sn0dig Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) nei det er jo denne airsoften da radiobil hadde jeg ikke lange tiden ;P fikk knapt nok kjørt med den men airsoften har jeg vurdert leeenge å begynne med, men først nå jeg har fått sparka meg igang med å finne ut hva jeg skal ha osv. paraplyen er btw 89cm tvers over Jeg og skal begynne på airsoft, må bare finne meg noen beskyttelsesbriller som passer utenpå de vanlige brillene mine. Kjøpte en G&G CM16 raider rundt juletider i fjor, da Game-On hadde tilbud. fortsatt ikke fått stilt inn sikte/hop-up Endret 18. september 2011 av herp derp Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har fått en ny respekt for de som virkelig kan ta gode sportsbilder etter å ha fotografert en 1. div kamp her i Bodø. Ikke alltid så lett å lese situasjonene og vite hvor man skal peke kameraet før det skjer. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Og når man kommer hjem så oppdager man alle de bildene der man såvidt har bomma med fokusen... 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har fått en ny respekt for de som virkelig kan ta gode sportsbilder etter å ha fotografert en 1. div kamp her i Bodø. Ikke alltid så lett å lese situasjonene og vite hvor man skal peke kameraet før det skjer. Det er nå en ting, men man må holde det vedlike også. Med lange pauser fra å ta sportsbilder, må i alle fall jeg trene meg opp igjen. Hvis ikke blir bildene stort sett dårligere enn de burde være. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Kom hjem fra hytten på Golsfjellet i dag. Skal være ærlig å innrømme at jeg ble ganske så skuffet når jeg våknet fredagsmorning og så at alt av vegitasjon hadde dødd for vinteren, det var på cirka 1000 høydemeter. Kjørte derimot til et fjell kalt Skogshorn, og da var det håp. Stedet jeg tok bilder fra var på cirka 600m. Alt i alt en fantastisk tur og jeg gleder meg allerede til neste høyfjells høst. Skal dog være tidligere ute neste år Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Og dette er innlegg 66666 i denne tråden... (måtte bare...) 2 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Og dette er innlegg 66666 i denne tråden... (måtte bare...) The evil is strong with this one. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har fått en ny respekt for de som virkelig kan ta gode sportsbilder etter å ha fotografert en 1. div kamp her i Bodø. Ikke alltid så lett å lese situasjonene og vite hvor man skal peke kameraet før det skjer. Det er nå en ting, men man må holde det vedlike også. Med lange pauser fra å ta sportsbilder, må i alle fall jeg trene meg opp igjen. Hvis ikke blir bildene stort sett dårligere enn de burde være. Tar tid og bli en god actionfotograf, bruke et par tre hundre filmruller før jeg begynte og få akseptable resultater på bilcross-stevner i mine yngre dager Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Tar tid og bli en god actionfotograf, bruke et par tre hundre filmruller før jeg begynte og få akseptable resultater på bilcross-stevner i mine yngre dager Forundrer meg ikke overhodet. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Og når man kommer hjem så oppdager man alle de bildene der man såvidt har bomma med fokusen... Det er alltid morsomt når man har vært ute en dag med manuell fokus på stor blender - og oppdager når man kommer hjem at diopter-innstillingen har vært helt ute å sykle.. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er alltid morsomt når man har vært ute en dag med manuell fokus på stor blender - og oppdager når man kommer hjem at diopter-innstillingen har vært helt ute å sykle.. "Åja! Jeg bruker ikke -5 i styrke på brilleglassa mine nei - sånn var det ja..." Lenke til kommentar
Niram Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Er det slik at jeg burde fotografere i JPG når jeg tar seriebilder av f.eks dyr i bevegelse (sprangridning f.eks)? Har et EOS 1000D med en buffer som tydeligvis fylles veldig raskt. Irriterer meg stadig over at sport-funksjonen tar raskere bilder enn hva jeg gjør med RAW i f.eks TV-modus. Hvilke begrensninger vil dette evt medføre når jeg skal etterbehandle i Lightroom? Får jeg ikke endret på hvitbalanse overhodet? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Er det slik at jeg burde fotografere i JPG når jeg tar seriebilder av f.eks dyr i bevegelse (sprangridning f.eks)? Har et EOS 1000D med en buffer som tydeligvis fylles veldig raskt. Irriterer meg stadig over at sport-funksjonen tar raskere bilder enn hva jeg gjør med RAW i f.eks TV-modus. Hvilke begrensninger vil dette evt medføre når jeg skal etterbehandle i Lightroom? Får jeg ikke endret på hvitbalanse overhodet? I ditt tilfelle ville jeg nok ikke bruke seriefunksjonen, ville satt kamera i enkelskudd, AI-servo og skutt når du føler at fokus stemmer. Er det belysning/forskjellig belysning på enkelte steder i ringen kan det være best og bruke raw for å kunne justere hvitbalansen best i etterkant. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ikke alltid så lett å lese situasjonene og vite hvor man skal peke kameraet før det skjer. Jeg har liten erfaring på området, men har prøvd såpass mye at jeg har funnet ut at det er voldsom forskjell på å fotografer god fotball og dårlig fotball. Spilles det dårlig, da blir treffprosenten på bildene tilsvarende. Spilles det godt med god flyt, da er spillet som regel mye lettere å lese, og bildene blir bedre. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg skal ta noen bilder av noen jeg kjenner når høstfargene blir litt finere, og skal da få betalt for dette. Det jeg da lurer på er: noen som har en fin kontrakt jeg kan bruke/forandre litt på til dette formålet? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg tror jeg snakker med Dell først selvom jeg kjøpte den fra Dustin. Kjøpte den bla pga at Dell hadde 0 døde pixel garanti. Så får vi se hva de sier. Ny skjerm sendes til meg Måtte bare påpeke at de hadde en 0 lyse pixel garanti først Kundebehandleren hadde ikke fått det med seg. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Magisk, et oppdrag jeg så på som trening (øvelse gjør mester) ble solgt inn eksklusivt til magasin. Beste 1.5 time jeg har brukt i mitt liv 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg tror jeg snakker med Dell først selvom jeg kjøpte den fra Dustin. Kjøpte den bla pga at Dell hadde 0 døde pixel garanti. Så får vi se hva de sier. Ny skjerm sendes til meg Måtte bare påpeke at de hadde en 0 lyse pixel garanti først Kundebehandleren hadde ikke fått det med seg. Reklamasjonen gikk smertefritt eller måtte du diskutere/krangle litt først ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Er det slik at jeg burde fotografere i JPG når jeg tar seriebilder av f.eks dyr i bevegelse (sprangridning f.eks)? Har et EOS 1000D med en buffer som tydeligvis fylles veldig raskt. Irriterer meg stadig over at sport-funksjonen tar raskere bilder enn hva jeg gjør med RAW i f.eks TV-modus. Hvilke begrensninger vil dette evt medføre når jeg skal etterbehandle i Lightroom? Får jeg ikke endret på hvitbalanse overhodet? Du får ikke de helt samme mulighetene til å justere hvitbalansen - det er mye lettere med Raw-filer. Skuddtakt og større buffer er gode grunner til å oppgradere hus. Kjappere minnekort kan til en viss grad hjelpe - du får nok ikke flere skudd i Raw-modus før bufferet blir fullt, men bufferet kan tømmes fortere, så det tar kortere tid før kameraet er klar til ny serie. I Tv-modus - sett autofokus til AI Servo, så den kjører følgefokus - det kan hjelpe på skuddtakten. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Da ser det jammen ut at min søken etter en Canon 100-400L går mot slutten. En på finn skulle selge en pakke med blant annet en 5D og nevnte objektiv (pluss en del annet) og jeg spurte om han var villig til å bare selge 100-400 til meg. Han ville først prøve å selge som pakke, men jeg kunne få den til 10 000. Da avventet jeg og ba han ta kontakt igjen hvis salget gikk tregt. I dag fikk jeg mail om at jeg kunne få den til 8 000, fikk prutet den ned hele 200 kroner til 7800 kroner (prøvde først 7500). Objektivet er ett år gammelt og kjøpt på Japan Photo, så tror det er en god pris, de jeg har sett den siste tiden har kostet 10 000 og oppover. Selger er forøverig filmprodusent, så vil tippe at det er godt behandlet. Skal se på det/plukke det opp i morgen, noe spesielt jeg bør være oppmerksom på? Jeg hadde vel mer eller mindre begynt å vurdere å kjøpe nytt, men dette er en pris jeg fint kan leve med, 4000 kroner under billigste nypris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå