Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Tror det holder. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Joe McNally tar med D700 på en liten fotosjut. Hvis de kunne stappe den sensoren inn i et D80-hus hadde kanskje til og med jeg kjøpt det. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan vil et drop-in polafilter fungere? På screw-on-filter endrer man jo polariseringseffekten ved å snu på filteret. Hvordan funker det på drop-in-filter? Fant svaret her. Må tydeligvis snurre hele beholderen. Det betyr altså at jeg ikke kan bruke det sammen GND. I tillegg er det dyrere enn screw-on, så tror det blir ultratynt polafilter på meg. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 I tillegg er det dyrere enn screw-on, så tror det blir ultratynt polafilter på meg. Jeg har gjort samme valget Skal bestille Hoya 82mm Circular Polarizer Super Multi-Coated. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 16-35mm er så stor, ja. Pass på at det er ultratynt da. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Sitter i saksa nå. Vil stå igjen med rett over 10k etter sommerjobb når jeg har betalt ned gjelda. Så er det, skal jeg spare, bruke dem på fotoutstyr, bruke dem på andre hobbyer eller la dem stå å ta litt nå og da...Brenner ikke helt for å svi av 3-5k til utstyr, men er så fort gjort vis jeg besøker JP eller noe sånt Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Da har jeg fått masse utstyr til mørkerom... Så var det bare å finne ut hvordan det funker Og hvilke kjemikalier jeg trenger... Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Sitter i saksa nå. Vil stå igjen med rett over 10k etter sommerjobb når jeg har betalt ned gjelda. Så er det, skal jeg spare, bruke dem på fotoutstyr, bruke dem på andre hobbyer eller la dem stå å ta litt nå og da...Brenner ikke helt for å svi av 3-5k til utstyr, men er så fort gjort vis jeg besøker JP eller noe sånt Hva vurderer du av fotoutstyr, da? Endret 2. juli 2008 av Kaamilla Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Da har jeg fått masse utstyr til mørkerom...Så var det bare å finne ut hvordan det funker Og hvilke kjemikalier jeg trenger... OUH! Din heldige jævel, jeg kan mørkerom, men har ikke utstyr. Foreslår en fusjon av kunnskap og utstyr? Et par spørsmål, fremkaller du film selv? Hvilken film? Dersom du ikke fremkaller selve filmen selv kan du lage prints veldig lett. Det du må ha er fremkaller, vann og fix, i den rekkefølgen. Vann kan fungere like bra som stopp. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) OUH! Din heldige jævel, jeg kan mørkerom, men har ikke utstyr. Foreslår en fusjon av kunnskap og utstyr? Et par spørsmål, fremkaller du film selv? Hvilken film? Dersom du ikke fremkaller selve filmen selv kan du lage prints veldig lett. Det du må ha er fremkaller, vann og fix, i den rekkefølgen. Vann kan fungere like bra som stopp. Planen var å fremkalle selv ja. Nå har jeg bare BW400, vet ikke om det går ann å fremkalle selv, men regner med det? Det eneste jeg fikk med av kjemikalier var noe som heter "Viradon brown toner" fra AGFA... Edit: Jeg kan låne din kunnskap hvis du kommer til stavanger for å låne utstyr Edit2: Det X300et jeg kjøpte nå nylig fusker litt Tror jeg holder meg til N65 når det gjelder analog. Akkuratt passe nymoderne til at det funker og akkuratt gammelt nok til at det er analogt Endret 2. juli 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Skal man skyte analogt skal det gjøres med noe som har sølvfinish, med manuellfokus og lysmåler som er like pålitelig som en italiensk regjering! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Skal man skyte analogt skal det gjøres med noe som har sølvfinish, med manuellfokus og lysmåler som er like pålitelig som en italiensk regjering! Jeg har 2 sånne, det ene er kraftig føkka og det andre fusker. Så jeg holder meg til sånne som hopper til neste bilde automatisk og tar nikon optikk Edit: Men sølvfinish har det! :!: Endret 2. juli 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Skal man skyte analogt skal det gjøres med noe som har sølvfinish, med manuellfokus og lysmåler som er like pålitelig som en italiensk regjering! Jeg har 2 sånne, det ene er kraftig føkka og det andre fusker. Så jeg holder meg til sånne som hopper til neste bilde automatisk og tar nikon optikk Edit: Men sølvfinish har det! :!: Canon AE-1 Det er det som er tingen vettu Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 The irony There's a difference... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Sure. If you say so. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hva syns dere? Har btw sikla etter henne siden barnehagen Endret 2. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Skal man skyte analogt skal det gjøres med noe som har sølvfinish, med manuellfokus og lysmåler som er like pålitelig som en italiensk regjering! Jeg har 2 sånne, det ene er kraftig føkka og det andre fusker. Så jeg holder meg til sånne som hopper til neste bilde automatisk og tar nikon optikk Edit: Men sølvfinish har det! :!: Canon AE-1 Det er det som er tingen vettu Det må være en Canon FT-b! AE-1 er for pingler - er jo nærmest moderne Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Et bilde av mitt D300 *sukk* og et bilde av oppsettet for fotografering langs bakken, altså de krypa som sitter langt nede. Får teste ut i natt. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Det må være en Canon FT-b! AE-1 er for pingler - er jo nærmest moderne Tom Hehe, blei i alle fall grundig lei av unøyaktig lysmåler under ett skoleproskjekt der det ble flittig brukt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå