Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen som vil prøve seg?Premien er det ikke noe galt med ihvertfall.

Må bare informere om at hvis dere skulle vinne så må dere gi premien til meg siden jeg postet denne :p

En ting jeg alltid har lurt på med sånne "motivasjonsoppgaver" (hvorfor skal du vinne blabla), kan man lyve slik som denne: "Pappa var på vei hjem fra butikken med D3en min da han ble overkjørt, D3en ble knust og nå har vi brukt alle pengene på sykehusoprasjoner og jeg er uten kamera"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For voksne mennesker er det ingen problemer å klare seg med 3 timer søvn. Men jeg har hørt at tenåringer ikke er mulige å få til å fungere før etter 10 timers søvn, så det stemmer kanskje det som M skriver.

Det føltes ikke slik ut i morges etter "kun" 5 og halv time søvn :ermm:

Tom

Lenke til kommentar
PM, jeg tror det må være renspikka løgn at tenåringer treger ti timer søvn, voksne tre timer. Jeg har forlatt tenåringenes rekker, og har nå kommet meg opp etter komfortable 6 timer. I tenårene kunne jeg komme meg opp etter to timer. Nå har jeg forlatt tenårene, og lurer på hvor lenge jeg MÅ sove om fem år.. :|

Det er nå helst tenåringer selv som gir det inntrykket. Ved å faktisk praktisere den teorien. Du finner ikke mange tenåringsforeldre som er uenige i det, for tenåringer i dag sover veldig mye. Jeg kan huske at jeg pleide å trenger rundt 7 timer da jeg selv var tenåring (vi hadde ikke kabel-tv og internett på gutterommet på den tiden. Vi lyttet til musikk). Og Marius bekrefter det med sin ærlighet. Tenåringer sover mer enn voksne mennesker. Ok, jeg skal ikke snakke for de som spiser piller og røyker indianersigaretter, men voksne generelt. Men det er ikke så veldig viktig, bare de tar bilder med det dyrekjøpte kamerautstyret de har...

Lenke til kommentar
PM, jeg tror det må være renspikka løgn at tenåringer treger ti timer søvn, voksne tre timer. Jeg har forlatt tenåringenes rekker, og har nå kommet meg opp etter komfortable 6 timer. I tenårene kunne jeg komme meg opp etter to timer. Nå har jeg forlatt tenårene, og lurer på hvor lenge jeg MÅ sove om fem år.. :|

Det er nå helst tenåringer selv som gir det inntrykket. Ved å faktisk praktisere den teorien. Du finner ikke mange tenåringsforeldre som er uenige i det, for tenåringer i dag sover veldig mye. Jeg kan huske at jeg pleide å trenger rundt 7 timer da jeg selv var tenåring (vi hadde ikke kabel-tv og internett på gutterommet på den tiden. Vi lyttet til musikk). Og Marius bekrefter det med sin ærlighet. Tenåringer sover mer enn voksne mennesker. Ok, jeg skal ikke snakke for de som spiser piller og røyker indianersigaretter, men voksne generelt. Men det er ikke så veldig viktig, bare de tar bilder med det dyrekjøpte kamerautstyret de har...

Hvordan tror du vi har råd til det dyre kamerautstyret vårt, ved å forsove oss?

Lenke til kommentar
Nå var det redigeringen jeg skulle vise fram, ikke selve bildet ;)

Dere ser det er delt på midten.

Joda Marius, vi ser at bildet er delt på midten.

I venstre halvdel ser vi naturlig ung hud. I høyre halvdel ser vi noe som ser overbehandla ut. Noe som ikke ser ut som menneskelig hud.

Sorry Marius, men hvis målet ditt er å skape et flatterende bilde, vil jeg si at du er på feil spor.

Jenta er forresten riktig søt ;)

Jeg vil tro at du enten har misforstått teknikken, eller overdrevet den, eller at den ikke er spesielt god i utgangspunktet.

EDIT: Jeg heller vel mest til den siste forklaringa. Jeg har liten tro på magiske PS rutiner, omtrent som jeg har lite tro på at kremer gjør 60 åringer 40 år yngre.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Da er "boksen" med tilhørende "rør" i hus :)

Nå gjelder det bare å gruble, utforske, lese og spørre som en gal! :innocent:

Har ikke skaffet meg normal-zoom enda fordi JP var tomme.. Kan prisforskjellen fra 1800kr (18-55/3.5-5 AL II) forsvares mot 3000kr på 16-45/4 ? Jeg vurderer å droppe kitten og ta den som er hakket over med en gang. Alternativet mitt er å gå til innkjøp av 12-24 om en god stund når jeg kan ta meg råd til det, men det blir uansett ikke med det første.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på bruken din det.

Den dyreste takler 25 kg, mens den andre kun tar 8 kg.

Så om du ikke kommer til å kjøpe Sigma sin 200-500mm f/2.8 eller Canon sin 1200mm, så tror jeg du klarer deg med den billigste.

Etter sånn som jeg forstår det.

*skriveleifer

Du får ta å spørre Mr. Olsen om hvorfor han valgte KB-3.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Da er "boksen" med tilhørende "rør" i hus :)

Nå gjelder det bare å gruble, utforske, lese og spørre som en gal! :innocent:

Har ikke skaffet meg normal-zoom enda fordi JP var tomme.. Kan prisforskjellen fra 1800kr (18-55/3.5-5 AL II) forsvares mot 3000kr på 16-45/4 ? Jeg vurderer å droppe kitten og ta den som er hakket over med en gang. Alternativet mitt er å gå til innkjøp av 12-24 om en god stund når jeg kan ta meg råd til det, men det blir uansett ikke med det første.

Tamron 28-75/2,8 er den perfekte makker til 12-24. Jeg har hatt en selv. Kvalitetsmessig i samme klasse som 16-45. En fordel framfor 12-24 og 16-45 er litt ekstra rekkevidde. Det sammen med den ekstra lysstyrken, gir et anvendbart portrettobjektiv.

Problemet er hvis du ikke kan kjøpe 12-24 samtidig, da blir 28-75 alene i trangeste laget.

Lenke til kommentar
Tamron 28-75/2,8 er den perfekte makker til 12-24. Jeg har hatt en selv. Kvalitetsmessig i samme klasse som 16-45. En fordel framfor 12-24 og 16-45 er litt ekstra rekkevidde. Det sammen med den ekstra lysstyrken, gir et anvendbart portrettobjektiv.

Problemet er hvis du ikke kan kjøpe 12-24 samtidig, da blir 28-75 alene i trangeste laget.

Greia er at jeg sikkert ikke kommer til å tenke på 12-24 før neste år. Får se hvor hektet jeg blir. Det kan jo ta helt av :)

Jeg har fått et greit tilbud på 16-45, men er usikker på om prisforskjellen er verdt forskjellen. Siden 16-45 koster ca det dobbelte av 18-55.. Hvor mye har egentlig f/4 igjennom hele området å si i forhold til om den ikke har hatt det?

Lenke til kommentar
Kommer helt an på bruken din det.

Den dyreste takler 25 kg, mens den andre kun tar 8 kg.

Så om du ikke kommer til å kjøpe Sigma sin 200-500mm f/2.8 eller Canon sin 1200mm, så tror jeg du klarer deg med den billigste.

Etter sånn som jeg forstår det.

*skriveleifer

Du får ta å spørre Mr. Olsen om hvorfor han valgte KB-3.

POKKER, da må jeg ut med ekstra pæng for den dyreste.. :(

Endret av yackup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...