Trondster Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg vil ikke vite hva som skjuler seg på iamcoming.com. Sikkert noe a ala hotmale.com eller noe.. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hehe.. Når du har jobbet med Web en stund er man ikke redd for slikt Nei, det er nok eid av en domenehai som ønsker å selge til høystbydene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Etter å ha sett goatse så er man immun mener du? 2 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ang NAS og fil-server og alt dette. En mulig løsning for de med under 2-3Mbit ut, er å finne noen å "byttelåne" fil-server med. At man har egen maskin stående på en venns nettlinje, og omvendt. Da kan man laste opp alle data først lokalt, før den flyttes ut av huset. Og har man 200GB pr mnd, så burde det være mulig å få til en løsning med hotswap eller noe, der man byttelåner HDD de månedene man har mye data. En annen løsning er Crashplan sin gratisløsning der man kan kjøre sikkerhetskopiering til venner istedet for Crashplan. Da krypteres dataene før de går ut fra deg selv, og er ikke leselig for vennene som man kjører backupen til. Med denne løsningen er jeg ganske sikker på at man kan sende alt pr HDD første gangen også. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Haha, tja, meatspin er en god kandidat! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) imnotcoming.com Hadde ventet mer av Nikons bud på speilløst. Missforståensen min ang. 1/16000 sek lukkertid er var det eneste som fristert, det regner jeg med er på vei til de fleste sensorer snart, så selv det er det lett å ignorere foreløpig. edit: virkeligheten sjekket Endret 21. september 2011 av kaian Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det nye Nikonkameraet var skikkelig skuff. 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det nye Nikonkameraet var skikkelig skuff. Ikke for oss som hadde følgt med på ryktene. Det var sånn ca nøyaktig som forventet. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg hadde igrunn ikke forventa meg at det skulle bli et skikkelig kult kamera. Jeg dreiv bare å drømte om muligheten for en optisk søker. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Om det nye til Nikon (måtte bare...) 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ei på jobben spurte meg i dag om jeg kunne ta noen bilder av sønnen hennes som er fire år gammel. Pratet på om vi skulle gjøre det utendørs i parken i nærheten av arbeidsplassen. Har aldri tatt noe særlig med bilder av mennesker, i hvert fall ikke en "photoshoot". Er egentlig ikke spesielt flink med barn, så jeg er litt nervøs for hvordan det vil gå. Om ungen er avslappet eller om han vil være redd kameraet eller whatnot. Har dere noen enkle tips til hvordan man burde gå frem? Tenker det er best å bruke et zoom-objektiv, ungen vil vel ikke være i ro i en flott park med mange leker Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hvorfor skulle zoom objektiv være best? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ser for meg at det fort kan bli klønete med et fastobjektiv med en unge som springer rundt og er veldig aktiv. Om jeg kan zoome litt ut og inn er det enklere å få rammet inn bildet riktig. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det er fint det. Jeg hang meg opp i din kommentar om at det holdt med en kompis med en FTP server. Noe jeg fremdeles synes er en dårlig løsning, da du er avhengig av at kompisen administrerer serveren for deg, bytter disker o.l. Du blir hvertfall ikke sikret mot korrupte disker.Du får til ALT dette, med en NAS boks - som jeg hvertfall tror kompisen din er mer lysten på å ha i nettverket sitt. Nå er kanskje mitt eksempel ikke noe alle sliter med, men det er ett reelt problem. Ikke alle bor på steder hvor det leveres fiber, og har labre hastigheter, spesielt ut. 200GB i måneden er da ganske mye, når hastigheten topper seg på 40kB/s. Beklager hvis jeg trykket på noen knapper som fikk deg til å reagere på noe. Sier du at det IKKE holder med en kamerat med FTP-server i kjelleren? I så fall kan jeg diskutere dette en god stund til, da dette er noe jeg har valgt fremfor alle disse online betal-portalene. Å administrere en FTP-server koster ikke mange kaloriene. Spesielt ikke når den står der fra før av. Mulig du ser noen problemer som jeg ikke ser her da.. Hvis jeg får to korrupte disker på en gang i FTP-serveren, samtidig som huset mitt brenner ned, ja da har jeg et problem. Bildene vil dog ikke være det jeg bryr meg mest om. Jeg sitter selv på ADSL og har få problemer med det. Mener du det er enklere å laste opp til en side på nettet fremfor å overføre til FTP? Er det derfor du snakker om internethastigheter? Jeg er selv ute etter en type løsning som skissert her - en NAS med mulighet for Raid og FTP, noe det er mange som leverer idag. Det blir en kost å ta, man får vel litt hva man betaler for her også, men tror det vil være en langt mer effektiv løsning for mange + at det tjener seg fort inn igjen. Langt mer effektiv i forhold til hva? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hmm.. USB baserte wlan adaptere er morsomme. Må bruke en bestemt USB port, brukes en av de 14 andre mister jeg forbindelsen med routeren. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Hersens mobilbrowser. Ser det er en ny flash på http://iamcomings.com , og så noen bruddstykker av en dude med et mer tradisjonelt kamera - hva mer er sluppet? Hvis noe? Edit: ser visst ut til å være (fra) dette klippet: http://www.youtube.com/watch?v=8ST2KGT1gbc Endret 21. september 2011 av Trondster Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Hersens mobilbrowser. Ser det er en ny flash på http://iamcomings.com , og så noen bruddstykker av en dude med et mer tradisjonelt kamera - hva mer er sluppet? Hvis noe? Edit: ser visst ut til å være (fra) dette klippet: Takket være at flash videoen hakker som faen her, så var det lett å se at det var en D3x/s. Hvis det er helt i begynnelsen du mener. Endret 21. september 2011 av herp derp Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Fra Nikon.com sin "News" seksjon: Lansert i dag: 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6, 1 NIKKOR VR 30-110mm f/3.8-5.6, 1 NIKKOR 10mm f/2.8 and 1 NIKKOR VR 10-100mm f/4.5-5.6 PD-ZOOM. Alt til de nye speilløse systemkameraene, i tillegg er det en GPS og en blitsenhet som er lansert til disse. Kilde Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Takket være at flash videoen hakker som faen her, så var det lett å se at det var en D3x/s. Hvis det er helt i begynnelsen du mener. Kanskje det bare var launch av http://iam.nikon-asia.com/ ? Meh. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Om det nye til Nikon (måtte bare...) Den sier vel det meste. Men tipper at de er enda flere som blir skuffa når Canon kommer med noe like trist. Hilsen fra Ulm - som faktisk er en meget trivelig by. Endret 21. september 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå