olegunnaro Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Få de til å betale - men ikke kjør på for hardt. Ikke noe poeng i å skape dårlig stemning overfor en potensiell arbeidsgiver. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 For ett stakkarslig forbrukersamfunn den vestlige verden har blitt etter å ha lest kommentarer på at Nikon sin ikke annonserte lansering er utsatt pga flommen i Thailand. 4 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ja, er ufint av avisen uansett hvordan man ser på dette mener jeg. Konkurranseregler: Konkurranseregler: Bildene kan vederlagsfritt benyttes i markedsføring av Romerikes Blads slagord ”Det viktigste i verden skjer der du bor”. Den formuleringa jeg siterer over betyr nok at de kan gjøre akkurat det de vil med bildet. Det meste kan defineress som markedsføring, det står utrykkelig "vederlagsfritt" og kreditering er ikke nevnt. Dette har du trolig godtatt når du har sendt inn bildet. Mulig at det er kjipt, men jeg kan ikke se du har noe som ligner på et saklig grunnlag for å klage. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Presse-foto av ishockey kamp; kom hjem med kutt over nesa og sår under øye.... skal man nærmere så må man ut på isen 4 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ok, hvordan fikk du til det? tryna eller puck på ville veier? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Husker jeg leste en artikkel for noen år tilbake om at man i Russland leide inn tidligere ishockeyspillere og lærte disse om foto før de ble sendt ut for å dekke ishockeykamper. Grunnen til at de gjorde dette sier seg selv, det var harde dueller om de beste plassene og bildene Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Presse-foto av ishockey kamp; kom hjem med kutt over nesa og sår under øye.... skal man nærmere så må man ut på isen Selv forstuet noe fingre på fotballkamper. Da jeg har blitt skutt på å måtte gjøre det for å redde kamerautstyret fra å få harde baller på seg. Og fikk en blå tå etter at Anthony Ujah stempla meg i serieåpningen Stabæk-LSK Den formuleringa jeg siterer over betyr nok at de kan gjøre akkurat det de vil med bildet. Det meste kan defineress som markedsføring, det står utrykkelig "vederlagsfritt" og kreditering er ikke nevnt. Dette har du trolig godtatt når du har sendt inn bildet. Mulig at det er kjipt, men jeg kan ikke se du har noe som ligner på et saklig grunnlag for å klage. Ja, det er det nesten jeg føler også at det er en dårlig formulering i fra avisens side der som gjør at de kan vri seg unna det de vi. Men får se hva de svarer, vil i allefall ikke gå hart ut da jeg har egentlig et ønske om å kunne få en jobb hos de til neste år i forhold til fotballkamper. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Presse-foto av ishockey kamp; kom hjem med kutt over nesa og sår under øye.... skal man nærmere så må man ut på isen Jeg slapp det når jeg tok bilder fra VIF - Lillehamer. Fant meg en fin plass på hjørnet der det ikke var riper i plexiglasset. Burde satt meg i den fotoboksen mellom benkene, men den var det noen andre som kapra meg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Skal bare melde om at Haldentreffet er utsatt til 12. november. Det var brått noen som ikke kunne på lørdag, allikevel ... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hoho, fikset meg nettopp Sigma 24-70mm f2.8 HSM til fine 2500kr. Hadde egentlig tenkt å selge videre, men jeg ble faktisk rimelig fornøyd med objektivet, spesielt fokushastighet og lydnivået. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hoho, fikset meg nettopp Sigma 24-70mm f2.8 HSM til fine 2500kr. Hadde egentlig tenkt å selge videre, men jeg ble faktisk rimelig fornøyd med objektivet, spesielt fokushastighet og lydnivået. Sigma kan, når de vil. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Mja, rimelig fornøyd. Skarpheten på 2.8 er ikke noe å rope hurra for, den må ned til 4 for å bli bra (og da er det temmelig bra). Jeg ender nok opp med Canon sin til slutt, men til 2500kr skal jeg ikke klage. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Mja, rimelig fornøyd. Skarpheten på 2.8 er ikke noe å rope hurra for, den må ned til 4 for å bli bra (og da er det temmelig bra). Jeg ender nok opp med Canon sin til slutt, men til 2500kr skal jeg ikke klage. Har du prøvd å fokusere via live-view, og se om den er like soft på f/2.8 da? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg solgte min fra Canon for ei stund siden, brukte den ca. fem ganger etter jeg kjøpte 35L, og ikke en eneste gang etter 135L kom i hus. Har for tiden praksis i Byavisa i Trondheim - og kjenner jeg savner den litt når jeg tar bilder til noen nyhetssaker hvor jeg har dårlig tid. Men har løst de fleste situasjoner med kun 35mmen. Må vel ha meg en ny normalzoom om/når jeg får meg jobb i pressen... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 135L - savner den litt allerede.. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hihi, mista den ned på parkettgulv for noen uker siden, måtte få ny fokusmotor ellernoe. 1800kr i rep. iallefall! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hihi, mista den ned på parkettgulv for noen uker siden, måtte få ny fokusmotor ellernoe. 1800kr i rep. iallefall! Øyh! Nå får du behandle eksen min ordentlig!!! :D USM'en som var nyoverhalt og all ting! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har dere huska å avgi stemme i Månedens utfordring da? Kun timer igjen Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hihi, mista den ned på parkettgulv for noen uker siden, måtte få ny fokusmotor ellernoe. 1800kr i rep. iallefall! Øyh! Nå får du behandle eksen min ordentlig!!! :D USM'en som var nyoverhalt og all ting! Pøh! Den foretrekker litt røff behandling. Du var alt for snill med den! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Pøh! Den foretrekker litt røff behandling. Du var alt for snill med den! *gråter stille* http://www.youtube.com/watch?v=ElOXKt0v7-A 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå