Trondster Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Utrolig surt. Akkurat fått Tamron 17-50 f2.8 i heimen, så ser jeg at det er et støvpartikkel inni objektivet. Da blir det retur til Amazon, og forhåpentligvis en ny veldig snart. Kjedelig når sånt skjer. Input til hvorvidt riper på frontelementet, et støvkorn inne i objektivet og sånt noe synes på bilder. <teskje>..Ignorer det.</teskje> 1 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) ingen som skal til usa og kunne kjøpt med ett objektiv for meg da? ^^ Dersom du kan vente i underkant av et år skal jeg fikse det. Fikk beskjeden om at jeg har blitt godtatt som utvekslingsstudent i dag, så fra neste høst blir jeg å finne i en eller annen stat i USA. Med andre ord blir det å spare opp en del penger som skal brukes på mye billig fotoutstyr til neste år. Er åpen for å videresende pakker om noen har et behov for det og. Men et år er kanskje litt lenge å vente for din del? Mens man venter kan man iallefall nyte en litt annerledes timelapse: http://vimeo.com/4472980 Endret 13. oktober 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Utrolig surt. Akkurat fått Tamron 17-50 f2.8 i heimen, så ser jeg at det er et støvpartikkel inni objektivet. Da blir det retur til Amazon, og forhåpentligvis en ny veldig snart. Kjedelig når sånt skjer. Input til hvorvidt riper på frontelementet, et støvkorn inne i objektivet og sånt noe synes på bilder. <teskje>..Ignorer det.</teskje> Kanskje det da. Jeg får uansett ha muligheten til å stikke ut og sammenligne objektivene mine. Om ikke min 16-105 er dårligere enn 17-50'en, så sendes 17-50'en i retur. Tok noen bilder nå i heller dårlig lys uten at den imponerte i det hele tatt, men jeg får vente å se til jeg kommer meg ut. Skarpheten forsvant meget kjapt ut mot kantene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Det er 17-50 uten VC du har kjøpt, ikke sant? Og - sammenlign på samme blender. Endret 13. oktober 2011 av Trondster Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Messetilbudene til FotoVideo har kommet, er vel en del gode tilbud der. Men for en gang skyld kommer jeg til å la kortet ligge i lommeboken... http://www.fotovideo.no/messe/Messekatalog-2011.pdf Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Messetilbudene til FotoVideo har kommet, er vel en del gode tilbud der. Men for en gang skyld kommer jeg til å la kortet ligge i lommeboken... http://www.fotovideo.no/messe/Messekatalog-2011.pdf Der var det en del gode tilbud; men lite som frister meg. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Det er 17-50 uten VC du har kjøpt, ikke sant? Og - sammenlign på samme blender. Stemmer det, har "VC" i huset Min 16-105 har dårlig blender... fra 3,5 til 5.6 på full tele. På 50 mm er 5 minste, mens Tamron har 2.8. Så akkurat det går jo ganske kraftig i Tamronens favør. Men så har jo 16-105 55 ekstra mm, som er ganske greit å ha og! Endret 13. oktober 2011 av cFc Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Messetilbudene til FotoVideo har kommet, er vel en del gode tilbud der. Men for en gang skyld kommer jeg til å la kortet ligge i lommeboken... http://www.fotovideo.no/messe/Messekatalog-2011.pdf Der var det en del gode tilbud; men lite som frister meg. Samme her, har det jeg trenger (man har jo fått tak i gode dagstilbud på foregående messer så...) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Der var det en del gode tilbud; men lite som frister meg. Hva med et objektiv til en helt normal uke? Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Med masse gratis kurs og foredrag i tillegg til lagersalg på Thinktank fristet det litt og ta turen innover til FotoVideo sin messe.. Noen som har vært på noe lignende før og kan fortelle litt om det? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Mye folk, iallefall tidlig på dagen (folk skal sikre seg dagstilbudene...) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Med masse gratis kurs og foredrag i tillegg til lagersalg på Thinktank fristet det litt og ta turen innover til FotoVideo sin messe.. Noen som har vært på noe lignende før og kan fortelle litt om det? Var en tur der i vinter, køen begynte kl 07.00 om morgen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hva med et objektiv til en helt normal uke? Uke 50mm mener du Jeg minstenker at heller tenker på at det er -1000,- på en 25mm f/0.95 - men jeg har mer lyst på Panasonics 25mm f/1.4 ... Lenke til kommentar
cFc Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Utrolig surt. Akkurat fått Tamron 17-50 f2.8 i heimen, så ser jeg at det er et støvpartikkel inni objektivet. Da blir det retur til Amazon, og forhåpentligvis en ny veldig snart. Kjedelig når sånt skjer. Input til hvorvidt riper på frontelementet, et støvkorn inne i objektivet og sånt noe synes på bilder. <teskje>..Ignorer det.</teskje> Vel, fikk dette svaret fra Amazon nå: Hello, First of all, please allow me to apologise for the issue you have experienced with this item. I've placed a new order #202-9817568-8995529 for the same item "Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) - Model A16S for Sony-D compatible", and it will be dispatched as soon as possible to the same address. As your order was placed using our Super Saver Delivery method, I've upgraded your replacement to First Class to ensure you receive it as soon as possible, at no extra charge to you. To view the estimated delivery date of the replacement order, please visit "Your Account" at the top of any page on our website or use the following URL: www.amazon.co.uk/youraccount/ FANTASTISK SERVICE! Da går jeg ned og sender tilbake denne kopien i morgen. Ville jo vært morsomt om jeg fikk en dårlig og vass kopi, mens den jeg sendte inn var sylskarp. Jeg sendte inn en beskjed for under 5 timer siden! Selv om jeg tenkte at det får heller være, er ikke så farlig.. Men men. Endret 13. oktober 2011 av cFc Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Noen som vet hvordan man får tilbake mobil-versjonen av forumet på mobil? Jeg kom borti en link som stod fullversjon og nå finner jeg ikke noe mobilversjon. Om jeg velger tema IP.BOARD Mobile så får jeg det på PCen også. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Messetilbudene til FotoVideo har kommet, er vel en del gode tilbud der. Men for en gang skyld kommer jeg til å la kortet ligge i lommeboken... http://www.fotovideo.no/messe/Messekatalog-2011.pdf Der var det en del gode tilbud; men lite som frister meg. Auauauauauau det frister med Nikon D7000! Men det blir nok ikke kjøp nå og regner ikke med at det blir noen igjen til nettbutikken har tilbudet kl 20:00 på kvelden. Men en Sigma DP1s skal jeg ha!!! Pritty please, være noen igjen til oss utenfor Oslo å bestille fra nettet Endret 13. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Men en Sigma DP1s skal jeg ha!!! Pritty please, være noen igjen til oss utenfor Oslo å bestille fra nettet Det hadde vært et morsomt kamera å ha. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Men en Sigma DP1s skal jeg ha!!! Pritty please, være noen igjen til oss utenfor Oslo å bestille fra nettet De hadde dette med bestille på nett på dagstilbudene og timestilbudene sine i våres (februar). Tror alt kræsjet for de da de solgte unna masse til de på nett men gikk tom for varene slik at ingen fikk varer. Selv fikk jeg bestilt 7D slik og jeg fikk betlat og alt sammen og motok bekreftelse. Dagen etter fikk jeg en mail om at jeg ikke ville få noe og orderen var kanselert. Det pga de hadde solgt for mange hus i butikken. Fotovideo gjorde dog utrolig service og bestilte inn flere slik at jeg fikk til messepris lenge etter messa var ferdig. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det er digit.no som er blitt dratt skrikende inn under samme fold som akam.no - så slikt sett er de parallelle. Nå tror jeg det har vært en kultur for å sutre over alt som er galt med digit fra før, så de har bare kommet inn i diskusjon.no og fortsetter der. Jeg tror nok vi bør flytte bildekritikk delen over dit; men beholde månedens bildetråd og utfordringene slik de er i dag. Takker for svar. Ja føler det er mye sutring og skriking om alt som er så dårlig og ingen som gjør ditt og datt. All denne surmulingen får i allefall meg til å ikke gidde å gå inn på digit og komentere eller legge ut bilder. Selv var jeg aktiv med komentarer til bilder helt til dette digit kom. Er heller ikke så vidt jeg kan se noen link inn til denne digit i fra akam eller diskusjon.no Så føler noe at det er digit som bare bruker en del av diskusjon.no til surmuling rundt dårlig oppmøte. Kan ha iritert meg veldig mye mer en jeg burde over det men ikke funnet noe om at de har tatt seg tid inn her foreksempel for å invitere gamle akamister inn til digit. (jeg kan jo ta feil, men ikke sett noe av dette) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kan ha iritert meg veldig mye mer en jeg burde over det men ikke funnet noe om at de har tatt seg tid inn her foreksempel for å invitere gamle akamister inn til digit. (jeg kan jo ta feil, men ikke sett noe av dette) Ingen grunn til å irritere seg - jeg tro det er mulig å gjøre digit.no til et OK sted å være. Ting man kan gjøre, er følgende: Finne et bilde i kritikk seksjonen som du har noe fornuftig å si noe om, og gjøre det. Finne et bilde i tips seksjonen som du liker, men du har noen ideer for forbedringer, si noe hyfggelig og kom med tips. Finne et bilde i visnings seksjonen som du liker, og si noe hyggellig om det. Liker du ikke karakter, så ingorerer du de. Legg ut noen bilder, gjerne i de forskjellige kategoriene, og se hva som skjer. Ignorer trollene. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå