Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Kom hjem med 1stk canon 135mm 2.0L usm for 30 min siden, snart ut å gå meg en tur for å teste den ut;D

Har allerede funnet ut at jeg skal kjøpe annerledes lens-caps så jeg kan ta av og på den uten å ta av solblenderen :p

Lurt. Jeg bruker en sigma-cap for tiden. :p

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og testen kommer ut positivt :)

Det var det da. Men ettersom Bibble sliter med å levere nye utgaver som fikser fundamentale problemer med håndtering av GH2 filene, så må jeg se meg etter et annet program. Alternativet er sevlsagt et annet kamera, men det er dyrere, og Bibble sliter med en del "nye" kameraer som 7D, 60D, D7000, K5 osv. Og X100 er det ingen støtte for enda (noe kaian sliter med) ...

Jeg har oppgradert ACDsee Pro til v5 (fikk et godt tilbud), og det er ganske OK, men er litt cheesy i kantene.

Jeg kan anbefale deg å teste ut Zoner Photo Studio 13 PRO Edition, kan laste ned for testing i 30 dager. Jeg har kjøpt det fordi jeg er strålende fornøyd og den fungerer utmerket med GH2 filer.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg å teste ut Zoner Photo Studio 13 PRO Edition, kan laste ned for testing i 30 dager. Jeg har kjøpt det fordi jeg er strålende fornøyd og den fungerer utmerket med GH2 filer.

Takk for tipset. Nå har jeg prøvd ut Zoner tidligere, og den er egentlig litt for lik ACDsee Pro til at det er noe vits å gå over. Men jeg kan alltids ta en titt til.

Lenke til kommentar

Må nok mer til en et kredittkort eller hacking for å få belysning på tastene, det er faktisk ikke montert på maskinen, det var en av kriteriene når jeg kjøpte maskinen så jeg må nok ta en alvorsprat med butikken.

Edit: hater pc, man tukler litt med den og plutselig er klokken langt på natt, og man skal på jobb om noen fattige timer :)

Tja, det hørest da ut som om du trenger et kredittkort for å få tak i en maskin med belyste taster ;):p

Nei gitt, trenger heller et firma/butikk som leverer varer etter spesifikasjonene de lover at varer innehar, noe som ikke har skjedd i dette tilfelle. Får se hvilken løsning butikken fremlegger eller så får jeg handle varen fra en annen butikk som kan overholde det de lover.

En liten oppdatering, har snakket med Dell support og salgsted de påstår at den skal ha funksjonen og ifølge maskinspesifikasjonene skal det være endel av pakken, men jeg har ikke spesifikke knapp på tastaturet så det er faktisk en produksjonsfeil eller feil i oppføringene av spesifikasjonene.

Må nok levere den tilbake og vente ennå en lang stund på ny maskin, heldigvis så har jeg ikke brukt for den sånn umiddelbart.

Lenke til kommentar

Siden vi er inne i nevn-kul-programvare-humøret: Pixelmator kom nylig i versjon 2, og selges nå til tohundreogni kroner. Også tidligere gjorde programmet Photoshops jobb mer enn tilfredsstillende for de fleste av oss, nå er det langt bedre. Uten noe av Photoshops elendighet.

Men: tar man sikte på å jobbe med dette senere er det nok lurt å venne seg til Adobe-verktøy først som sist.

(Pixelmator finnes kun for Mac og selges kun i Mac App Store.)

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Nå har jeg prøvd ut Zoner tidligere, og den er egentlig litt for lik ACDsee Pro til at det er noe vits å gå over. Men jeg kan alltids ta en titt til.

Jeg prøvde ACDsee PRO samtidig med Zoner, men fant fort ut at jeg ikke likte ACDsee. Syntes det var stor forskjell jeg :)

Lenke til kommentar

Som forbruker ville jeg ikke vært for bekymret for Olympus. Meget mulig selskapet kræsjer totalt, men det bør kunne la seg gjøre å skille ut de meningsfylte (og inntektsgenererende) delene; klarer de å få ut fingeren litt kjapt skjer det kanskje til og med før alt som finnes av talent i selskapet har flyktet til konkurrentene.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg at det er noe gærent med Bibble. Hvori ligger problemet?

Det største problemet er at det virker som om utviklingen har stoppet mer eller mindre opp. Etter 5.2.2 ble lansert så har det skjedd lite frem til de kom med en 5.2.3RC versjon i midten av september som primært inneholder bug fikser og ikke støtte for nye kameramodeller. Dvs det var et par nice tilleggsfeatures, men det hjelper ikke da det er fortsatt problemer med GH2 filer; særlig når de ikke er eksponert optimalt (men som LR og ACDsee Pro håndterer fint). Folk som har Canon 7D/60D og K-5 har også rapportert problemer i visse tilfeller.

Bibble har også identifisert en større bug som de ikke kan fikse uten at det endrer renderingen av gamle filer (dvs. filer som allerede er flikket på i Bibble). Så den fiksen kommer ikke før v5.3 eller 6. Gudene vet når den kommer.

Det største problemet er at det er lite feedback fra Bibble, slik at det er vanskelig å vite om de i det hele tatt vil finnes om en uke eller to. Men deter flere viktige perosner i utvikling og test som har sluttet det siste året.

Lenke til kommentar

Det var det da. Men ettersom Bibble sliter med å levere nye utgaver som fikser fundamentale problemer med håndtering av GH2 filene, så må jeg se meg etter et annet program. Alternativet er sevlsagt et annet kamera, men det er dyrere, og Bibble sliter med en del "nye" kameraer som 7D, 60D, D7000, K5 osv. Og X100 er det ingen støtte for enda (noe kaian sliter med) ...

Vurdert SilkyPix?

Lenke til kommentar

Og Bibble er inn. :tease:;)

Det er ikke pent å sparke en som ligger nede ;) Ikke får Bibble ut fingeren og fikser produktet sitt, og nå ser det stygt ut for Olympus også.

Visste ikke at du hadde problemer. :blush: Bruker Bibble selv, men vurderer også Silkypix (bla pga Foveon støtte). Takler ikke Bibble D7000? Godt jeg ikke skal oppgradere kamerahus med det første :(

Nei, kommentaren var mer myntet på engorsk uttrykket : X er ute...

:)

Lenke til kommentar

Vurdert SilkyPix?

Nei. En utgave av den følger med Panasonic kameraene, og de har et brukergrensesnitt som kan skremme f*en på flatmark.

Gir gode resultater, dog.

Visste ikke at du hadde problemer. :blush: Bruker Bibble selv, men vurderer også Silkypix (bla pga Foveon støtte). Takler ikke Bibble D7000? Godt jeg ikke skal oppgradere kamerahus med det første :(

Nei, kommentaren var mer myntet på engorsk uttrykket : X er ute...

:)

Er usikker på om hvordan D7000 filene støttes. edit: Det var problemer med D7000 filer i 5.2.2, men det er noen fikser i 5.2.3RCx

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...