Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett noen bilder tatt fra en bryllupsreise for ett par uker siden med ett Nikon D100 så kan man vel bare si at nyere kamera tar ikke bedre bilder i allefall - men dette vet vel alle som ikke er helt ape på utstyr men som prioriterer bildene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett noen bilder tatt fra en bryllupsreise for ett par uker siden med ett Nikon D100 så kan man vel bare si at nyere kamera tar ikke bedre bilder i allefall - men dette vet vel alle som ikke er helt ape på utstyr men som prioriterer bildene...

Hehe.. kor har du vært i timene då? :p

Ps! Har du fått test det foto glossy papiret?

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Bastard! Så er det bare å løpe og kjøpe et Nikon F til NEX-adapter - du får jo blender og greier, du, på objektiver med blenderring.. :)

Og for de som ikke har det kjøper du en Nikon G til NEX-adapter ;) f.eks denne

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Og for de som ikke har det kjøper du en Nikon G til NEX-adapter ;) f.eks denne

Er ikke så inne i Nikon G - hvordan kan denne styre blenderen? Mekanisk? Elektronisk? (Kan ikke se noen elektroniske kontakter..)

Styres det fra kameraet eller er det noe du skal vri på i adapteret?

Ikke spør så vanskelig da ;) Jeg ville tro mekanisk utifra bilde. Altså du får deg bare en blenderring på adapteren du må stille på. Problemet er at du ikke lett ser hvilken blender du har valgt etter som jeg har lest da jeg så på Nikon G til µ43 adapter.

Lenke til kommentar

Ifølge SSB ville det nok vært tryggest om flere kvinner enn menn kjørte til fototreff...

Snip

Regner med dette er en oversikt over mannlige akamister som kjører med kameraet i hånda og øyet på jakt etter rust? Isåfall kan den godt stemme. Kroppen klarer aldri å holde igjen når rust dukker opp i store mengder :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Sliter litt med å skjønne dette digit greine.

Er det ikke de som har blidt trekt inn i akam? Og er "under" akam. Eller er vi trekt inn under de?

Noe forferdelig med mas og kjas i fra noen om hvor dårlig alt er på nye digit føler jeg. Ser ikke sammenhengen helt mellom akam og digit. Og er i allefall to forskjellige "kulturer" ser jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er digit.no som er blitt dratt skrikende inn under samme fold som akam.no - så slikt sett er de parallelle. Nå tror jeg det har vært en kultur for å sutre over alt som er galt med digit fra før, så de har bare kommet inn i diskusjon.no og fortsetter der.

Jeg tror nok vi bør flytte bildekritikk delen over dit; men beholde månedens bildetråd og utfordringene slik de er i dag.

Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig syntes jeg at mine behov stort sett blir dekt av vår kjære bildetråd for de respektive månedene, men om bildekritikken kan flyttes over til digit og skape litt mer aktivitet er dette flott :)

En annen ting de har, er temadag annenhver søndag - de er trivelige å være med på.

Lenke til kommentar

Mitt Tamron 17-50 2.8 VC er FULLT av støv. Har ikke gjort noe med det enda, det utgjør stort sett bare veldig kule effekter i motlyssituasjoner. Lurer dog på hva det gjør med skarpheten, for skarpheten er virkelig ikke noe å skryte av, selv ikke stoppet ned til f/8 eller nedover, men nå sammenligner jeg jo med 50mm 1.8D. Tror det bare blir mer og mer støv. Kommer nok til å reklamere på det når jeg finner ut at det går over grensen for hva jeg tolererer. Om du retter lys inn mot det nå ser du sikkert fint 40 partikler + fint spredd innover mellom linsene...

EDIT: Unødvendig quote.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Utrolig surt. Akkurat fått Tamron 17-50 f2.8 i heimen, så ser jeg at det er et støvpartikkel inni objektivet. Da blir det retur til Amazon, og forhåpentligvis en ny veldig snart. Kjedelig når sånt skjer.

Tviler på at du vil se den støvpartikkelen på bildene, da det blir såpass i ufokus at det ikke vil ha noen innvirkning på bildene. Men det er vel noe med at man vet at det er der :)

De fleste objektiver får imidlertid en del støvpartikler inni seg etter en stund ettersom de ikke er lufttette, og luft pumpes frem og tilbake når man zoomer. Men det er ikke alle man ser selv om man studerer objektivet nøye.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Mitt Tamron 17-50 2.8 VC er FULLT av støv. Har ikke gjort noe med det enda, det utgjør stort sett bare veldig kule effekter i motlyssituasjoner. Lurer dog på hva det gjør med skarpheten, for skarpheten er virkelig ikke noe å skryte av, selv ikke stoppet ned til f/8 eller nedover, men nå sammenligner jeg jo med 50mm 1.8D. Tror det bare blir mer og mer støv. Kommer nok til å reklamere på det når jeg finner ut at det går over grensen for hva jeg tolererer. Om du retter lys inn mot det nå ser du sikkert fint 40 partikler + fint spredd innover mellom linsene...

EDIT: Unødvendig quote.

Så ikke noen støvpartikkel effekt der? Skarpheten til Sony's versjon uten VC skal være veldig god, får kaste meg i en liten sammenligningsrunde nå.

Om du bruker Tamronen til slike bilder, så må jo kvaliteten være ganske god?

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...