Inc Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 135L - savner den litt allerede.. Nja, tror jeg hadde valgt Zeiss 85 F1,4 forran 135 f1.8 any day. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ka hva det Dave Black sa... Du må bruke minst 600mm på større sportsarenaer før prikken over "i" kommer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Nja, tror jeg hadde valgt Zeiss 85 F1,4 forran 135 f1.8 any day. På crop? Kanskje. På fullframe? Ikke meg. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Nytt familiemedlem ble født i dag Ser dog ut som at adapteret er noe feiljustert. Treffer ikke nøyaktig med fokus når fokuspunktet lyser. What to do? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Vel - 50D har mikrojustering av fokus, så det burde vel ikke være et problem - bare å justere. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jah! - takk for tips Det gikk problemfritt og det fokuserer nå prikkfritt! Eneste som mangler å fikse nå; er forkjølelsen.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Og der fant jeg et av mine bilder brukt på nett av en kommersiell side i USA, uten at jeg har blitt spurt først, og uten kreditering... Invoice being written as we speak. Endret 28. oktober 2011 av Ratleto 3 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Nja, tror jeg hadde valgt Zeiss 85 F1,4 forran 135 f1.8 any day. På crop? Kanskje. På fullframe? Ikke meg. Fullformat selvsagt. Komprimeringen er den samme hvilket er det som teller for min del. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Enda en groove fredagslåt http://open.spotify.com/track/6qj3fVJJ2PcRxpSG7lDPZ5 Spotify anyone? Og der fant jeg et av mine bilder brukt på nett av en kommersiell side i USA, uten at jeg har blitt spurt først, og uten kreditering... Invoice being written as we speak. Tell more please Endret 28. oktober 2011 av Inc Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Jeg skulle ønske at jeg fant bildet mitt på nettsider, brukt uten lov. Skader ikke med litt ekstra penger i lommeboka. Får også nevne at det er lite som skal til for å øke hastigheten på nettverk i disse dager. En liten justering på routerens antenne doblet jammen hastigheten til et akseptabelt nivå! Noen som vet hvorfor Uploadhastigheten er halvparten av hastigheten ned? Endret 28. oktober 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Tell more please Er en langrennsside i USA som t.o.m. skryter av hvor mange sidebesøk og unikt besøkende dem har (for å selge reklame). Ser ut som den kun drives av én langrennsinteressert fyr. Hadde det vært en typisk blogg eller en side uten inntekter, hadde jeg neppe gått videre med saken, men han her gjør "alt" for å få inn reklame på siden. Er et bilde jeg har tatt av Vegard Ulvang som han har brukt. Jeg skulle ønske at jeg fant bildet mitt på nettsider, brukt uten lov. Skader ikke med litt ekstra penger i lommeboka. Får også nevne at det er lite som skal til for å øke hastigheten på nettverk i disse dager. En liten justering på routerens antenne doblet jammen hastigheten til et akseptabelt nivå! Noen som vet hvorfor Uploadhastigheten er halvparten av hastigheten ned? Hvis du leter lenge nok, KAN det hende du finner noen har misbrukt et bilde du har tatt. Nesten nøyaktige hastigheter som jeg har det der - bare omvendt. Har Loqal (som bruker Get-utstyr), og der har jeg 20/60 Mbit. Betaler for 20/20 Mbit. Uthastigheten ser de ikke ut til å bry seg noe om. Helt i orden for meg som bruker nettbasert backup. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ah, jeg som trodde jeg hadde klart å fikse fokusen på samyangen igår. I motsetning til i går er fokusbekreftelsen idag langt ute på jordet. Satt opp utstyret for ny justering og fant ut an den bakfokuserte enormt - til tross for at jeg justerte den riktig igår! Den bakfokuserer så mye at når jeg justerer på "mikrojustering" i kameraet og jeg stiller inn så langt frem som mulig er det fortsatt litt bakfokusert. Ikke mye - men nok til at motivet blir uskarpt. Det rare er at den fungerte utmerket igår kveld Trenger litt eksperthjelp her! Skal på tur til København til uken som "journalist" og da hadde livet vært mye enklere om denne fungerte som den skal. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er det slark i adapteret? Evt. "kjøp bedre adapter". Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er det slik at forhåndsbestillinger på japanphoto.no ikke blir vist i ordrehistorikken på "min konto" på deres nettside? Begynner å lure på om mine siste bestillinger enten ikke har gått gjennom, eller om dette er en policy fra deres side.. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg fikk lyst til å skryte litt her. Noen husker kanskje at jeg for ei god stund sida mumla noe om et prosjekt som involverte nakne damer. Nå er det ferdig. http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7840723 2000 eks. er trykka i første omgang. Det ligger vel egentlig ann til et nytt opplag, men den avgjørelsen er ikke tatt enda. 2000 solgte vil si ca 300.000 til kreftsaka Liste over salgssteder finner dere eventuelt her. Den dukker og snart opp i Oslo, men det kommer jeg tilbake til. Endret 29. oktober 2011 av fototim 4 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 snip Du har ikke vært borti diopteret da? Jeg fikk lyst til å skryte litt her. Noen husker kanskje at jeg for ei god stund sida mumla noe om et prosjekt som involverte nakne damer. Nå er det ferdig. http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7840723 Grattis! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 snip Du har ikke vært borti diopteret da? Diopteret påvirker ikke fokusbekreftelsen. Er nok slark i adapteret. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Diopteret påvirker ikke fokusbekreftelsen. Er nok slark i adapteret. Såklart. Av en eller annen grunn tenkte jeg på hva han så gjennom søkeren. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg fikk lyst til å skryte litt her. Noen husker kanskje at jeg for ei god stund sida mumla noe om et prosjekt som involverte nakne damer. Nå er det ferdig. http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7840723 Gratulerer så mye! Veldig god idé og et godt tiltak! En slik en havner garantert under juletreet i år Lenke til kommentar
Breni Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Er det slark i adapteret? Evt. "kjøp bedre adapter". Da er det nok slark.. Synd jeg ikke har tid til å skaffe meg nytt adapter før jeg reiser. snip Du har ikke vært borti diopteret da? heheh, hadde det vært så enkelt så Endret 29. oktober 2011 av Breni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå