpix til 1024px i bredden? Du får jo 0 inntrykk av skarpheten din tulling. Tja... Dette er skalert ned fra 10mpx til 700px i høyden, og er fortsatt ganske skarpt. Du er også ca 100 ganger nærmere ting enn jeg er på fisheye bildet Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) DIY softbox til blitsen, verste av alt er at den fungerer også Softboxen Med Uten Endret 3. juli 2008 av Pirja Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 DIY softbox til blitsen, verste av alt er at den fungerer også Jeg bare teipet på ett a4 ark foran jeg Funket bedre enn uten, men blitsen er jo ca 35 år gammel, så bruker den ca aldri Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Kort oppsumering av dagens runde i hagen. Ett bilde som nesten er i fokus Masse bilder som ikke er i fokus. Masse venting. Irritasjon over at insekt finner buksa mi mer interessang enn blomstrene. Konklusjon: Jeg trenger stativ. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Hva har skjedd i etterbehandlingen her? Mye rare overflater, og refleksjoner. Da har jeg sett en hele sesong 3 av Entourage på 24 timer. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Hva har skjedd i etterbehandlingen her? Mye rare overflater, og refleksjoner. Da har jeg sett en hele sesong 3 av Entourage på 24 timer. Det ble litt mye støy, så det er ett forsøk på å glatte den litt vekk. Men jeg tror jeg har brukt blits litt for kraftig, så ett par partier er utbrente. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Virker ikke spesielt skarp. Hva i alle dager får deg til å si noe sånn utifra ett bilde som er nedskalert fra 12mpix til 1024px i bredden? Du får jo 0 inntrykk av skarpheten din tulling. 1. Ta noe med en klype salt, ikke alt som kommer ut er dødens alvorlig. For eksempel Mr. Olsen sine usaklige utsagn om Canon produkter til tider. 2. Jeg har sett på EXIF-en og det er ikke mange objektiver som viser skarphet på største blender. 3. Jeg vet heller ikke om du har kompensert med en liten oppskjerping av bilde grunnet nedskaleringen. 4. Få se en 1:1 crop av det beste området da. 5. Unødvendig å ta den tonen der. Uforskammet. Noen er bare verdensmestre... Bare og bare, selv om man er verdensmester i noe betyr ikke det at man ikke kan ha kvaliteter i andre felt. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Er jo ikke tvil om at Nikkor 10,5mm ikke er det skarpeste på markedet, mye grunnet fisheyeeffekten. Vanskelig å oppfatte det som skikkelig skarpt når rette ting blir så bøyd. Her ser du som sagt noen bildeeksempler, i 100%. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Fisheye-You know you want it, you know you're never gonna need it Heh..han har fremdeles ikke henta Sigma 30mm sin? Eller ser jeg feil? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Fisheye-You know you want it, you know you're never gonna need it Heh..han har fremdeles ikke henta Sigma 30mm sin? Eller ser jeg feil? "Han"? Er på jobb vettu, mange objektiver der. Det som ligger der er til canon. Hvis du mener mitt så solgte jeg det for en stund siden Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 1. For eksempel Mr. Olsen sine usaklige utsagn om Canon produkter til tider. Jeg sier ikke: Bildet er uskarpt, når det ikke er det. 2. Jeg har sett på EXIF-en og det er ikke mange objektiver som viser skarphet på største blender. Leste du ikke linken jeg ga deg?! http://www.photozone.de/Reviews/46-nikon--...-report?start=1 I quote: The center performance is already excellent at wide-open aperture and the borders follow on very good levels. Uforskammet er det vel ikke, du roper ut at et objektiv er uskarpt ut i fra et bilde. Det er litt småtullete å si noe slikt, etter å ha sett ètt bilde. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Makan som folk skulle reagere på dette. Helt klart ikke seriøst ment fra Gorpium. Jeg liker dog å putte en " " etter et slikt innlegg for å hindre halshugging som dette... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Ironi/sarkasme kommer frem 100% på nett.... " " Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Ganske skarpt den 10.5mm'ern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå