Nautica Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Fantastisk god idé! Fotograf har kledd seg ut som et speilrelfekskamera til en halloweenfest, og kameraet fungerer i tillegg ! Fungerer det der, blir skremt hver gang jeg ser en Nikon og i XXL-storformat får jeg sikker hjertestans 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Fungerer det der, blir skremt hver gang jeg ser en Nikon og i XXL-storformat får jeg sikker hjertestans Godt ikke Tomsi var der, med allergien sin! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Godt ikke Tomsi var der, med allergien sin! Tror nok jeg hadde sittet inne nå, da. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvilke regler gjelder for å legge ut bilder man har tatt av kjente folk? Må man innhente godkjenning? Eller er det bare å poste i vei? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Bare legg det ut uansett. Om noen skulle ha noen innvendinger får du fjerne det da. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Fantastisk god idé! Fotograf har kledd seg ut som et speilrelfekskamera til en halloweenfest, og kameraet fungerer i tillegg ! Genialt! Som nautica nevnte så måtte man sannsynelig ha hatt en hjertestarter tilgjengelig... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvilke regler gjelder for å legge ut bilder man har tatt av kjente folk? Må man innhente godkjenning? Eller er det bare å poste i vei? Så lenge de ikke er komprimerende kan du nok selge/bruke de uten problemer, med kjentfolk mener du nasjonale kjendiser og ikke en gjøk i ditt nærmiljø Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Øystein "Pølsa" Pettersen. Bildet er fra før showrittet under Sørlandsparken Grand Prix. Jeg var noen få tideler for tidlig ute til å få et bilde av pølsa som rakk finger til meg. Jeg fikk kun hånda, med fingern på vei opp. Bilder er ikke spesielt bra, så jeg er litt usikker på om jeg faktisk gidder å legge det ut på nettet. Men er er jo litt morsomt. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Noen som ser/så nasjonalgalleriet på nrk 1? Kameraføringen er så ustødig at du blir sjøsyk. Var også en som ble intervjuet som plutselig ble borte pga ustødig kameraføring. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Nikon SB-000 brukere som har erfaring med uorignale batteripakker ala SD9 fra ebay ? Kjøp Quantum! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Øystein "Pølsa" Pettersen. Bildet er fra før showrittet under Sørlandsparken Grand Prix. Jeg var noen få tideler for tidlig ute til å få et bilde av pølsa som rakk finger til meg. Jeg fikk kun hånda, med fingern på vei opp. Bilder er ikke spesielt bra, så jeg er litt usikker på om jeg faktisk gidder å legge det ut på nettet. Men er er jo litt morsomt. Fyren stikker jo trynet sitt frem på Se&Hør; så her mener jeg det er fritt frem så lenge du ikke har sneket i buskene på privat eiendom Edit: Har selv opplevd et par mystiske episoder på rød-løper ved premierefester, hvor kjendiser nekter å bli tatt bilde av selv om arrangør inviterer nettopp disse menneskene for at det skal bli tatt bilder. Ikke alltid lett å bli klok på verden Endret 26. oktober 2011 av TGB Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) I disse halloweentider: Endret 26. oktober 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Pokker - tenkte jeg skulle følge med og poste screenshot når jeg hadde 1337 i rykte, men dere plusser meg jo så en stakkar ikke rekker å følge med... 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Pokker - tenkte jeg skulle følge med og poste screenshot når jeg hadde 1337 i rykte, men dere plusser meg jo så en stakkar ikke rekker å følge med... Sånn er det å være populær Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Sånn er det å være populær Joda - kan jo ikke klage på at folk liker det en skriver - i morges var det 1340, så jeg var akkurat litt for sen.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Adobe har 50% rabatt på lightroom 3 idag 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kom på 2 plass i en fotokonkuranse . Avisen har brukt mitt bilde på trykk i en sammeheng de overhodet ikke hadde lov til. Sendte en mail til ansvarlig for konkuransen og fikk dette som svar: "Bildet ditt selvsagt ikke vært brukt på sporten." Bildet som ble brukt i avisen var kraftig croppet og det var ingen kreditering. Selv blir jeg kraftig provosert når en avis jeg har stolet på at skal følge de konkuranse reglene de har satt. Selv bryter de det og bruker uten kreditering og kraftig croppet. Hva mener dere om å kreve penger inn for dette? Og kan jeg det da jeg ikke er registrert i brønnesundregisteret? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kom på 2 plass i en fotokonkuranse . Avisen har brukt mitt bilde på trykk i en sammeheng de overhodet ikke hadde lov til. Sendte en mail til ansvarlig for konkuransen og fikk dette som svar: "Bildet ditt selvsagt ikke vært brukt på sporten." Bildet som ble brukt i avisen var kraftig croppet og det var ingen kreditering. Selv blir jeg kraftig provosert når en avis jeg har stolet på at skal følge de konkuranse reglene de har satt. Selv bryter de det og bruker uten kreditering og kraftig croppet. Hva mener dere om å kreve penger inn for dette? Og kan jeg det da jeg ikke er registrert i brønnesundregisteret? Ufint av avisa. Det er en viktig prinsippsak å ikke la dem slippe unna med sånt. Anbefalt praksis fra fagforeninga er vel to ganger frilanssatsene for ulovlig bruk og tre ganger hvis de ikke kreditterer. At du ikke er registrert i Brønnøysund skal ikke ha noe å si, opphavsretten er din uansett. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ja, er ufint av avisen uansett hvordan man ser på dette mener jeg. Men usikker på om de kan dra seg under sine konkurransene regler eller ikke? Mitt bilde : http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5688933.ece?start=3 Konkurranseregler: Konkurranseregler: Fotografen må være bosatt på Romerike. For deltakelse i ungdomsklassen må fotografen være bosatt i Skedsmo kommune og være mellom 13 og 18 år. Fotografen må registrere seg med fullt navn. Maksimalt fem bilder pr deltaker/klasse. Last opp bildene med så høy oppløsning som mulig innen 19. juni 2011. Lag bildetittel og bildetekst, de vil også bli vektlagt når bildet ditt vurderes. Bildene kan vederlagsfritt benyttes i markedsføring av Romerikes Blads slagord ”Det viktigste i verden skjer der du bor”. En jury plukker ut 10 bilder i hver klasse etter at innsendingsperioden er ute. Deretter vil leserne gjennom en sms-avstemning kåre vinnerbildene innen 1.9.2011. Konkurransen arrangeres av Romerikes Blad i samarbeid med Skedsmo kommune. Bildet på trykk i avis: Heller ikke har avisen gått ut med ordentlige resultater. Noe jeg ikke er helt glad for da vinneren av konkurransen bare noen uker tidligere hadde en reportasje av seg selv for en promotering av det nye studioet som ble åpnet. Avisen har kun sagt hvem som kom på 1.plass... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er ikke bare du som fotograf som blir forulempet, avisens egne fotografer liker sikkert heller ikke situasjonen hvor redaksjonen bruker "gratis" bilder for og slippe honorarer, jeg ville nok trøkt til litt her jeg siden avisen valser over deg uten anger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå