Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok - jeg merker jeg har et lite dilemma nå.

Er det ikke en lengere oppe på siden som er små-desperat ute etter et objektiv rundt 100mm siden 85mm'tern gikk i bakken :)

Noe helt annet.

Var på en auksjon i helgen "div. metall-verktøy/maskiner", i følge annonsen de la ut på finn var det flere ting jeg bet merke i og hadde lyst på, når jeg endelig var der på lørdagen og gikk igjennom salgsobjektene før auksjonen begynte var faktisk de varene jeg var interessert ikke i lokalene !. Ble værende en periode for og føle stemningen, det var noen objekter som ble solgt relativt billig faktisk så billig at jeg angret litt på at jeg ikke bydde på de. Nå i ettermiddag kikket jeg på finn igjen og ser at samme bedrift som avholdt auksjonen faktisk har satt nevnte objekter ut for salg igjen, med andre ord så har de hatt folk i lokalene som har byd på objekter som ikke har oppnådd riktig pris for og enten hause opp prisen eller få tilslag på ovenfornevnte "billige" varer.

Det er noe av det merkeligste jeg har opplevd, er forsåvidt klar over at skraphandlere/brukthandlere gjerne selger mora si men såpass åpenlyst da :ohmy:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Selg og kjøp 70-200mm. Til portrettbruk vil 70-200mm gjøre jobben helt fint, og den er vesentlig mer allsidig enn 100mm. Du mister macroen og ting veier litt mer, men fleksibiliteten veier opp for det.. syns jeg. Ser at 100mm går for 5500kr brukt og 70-200mm f2.8 IS ligger på rundt 8000kr etter v2 kom ut, så det er ikke det største mellomlegget heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok - jeg merker jeg har et lite dilemma nå. Er blitt mer og mer avhengig av en 70-200mm F2.8. Har brukt det til alle fotball- og hockeyfotograferingene mine i år, og ser at det er noe jeg absolutt behøver. Samtidig har jeg en 100mm F2.8L. Den brukes ikke så mye, selv om jeg alltid har den med meg. Sylskarp og herlig, men brukes ikke sååå mye lenger.

Så kommer det da. Skal jeg selge 100mm for å finansiere 70-200? Jeg merker at dette er et spørsmål som stadig vekk popper opp. Jeg har egentlig ikke lyst til å selge, men om jeg kan få en grei pris for den og langt på vei finansiere 70-200... Alle disse bekymringen!

Hva er en grei pris da? :) Vurderer å bytte min Canon 70-200 f/2,8 i en f/4 når jeg får meg 5Dmk2.

Jada, jeg vet det ikke er lov med salg her på forumet, men en prisforespørsel må da være lov. :)

Edit: Er IS-utgaven jeg har.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Ser at 100mm går for 5500kr brukt

Da burde du oppgradere spesifikasjonene i brukerprofilen din hvis det var versjon II du har, står vitterlig 100mm macro usm og de har en gjennomsnittlig brukt pris på 3000.-

Vurderer å bytte min Canon 70-200 f/2,8 i en f/4 når jeg får meg 5Dmk2.

Ca 5500.-

Lenke til kommentar

Ok - jeg merker jeg har et lite dilemma nå. Er blitt mer og mer avhengig av en 70-200mm F2.8. Har brukt det til alle fotball- og hockeyfotograferingene mine i år, og ser at det er noe jeg absolutt behøver. Samtidig har jeg en 100mm F2.8L. Den brukes ikke så mye, selv om jeg alltid har den med meg. Sylskarp og herlig, men brukes ikke sååå mye lenger.

Så kommer det da. Skal jeg selge 100mm for å finansiere 70-200? Jeg merker at dette er et spørsmål som stadig vekk popper opp. Jeg har egentlig ikke lyst til å selge, men om jeg kan få en grei pris for den og langt på vei finansiere 70-200... Alle disse bekymringen!

Skal du gjøre presseting er 70-200 obligatorisk; så spørs hvor du vil. Selvsagt er det gøy å ha begge, men ville gått for 70-200 f/2.8 om jeg måtte velge. Uten tvil objektivet jeg bruker aller mest også.

Lenke til kommentar

Dere har jo alle rett. 70-200 er mye mer allsidig og jeg bruker den til mer seriøse ting enn jeg gjør med 100mm.

Jeg bruker "alltid" 70-200 den som sitter på og vekt etc er noe du ikke vil bry deg om når du ser allsidigheten og kvaliteten det gir til deg.

Har du 70-200 så har du et objektiv som kan brukes til portretter,sport,natur,dyr. Egentlig alt kan det brukes til, eneste ulempen er lange nergrensen det er på objektivet.

Selv som tidligere nevnt og som du vet er jeg ute etter en 100mm. Grunnen til det er nærgrensa som er på 70-200 gjør der vanskelig og få til de mer kreative tigene som er små.

Alle har vi våre bruk og krav.

Lenke til kommentar

Gled deg! Det er et kongeobjektiv! Bare pass på at du ikke senere kommer i idiotklubben, hvor i alle fall Sn0dig og undertegnede er medlemmer.

Oss som har solgt 135L - d'oh! :no:

Hvis du angrer sånn så kan du jo bare kjøpe det tilbake ;)

Jeg går forøvrig over til en Samyang basert objektivpark. Har 14mm og 35mm fra før, bytter nå 50mm F/1.4D mot 85mm F/1.4.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet. Hva er den billigste tableten der ute som faktisk kan brukes til noe fornuftig? Husk at jeg har sterkt fremskreden epleallergi :p

Ellers så blir vel svaret fort at det er kun Apple iPad som faktisk kan brukes til noe fornuftig ;)

ipaaaaaaaad

Lenke til kommentar

Da mangler jeg bare å skaffe meg transport fra halden til fr.stad så får jeg kjøpt meg 135mm 2.0 hos japanphoto ;D

ingen som kunne kjøre idag:( så blir imorgen:P

Det går da vitterlig tog og buss mellom de to byene? ;)

tog er så jævla dyrt, og buss blir jeg kvalm og uvell av;(

menmen, ordner seg imorgen:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...