Gjest Slettet-77do0b Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Minner meg på at jeg må bestille meg ny fjernkontroll derifra. Ødela den forrige da jeg hold på å ramle ned en sprekk på Þingvellir tidligere i år. Timelapse har jeg planer om å prøve meg på i en eller annen nær fremtid. Er bare spent på hvordan batteriet kommer til å klare seg. Ekstern strømadapter har jeg ikke funnet til E-3 enda. Da jeg var innom Japanfoto i Trondheim og spurte så visste de ikke hva "Olympus E-3" var for noe engang. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Fant tilfeldigvis Akam-boken 2009 i et skap når jeg ryddet istad.. Fikk den i forbindelse med en konkurranse her inne elns(?).Fantastisk mye bra bilder i den boken! Det er også gøy å kjenne igjen fotografen fra bildene i boken utifra det som blir postet her Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Jeg så ca tjue tusen eksemplarer av den på JapanPhoto Byporten her om dagen. Litt for dyr til at jeg gadd å kjøpe den. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Litt for dyr til at jeg gadd å kjøpe den. Du kan tenkte på at for hver solgte bok, så går 100 kroner til Unicef Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Da var batterigrepet mitt dødt. Eller, ikke dødt, men bare utløserknappen funker. Så jeg bestilte like gjerne ett nytt. Det er fordelen med å kjøpe billige kina-kopier. Meike MB-D10 til 350,-, og nesten identisk design som originalgrepet. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Oppdaget i dag at Fujifilm X10 er ute for forhåndsbestilling hos jp, komplett og fotovideo for 4690. Må si det frister stort med en tidlig julegave som ser ut til å komme på markedet i midten av oktober/starten av november Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Noen som har erfaring med at fokusen låser seg på Canon 50mm F/1,4? Plutselig så låste den seg helt - hvor mye tror dere at det kommer på reperasjonsmessig? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvor gammel er den? vil si det er garantisak hvis den ikke har fått noen skader. Har forsåvidt hørt mye om problemer med fokusen på 50mm 1.4 til canon Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvor gammel er den? vil si det er garantisak hvis den ikke har fått noen skader. Har forsåvidt hørt mye om problemer med fokusen på 50mm 1.4 til canon Hm. Nå ble jeg usikker. Tror jeg kjøpte det i 2008. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Garantien er ute, men man har jo fem års reklamasjonsrett. Så hvis den bare har sluttet å fungere (dvs at du ikke har mistet den i bakken eller lignende) er det bare å finne frem kvitteringen og gå til butikken der du kjøpte det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Noen som har erfaring med at fokusen låser seg på Canon 50mm F/1,4? Plutselig så låste den seg helt - hvor mye tror dere at det kommer på reperasjonsmessig? Man kan ødelegge autofokusen på 50 f/1.4 hvis man vrir på fokusringen mens objektivet står i autofokus, litt avhengig av hvor mange ganger dette blir gjort. Men siden objektivet er nyere en 5 år ville jeg absolutt levert det inn som en reklamasjonssak, såvel det ikke er ytre skader. Endret 25. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 For de som i lang tid har ventet på å kunne mishandle diverse kameraer fra andre enn sine favorittprodusenter: https://prisguiden.no/tetris Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Noen som har erfaring med at fokusen låser seg på Canon 50mm F/1,4? Plutselig så låste den seg helt - hvor mye tror dere at det kommer på reperasjonsmessig? Man kan ødelegge autofokusen på 50 f/1.4 hvis man vrir på fokusringen mens objektivet står i autofokus, litt avhengig av hvor mange ganger dette blir gjort. Men siden objektivet er nyere en 5 år ville jeg absolutt levert det inn som en reklamasjonssak, såvel det ikke er ytre skader. Ingen ytre skader. Jaja, Da får jeg finne frem kvitteringen i høstferien. Er lite av JP i Nordland. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 This be the time for stuff breaking. D700en min har gått å skutt segselv, og nekter å vise noe på skjermen. Vel, utenom striper, da. Striper er forsåvidt spennende, men jeg foretrekker de vertikale i form av et histogram. Sender til Camera & Videoteknikk i morgen. Blæ. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 For de som i lang tid har ventet på å kunne mishandle diverse kameraer fra andre enn sine favorittprodusenter: https://prisguiden.no/tetris Så det er det de prisguidefolka bruker tida på. Det forklarer hvorfor den (ikke lenger så) nye versjonen er som den er. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 For de som i lang tid har ventet på å kunne mishandle diverse kameraer fra andre enn sine favorittprodusenter: https://prisguiden.no/tetris Så det er det de prisguidefolka bruker tida på. Det forklarer hvorfor den (ikke lenger så) nye versjonen er som den er. Sikker også grunnen for at forumet er så jækla treg, de bruker vel all prosessorkraften til spillet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Digital Rev har prøvekjørt A77. http://youtu.be/Al1BI82nV9A Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis jeg hadde fått en fantastisk deal om å levere tilbake alle nikon tingene mine for samme pris som jeg kjøpte de for, så hadde jeg nok gått for Sony A77. Virker som om Sony er de eneste som tenker nytt når det gjelder dSLR for tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg må innrømme at det har fristet for mitt vedkommende også. Men på en annen side så er det ikke noe annet enn iso-ytelsen som jeg missliker med mitt nåværende kamera. Så jeg tror optikk blir prioritert gett. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis jeg hadde fått en fantastisk deal om å levere tilbake alle nikon tingene mine for samme pris som jeg kjøpte de for, så hadde jeg nok gått for Sony A77. Virker som om Sony er de eneste som tenker nytt når det gjelder dSLR for tiden. Jeg skulle ønske at flere tenkte eldre enn de gjør nå. Jeg tror jeg ville vært mer positivt innstilt til et dSLR om det var i en Nikon F/Olympus OM-kropp, med FF-sensor og ingen flere innstillinger enn det man finner i et M9. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå