k-h-s Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=12909 Quiz - hva er lov, rett og rettslig praksis for foto i Norge? En lærerik quiz og ikke minst nyttig. Her er jo regler som gjelder like mye for oss akamister som andre. 1 Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Fikk forespørsel fra en bedrift om de kunne bruke noen av mine bilder til profilering her forleden. Greit sa jeg og maila han prislista. Siden har jeg ikke hørt noe fra dem Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=12909 Quiz - hva er lov, rett og rettslig praksis for foto i Norge? En lærerik quiz og ikke minst nyttig. Her er jo regler som gjelder like mye for oss akamister som andre. Er det noen jurister som kvalitets-sikre den quizen? Gode spørsmål, forøvrig. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Fikk forespørsel fra en bedrift om de kunne bruke noen av mine bilder til profilering her forleden. Greit sa jeg og maila han prislista. Siden har jeg ikke hørt noe fra dem Priser deg for høy kanskje? Eller veldig sansynlig at det var noen som trodde de skulle få dette gratis. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Er det noen jurister som kvalitets-sikre den quizen? Gode spørsmål, forøvrig. Bommet på om man kan ta bilde inn i privat hjem fra offentlig grunn, ellers alt riktig. Tydelig at denne quizen er laget angående 1) han ble bedt om å slette bilder tatt av politi og barn og 2) fotografering av ABB til/fra tinghuset. ..Og veldig interessant. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Fikk forespørsel fra en bedrift om de kunne bruke noen av mine bilder til profilering her forleden. Greit sa jeg og maila han prislista. Siden har jeg ikke hørt noe fra dem Priser deg for høy kanskje? Eller veldig sansynlig at det var noen som trodde de skulle få dette gratis. Var nok slik at de trodde dette skulle være gratis ja. Jeg priser etter frilanssatsene, mest for å ikke være med på å ødelegge markedet for de som har dette som yrke. For meg er dette en hobby og jeg hadde strengt tatt ikke behøvd å ta noe for bildene. 5 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg priser etter frilanssatsene, mest for å ikke være med på å ødelegge markedet for de som har dette som yrke. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Endelig en norsktime på skolen som er på grensen til interessant. Bildekritikk av enkelte bilder fra et set på flickr er ganske så morsomt. Spesielt når man er den eneste med interesse for foto Trekker tilbake alt jeg tidligere har nevnt. Ikke kan læreren noe verdens ting, og nekter å ta imot fasit fra en fotointeressert elev. Istedenfor blir mine medelever lært opp til at et bilde tatt med 50mm i normal høyde er tatt i froskeperspektiv, og at fotografer normalt skal plassere motivet midt i bildet grunnet det gyldne snitt. Jaja, får håpe det blir en prøve i dette...\ Endret 14. november 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Synes det er spennendes å høre hva ikke foto-engasjerte folk synes om bilder jeg, man får ett helt annet perspektiv på bildet da. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Synes det er spennendes å høre hva ikke foto-engasjerte folk synes om bilder jeg, man får ett helt annet perspektiv på bildet da. Joda, jeg er helt enig i at det ofte er både lærerrikt og interessant. I mitt tilfelle har jeg en klasse som er gjemt bak dataskjermene og som ikke overhodet er interessert i å verken svare eller delta. Da blir det hele litt tafattig og meningsløst. Samtidig kunne jeg vel ikke forventet noen stor aktivitet. Elever på vgs, og studiespesialiserende attpåtil, er ikke alltid kjent for å være særlig oppegående. Når læreren plukker ut en enkelt elev og spør hva elevens første assosiasjon når han ser bildet er, kommer det ikke annet enn "bildet er fint" kommentar. Da er det hele litt unødvendig Endret 14. november 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Når læreren plukker ut en enkelt elev og spør hva elevens første assosiasjon når han ser bildet er, kommer det ikke annet enn "bildet er fint" kommentar, go da er det hele litt unødvendig Går du i klasse med en hel gjeng digit medlemmer eller? 5 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Går du i klasse med en hel gjeng digit medlemmer eller? Fikk sikkert masse poeng, da! Og visninger! Endret 14. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Dama sin 18-70 har fått litt problemer. Etter litt googling fant jeg ut at det var et velkjent problem at zoomringen sluttet å funke, og kunne lett fikses. Meeeeeeeen så viste det seg at det var en av skruene inni som manglet (!!), enten har denne klart å dette ut på et tidligere tidspunkt, eller så har tidligere eier åpnet og tullet den vekk... Får se om jeg finner en tilsvarende skrue sånn at jeg kan få fikset det. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Når læreren plukker ut en enkelt elev og spør hva elevens første assosiasjon når han ser bildet er, kommer det ikke annet enn "bildet er fint" kommentar, da er det hele litt unødvendig Går du i klasse med en hel gjeng digit medlemmer eller? Tydeligvis! I tillegg fant ikke medelevene mine dagens 25 år gamle vikar i dristig bekledning som tidligere var modell som tiltrekkende heller .. Endret 14. november 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Glad jeg ikke går i din klasse.... Edit: Eller, en 25 årig tidligere modell som lærer? Kanskje ikke så ille likevel. Endret 14. november 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Tydeligvis! I tillegg fant ikke medelevene mine dagens 25 år gamle vikar i dristig bekledning som tidligere var modell som tiltrekkende heller .. Da er det dårlig stilt... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Regner med at det blir mye diskusjon med meg, læreren og elevene vedrørende terningkast på neste prøve, og hvorvidt det skal være lov for læreren å vurdere oss med terningkast. Noe sier meg at det kommer til å bli brukt mange sider timer på diskusjon av typen bortkastet Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Det samme har jeg med mine medie lærer. Vi blir beordra til bruke RGB for det er det som skjermene våre støtter sier hun. :!: Ble mye flott farger her sist gang når folk hadde printa for å si det sånn. Var forøvrig ute på en liten tur innover i skogen i dag. Ikke helt sikker på utfallet men kommer vell noe bra ut av turen. Deriblandt is,rennende vann, sol,motlys, iskrystaller og ikke minst oslo toget Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Tror man gjør det sånn tålelig greit på TV kurs når gjesteforeleseren fra TV2 er interessert i å kjøpe ideen før jeg i det hele tatt har gjort et opptak. 2 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=12909 Quiz - hva er lov, rett og rettslig praksis for foto i Norge? En lærerik quiz og ikke minst nyttig. Her er jo regler som gjelder like mye for oss akamister som andre. Jeg svarte slik jeg skulle ønske lovverket var, fikk 10 av 19. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå