Trondster Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ser ut til at Adobe endrer ting og tang i lisenspolitikken sin - det helt store later til å være en Cloud-lisens med månedlig betaling. Skal du oppgradere til til CS6 med lavere oppgraderingspris for "vanlig" evig fastpris-lisens, så skal du være på nyeste versjon - CS5 eller CS5.5. http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/adobe-creative-cloud-and-adobe-creative-suite-new-choices-for-customers.html?PID=2159997 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Opplevde her om dagen at store deler av fotoalbumet mitt lå i søppelkassen, har en misstanke at en større oppdatering av W7 er synderen, kan hende den ikke likte bildene mine Lærdommen av dette er og tømme søppelbøtta før oppdateringer så man slipper og sortere hva som er hva i etterkant før en gjenoppretting. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hørtes rart ut at W7 skulle kaste bildene dine pga en oppdatering? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Det syntes jeg også var rart. Hvor var disse bildene plassert på disken? Ikke en pebkac ute å går? Ca 200 bilder etter dagens tur på sykehuset. Som far må jeg jo si at alle er bra. Som fotograf må jeg si det er vanskelig å plukke ut Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Det verste etter en fototur er å sitte foran PCen og bestemme seg for hva som er bra og hva som er dårlig synes jeg. Plutselig velger man bort noe som egentlig er ganske bra. Har i hvert fall lært meg å begrense antallet bilder av samme motiv 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Etter å ha sett siste utgave av Fotografi sitt vinnerbilde så kommer i allefall fornyelse av abonnementet til å sitte lengre inne enn vanlig...jaggu godt masse made in china stuff stod utenfor døra når kom hjem så har nå ørten paraplyer, bag og 2 lysstativer for flere utendørs aktiviteter framover. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Det syntes jeg også var rart. Hvor var disse bildene plassert på disken? De var lagret i en mappestruktur "ca 700 bilder", mappestrukturen var fortsatt tilstede men uten bildene. Litt rart det der, forstår ikke hvordan alle bildene ble slettet sånn uten videre. Noe kjempeproblem var det ikke, har lagret bildene med målgrupper på flere lagringsmedier"backup". Endret 12. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 De var lagret i en mappestruktur "ca 700 bilder", mappestrukturen var fortsatt tilstede men uten bildene. Litt rart det der, forstår ikke hvordan alle bildene ble slettet sånn uten videre. Det var veldig rart egentlig, aldri hørt om det før. Når det er sagt så har jeg sett Windows Update ødelegge mer enn en applikasjon .. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) åårh, hadde DET blinkskuddet i går, om jeg hadde kamera klart... Jeg kjører forbi Jernalder-gården i Stavanger hver dag på vei og fra jobb, og i går kjørte jeg hjem i 17:20-tiden og solen var så vidt fremme. På toppen av Jernalder-gården stod det en sau. Kontrasten mellom sauen og berget mot den mørkeblå kveldshimmelen var EPISK. Holdt på å kjøre av veien, for jeg var så fascinert. Skulle kjøre tilbake etter å ha hentet kamera, men var for sent... Solen var borte, og det var også sauen... Slik hadde det blitt, uten om månen. Endret 13. november 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det var en rar sau på bildet 3 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Det var en rar sau på bildet Ey, don't start with me this late! xD Hehe.. Jau. Ville bare illustrere hvordan bildet ville ha blitt, din sau! Endret 13. november 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det var en rar sau på bildet Ser ikke noe rart med dette, tiden det tok og hente kameraet er proporsjonalt med tiden det tok ulven og spise opp sauen 2 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Noen som vet spec på de skruene som en skrur fast kamera til f.eks tripod ? Jeg tenker på størrelse og grovhet på gjengene. Holder på med et DIY prosjekt og trenger slike skruer, men helt lengre enn de som en finner i en vanlig tripod. Så jeg trenger litt hjelp for å søke opp det jeg trenger på ebay e.l. Endret 13. november 2011 av Epp Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nautica har i alle fall styr på det - han har skrevet om det tidligere. De to viktigste er standarden for skrue fra stativhode til kamera og standarden fra stativ til stativhode. Jeg fant, jeg fant! Currently, the tripod connection standard calls for a 1/4-20 UNC or 3/8-16 UNC thread. Altså - 1/4 20 for overgangen hode-kamera og 3/8 16 for overgangen stativ-stativhode. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Nautica har i alle fall styr på det - han har skrevet om det tidligere. De to viktigste er standarden for skrue fra stativhode til kamera og standarden fra stativ til stativhode. Jeg fant, jeg fant! Currently, the tripod connection standard calls for a 1/4-20 UNC or 3/8-16 UNC thread. Altså - 1/4 20 for overgangen hode-kamera og 3/8 16 for overgangen stativ-stativhode. Stemmer det, du kan dra innom en Volvo-forhandler/verksted, motorverksted og få en skrue eller noen som driver med amerikanske biler eller reparerer båtmotorer. Endret 13. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg har Cewee-softwaren til J.photo installert. Er det noen måte å få den til å "snakke" med Elkjøp i stedet for JP? De bruker jo samme software. Elkjøp er noe billigere samt at man slipper det noe sure hentegebyret hvis man henter i butikk. Har lagd noen egne maler og slikt. Eller må jeg laste ned og installere fra Elkjøp også? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nautica har i alle fall styr på det - han har skrevet om det tidligere. De to viktigste er standarden for skrue fra stativhode til kamera og standarden fra stativ til stativhode. Jeg fant, jeg fant! Currently, the tripod connection standard calls for a 1/4-20 UNC or 3/8-16 UNC thread. Altså - 1/4 20 for overgangen hode-kamera og 3/8 16 for overgangen stativ-stativhode. Stemmer det, du kan dra innom en Volvo-forhandler/verksted, motorverksted og få en skrue eller noen som driver med amerikanske biler eller reparerer båtmotorer. Takker og bukker til dere begge :-) Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg har Cewee-softwaren til J.photo installert. Er det noen måte å få den til å "snakke" med Elkjøp i stedet for JP? De bruker jo samme software. Elkjøp er noe billigere samt at man slipper det noe sure hentegebyret hvis man henter i butikk. Har lagd noen egne maler og slikt. Eller må jeg laste ned og installere fra Elkjøp også? Vil tro at du må laste ned på nytt. Er sikkert klint lik software, men er nok satt opp mot hver enkel butikk. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Tok bilder på et wrestling-show(!) i går. Det var jaggu meg noe annet enn fotball og ishockey. Litt vanskeligere å få de virkelig gode skudda der ja. 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Er vell ingen her som skal på morgensdagens fengslingsmøte? Fikk en fårespørsel om jeg kunne ordne det for avisen men takket nei til den jobben. Selv har jeg en veldig viktig skoledag i morgen jeg må på. Og ser heller ikke helt meningne med bilder inne i fra salen. Der vil det vell ikke være lov å ta bilde av siktede Breivik? Og det å blåse opp bilder av pårørende i denne settingen enda såpass tidlig ser jeg heller ikke. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå