Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arh, seriøst, kan du ikke gi deg me de der fluebildene nå Marius? jada, de er sikkert bra, men de er jo bare bilder av fluer. Alle fluer er like. Punktum. greit? :hrm:

Kutt ut dette tøyset nå. Det er forskjell på å barbere seg og skjære hodet av seg. At han har overdrevet med flueinvasjonen sin i det siste får være så, men å be ham slutte å ta de bildene han elsker å ta fordi du finner dem kjedelige grenser opp mot grov mangel på respekt overfor hans stil. Å mene at det er for kjedelig er en ting, å fremstille den meningen som en objektiv sannhet som han bør etterkomme er noe annet. Marius tar bilder som gleder mange. Jeg er langtfra så fascinert av makro som de fleste her inne. Ja, jeg finner det bent frem litt kjedelig i lengden. Sammen med flotte landskap og elger i skogholtet, havørner i flotte sveip over fjellet osv osv. For meg ganske kjedelig, for andre meningen med livet. Denne spontane krigen mot Marius' favorittmotiver holder ikke vann, og jeg synes det er nok nå.

Marius: En flue om gangen, og ikke hver dag.

Dere andre: Spis en spanske flue så får dere inspirasjon til noe bedre å holde på med. Det er veldig avspennende også, noe en del finner Ms bilder å være også. Merkelig mennesker er de, men de bør ikke nektes sin ukentlige "valium" av den grunn.

Lenke til kommentar
Arh, seriøst, kan du ikke gi deg me de der fluebildene nå Marius? jada, de er sikkert bra, men de er jo bare bilder av fluer. Alle fluer er like. Punktum. greit? :hrm:

Kutt ut dette tøyset nå. Det er forskjell på å barbere seg og skjære hodet av seg. At han har overdrevet med flueinvasjonen sin i det siste får være så, men å be ham slutte å ta de bildene han elsker å ta fordi du finner dem kjedelige grenser opp mot grov mangel på respekt overfor hans stil. Å mene at det er for kjedelig er en ting, å fremstille den meningen som en objektiv sannhet som han bør etterkomme er noe annet. Marius tar bilder som gleder mange. Jeg er langtfra så fascinert av makro som de fleste her inne. Ja, jeg finner det bent frem litt kjedelig i lengden. Sammen med flotte landskap og elger i skogholtet, havørner i flotte sveip over fjellet osv osv. For meg ganske kjedelig, for andre meningen med livet. Denne spontane krigen mot Marius' favorittmotiver holder ikke vann, og jeg synes det er nok nå.

Marius: En flue om gangen, og ikke hver dag.

Dere andre: Spis en spanske flue så får dere inspirasjon til noe bedre å holde på med. Det er veldig avspennende også, noe en del finner Ms bilder å være også. Merkelig mennesker er de, men de bør ikke nektes sin ukentlige "valium" av den grunn.

Jeg er totalt enig med deg, og det var derfor jeg skrev det jeg skrev. Mulig jeg ikke har lært meg ironiens kunst, eller brukte den uten finesse eller dobbeltbunn, men det var i alle fall ment ironisk. Beklager vis jeg støtet noen. Jeg er som sagt veldig giret på å kopiere Marius' verker, og studerer bildene hans etter feil, men finner få. ja, jeg liker bildene hans, han kan poste de hvor han vil, jo fler, jo bedre. Men jeg forstår jo at det kan bli litt mye for en del :yes:

Edit: jeg har unnskyldning for dårlig bruk av ironi(vis noen mener det), det er sent på kveld for meg.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Jeg er totalt enig med deg, og det var derfor jeg skrev det jeg skrev. Mulig jeg ikke har lært meg ironiens kunst, eller brukte den uten finesse eller dobbeltbunn, men det var i alle fall ment ironisk.

Det var bra, for det fikk jeg ikke med meg. Uansett gjelder det jeg skriver for alle andre som faktisk mener det du skrev.

Lenke til kommentar
Ingen som fikk meg seg at jeg ikke viste bildet for å vise ei flue. Bare det eneste bildet jeg har med ISO 3200 som jeg kunne demonstrere støyfjerning på.

Det var det som fikk meg til å "reagere" slik jeg gjorde :p

Men, har du funnet ett nettsted av gull med retusjeringsteknikker? Som ingen andre vet om? Hva er grunnen til din plutselige ønske om å tease oss andre med bildebahandlingsteknikkene dine? :D

Lenke til kommentar
Jeg er totalt enig med deg, og det var derfor jeg skrev det jeg skrev. Mulig jeg ikke har lært meg ironiens kunst, eller brukte den uten finesse eller dobbeltbunn, men det var i alle fall ment ironisk.

Det var bra, for det fikk jeg ikke med meg. Uansett gjelder det jeg skriver for alle andre som faktisk mener det du skrev.

Ja, det var ironi. Har prøvd å finne noen fluer i hele dag, i alle fall siden kl.2000, men de gjemmer seg tror jeg.

Syns det taler for seg selv, men glem nå det. Jeg er bare en liten drit med dyrt utstyr som ikke kan ta bilder, men tror han kan det fordi han har dyrt utstyr. Ja, jeg vet det. Men jeg prøver da i det minste :p

Go' natt, tror gjerne jeg legger meg. Lurest det.

Edit: Marius: Har du pratet med en profesjonel fotog. som har delt sine tips med deg?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Det er du ikke alene om. Jeg bør finne sengen jeg også, for nå tar det på å lese lange tekster. God natt alle sammen, inklusive deg Vegard. Du får ha meg unnskyldt for å missforstå deg her, men det har lagt i kortene i hele kveld at jeg skulle skrive noe slik. Du gav meg i alle fall et spark i baken til å gjøre det. Og da er vi forhåpentligvis enige om at det var til det best likevel ;)

Lenke til kommentar
For voksne mennesker er det ingen problemer å klare seg med 3 timer søvn. Men jeg har hørt at tenåringer ikke er mulige å få til å fungere før etter 10 timers søvn, så det stemmer kanskje det som M skriver.

Feil. Jeg er tenåring og jeg klarer meg fint med minst 4 timer per natt. Har kjørt den 4 timeren helt siden jul omtrent, fungerer meget godt når det gjelder skole, da har man litt mer tid på seg om dagene :)

Som regel gikk døgnrytmen slik: Står opp klokken 0700, legger meg klokken 0300. Fire timer.

I ferier er det annerledes. Da snur man hele denne greia, slik at man sover om dagen, og er oppe om nettene. :!:

Natta.

Lenke til kommentar

PM, jeg tror det må være renspikka løgn at tenåringer treger ti timer søvn, voksne tre timer. Jeg har forlatt tenåringenes rekker, og har nå kommet meg opp etter komfortable 6 timer. I tenårene kunne jeg komme meg opp etter to timer. Nå har jeg forlatt tenårene, og lurer på hvor lenge jeg MÅ sove om fem år.. :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...