Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her og jobber med et videoprosjekt på skolen. Har fått én idé som får meg til å gruble fælt, håper at dere kan hjelpe meg.

Jeg har nemlig nikon d7000 og iPad2, jeg lurer på om det er faktisk mulig å bruke ipad2 som tv-monitor til d7000?

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg skal filme, ikke ta bilder. Grunnen til at jeg spør er at jeg trenger en monitor som vises live, for det kan være litt vanskelig å se om ting er i fokus eller ei under filming med liten skjerm.

Da kjøper du en dedikert skjerm som er beregnet til jobben. Som du ser på svarene våre så er den appen du linket til, meget klønete. (jeg har editert mitt svar).

Lenke til kommentar

Aha, takk for hjelpen. Jeg får vel bare glemme ipad, litt dumt egentlig. For det vil ha vært genialt.

Tomsi42, ja jeg bør egentlig ha en skjerm som er beregnet til denne oppgaven. Men som student, ser jeg jo etter billige løsninger ;) Men takk likevel.

Lenke til kommentar

Nautica, sant. Fant noen, kanskje bedre, på ebay.

http://www.ebay.com/...=item2a1208f00f

Grubler fælt om det er noe bra.

Man får vel hva man betaler for, største problemet er sikker bruken i sterkt lys.

Nevnte Kinesiske eBay-seller er relativ ny på markedet, har solgt 106 varer siden juni 2011, ville nok vært litt skeptisk mot en såpass nykommer vs beløpet, det positive er at han har ingen negative feedback.

Vil nok komme på ca 1300.- til Norge, hvis du ikke får selgeren til og fikse litt i fraktdokumentene da, kan du akseptere et sådan beløp som tapt "hvis du blir lurt" ser jeg ingen grunn til og ikke kjøpe.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nautica, sant. Fant noen, kanskje bedre, på ebay.

http://www.ebay.com/itm/HDMI-on-camera-monitor-1080p-earphone-jack-battery-/180691202063?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a1208f00f

Grubler fælt om det er noe bra.

Jeg har Lilliput 668. Fungerer helt greit. Du får ikke sjekket fokus dønn nøyaktig med den, for å få til det må du ha en skjerm med full HD-oppløsning, det har jeg ikke sett i prisklasse under 6-10000 enda.

Jeg ser at de har kommet med en ny versjon, Lilliput 665 med litt høyere oppløsning (1024x600, 668 har 800x480), den er nok litt bedre.

De har også kommet med en mindre variant med samme oppløsning som 668, Lilliput 569, jeg tror jeg ville gått for denne om jeg ikke hadde 668 fra før. 7" er litt stort til bruk ute i felt, 5" er nok litt mer håndterlig, og jeg tror ikke man mister noe på å gå ned til 5" størrelse når oppløsningen er såpass lav (relativt sett) som den er her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...