Trondster Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Men da må man bytte nesten alle patronene eller? Det koster fort godt over 500kr? Du må nok det - det er dyrt med billig printer. Man sparer ikke penger på å printe selv (med mindre det er veldig høyt volum på en grisedyr modell) - poenget er å få det "med det samme". Til prisen er det typisk billigere å bestille trykk hos japanphotoxxl.no eller lignende. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) 1. Å, ja, hun har opplevd ordentlig copyright-brudd, i motsetning til bildetyveri, som ikke er ordentlig. 2. Hvis hun hadde opplevd ordentlig copyright-brudd så burde hun faenmeg vite bedre enn å stjele folk sine bilder uten tillatelse og kreditering. 3. Spilte med åpne kort? Det skal jeg gjøre neste gang jeg bryter meg inn hos noen. Skal jammen legge igjen et takkekort. Jeg noterer meg at dere snakker om "copyright"-brudd. Det er jo interessant da det ikke er et begrep innen jussen. Det man bryter er jo åndsverkloven. Får du ofte "stjålet" bilder? Hvilken blogg var det dette gjaldt? edit: Dette med lov om åndsverk og copyright var bare en observasjon, ikke kritikk mot noen. Bare sånn i tilfelle noen følte seg støtt. Endret 24. oktober 2011 av azathosk Lenke til kommentar
fototim Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg klarte å få trykket ut 10 stk A3 og 20 A4 før jeg gikk tom for blekk (og da kun farger - de sorter er fortsatt litt over halvfulle). Snakker du nå om de patronene som fulgte med når skriveren var ny, eller om såkalte fulle patroner? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 1. Å, ja, hun har opplevd ordentlig copyright-brudd, i motsetning til bildetyveri, som ikke er ordentlig. 2. Hvis hun hadde opplevd ordentlig copyright-brudd så burde hun faenmeg vite bedre enn å stjele folk sine bilder uten tillatelse og kreditering. 3. Spilte med åpne kort? Det skal jeg gjøre neste gang jeg bryter meg inn hos noen. Skal jammen legge igjen et takkekort. Jeg noterer meg at dere snakker om "copyright"-brudd. Det er jo interessant da det ikke er et begrep innen jussen. Det man bryter er jo åndsverkloven. Får du ofte "stjålet" bilder? Hvilken blogg var det dette gjaldt? edit: Dette med lov om åndsverk og copyright var bare en observasjon, ikke kritikk mot noen. Bare sånn i tilfelle noen følte seg støtt. sjekk her scroll ned, se hvor mange sider det er Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Snakker du nå om de patronene som fulgte med når skriveren var ny, eller om såkalte fulle patroner? Det er de patronene som fulgte. Men såvidt jeg vet, så er akkurat patronene for denne skriveren identisk med de som jeg kjøper i butikken. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Snakker du nå om de patronene som fulgte med når skriveren var ny, eller om såkalte fulle patroner? Det er de patronene som fulgte. Men såvidt jeg vet, så er akkurat patronene for denne skriveren identisk med de som jeg kjøper i butikken. Identisk av utseende eller i blekkmengde? Jeg har ingen oversikt, men endel produsenter selger skrivere med halvfulle blekkpatroner.. Kan være en ide å sette inn nye. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Identisk av utseende eller i blekkmengde? Jeg har ingen oversikt, men endel produsenter selger skrivere med halvfulle blekkpatroner.. Kan være en ide å sette inn nye. Ja til begge. Det er ikke bare en ide å sette inn nye, det er et must. De gamle er nemlig tomme 1 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ai ai. Da var bilen ferdig på verksted. 8.000,- i egenandel :| Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ai ai. Da var bilen ferdig på verksted. 8.000,- i egenandel :| Fikk selv en på 17.7k for en tid siden - en hel del av bremsesystemet skulle kikkes over.. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fikk selv en på 17.7k for en tid siden - en hel del av bremsesystemet skulle kikkes over.. Noen ganger hater jeg å være bileier. Får håpe jeg får igjen litt på forsikringa av verdiene som ble stjålet da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Ai ai. Da var bilen ferdig på verksted. 8.000,- i egenandel :| Au. Det er vel jeg må ut med neste service - fremre del av eksos-systemet er råttent; og når den skal byttes, så følger også katalysatoren med Endret 24. oktober 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ja, kjenner igjen den der. Det betyr hvertfall pause på utstyret jeg ville kjøpe :| Satser/håper på en bonus neste måned dog, sånn at det kan bli litt flere lys her i huset Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hadde tidligere i tråden en 50mm f1.4 hvor fokusen ikke fungerte på. Sendte inn til komplett, da de ikke hadde noen inne har de gitt tilbake pengene på objektivet. Hva som var feilen vet jeg ikke. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Noen som har erfaring med DICAPAC eller lignende undervannsposer til speilrefleks? http://www.dicapac.com/new_eng/02_products/sub03.html Planlegger å ligge på bunnen av et basseng med en slik og 5Den for å filme til en kortfilm. Lurer spesielt på om noen har opplevd at posen begynner å lekke. Har forsikring på kameraet uansett men er kjipt å være uten kamera i 4mnd her nede i Australia. Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Noen som har erfaring med DICAPAC eller lignende undervannsposer til speilrefleks? http://www.dicapac.c...ucts/sub03.html Planlegger å ligge på bunnen av et basseng med en slik og 5Den for å filme til en kortfilm. Lurer spesielt på om noen har opplevd at posen begynner å lekke. Har forsikring på kameraet uansett men er kjipt å være uten kamera i 4mnd her nede i Australia. Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning. Legg noen tørre silicia-pakker i UV-posen hvis mulig, det hjelper hvis det kommer inn noen dråper vann så absorberer de dem. Normalt bruker man 4 kg vekt til fridykking i våtdrakt "saltvann", kan tenke meg at du klarer deg med et par kilo i ferskvann/basseng, hvis du bruker dykkerflaske av stål klarer du deg uten ekstra ballast i ferskvann-basseng. Endret 24. oktober 2011 av Nautica Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning. Spørs f.eks litt på størrelsen på lungene dine, og om du har tenkt å puste ut eller inn luft før du senker deg ned I utgangspunktet skulle du ikke trenge mange kiloene. Det er jo mange dykkeshops i australia, stikk innom en Edit: Beat me to it Endret 24. oktober 2011 av bufodill Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det finnes tydelig mange dumme mennesker der ute... Ja.. en fin pris for et defekt Nikon D40.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det finnes tydelig mange dumme mennesker der ute... Ja.. en fin pris for et defekt Nikon D40.. plystre Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning. Spørs f.eks litt på størrelsen på lungene dine, og om du har tenkt å puste ut eller inn luft før du senker deg ned I utgangspunktet skulle du ikke trenge mange kiloene. Det er jo mange dykkeshops i australia, stikk innom en Edit: Beat me to it Er i utgangspunktet fridykking eller å forlenge en snorkel (om jeg får nok luft gjennom den). Har ikke dykkerlappen enda så vil ikke styre med flasker og slikt uten å vite hva jeg driver med. EDIT: I tillegg til at det blir litt for dyrt med flasker. Endret 25. oktober 2011 av ET! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 I formiddag skal jeg til optikeren og hente et par briller som kosta mer enn mit X100... De har hverken eksterne kontrollhjul eller brukbare menyer, de har fast brennvidde da - det er jo noe, men fast fokus (riktignok i tre soner) og består av mindre enn 20 deler i alt. Jeg håper de er jævlig gode... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå