Euklid Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Har forsøkt meg på timelapse i kveld. Frosne fingre, tre timer på en forblåst knaus med alt alt alt for mye vind og jeg sitter igjen med ni sekunder kornete, ristende materiale av mildt sagt begrenset interesse. Får litt respekt for de som skjønner seg på slikt. 5 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Utrolig hvor mye bedre plass det blir i sekken når man har rydda. Etter å ha fylt opp med enda mer utstyr ble det bedre plass en det var før. 7D+batterigrep,50mm f/1.8, tamron 17-70 f/2.8, 430EXII, regntrekk til kamera fotovest, regntrekk til sekk, Black Rapid DR-2, en pose med pec pad objektiv papir, softboks til bliz,kameralader og kabler. I tilegg er det verktøy til stativ,bruksanvisning til hus og blitz, 8stk aa batterier med lader, renseveske og diversse minnekort. Enda er det plass til 2 store objektiver, evnt 3 noe mindre. Så da er det bare å vente på overgangen til m42 som snart burde kommme. Står en koffert med filtere + objektiver som venter på å bli brukt. Er da klar for at overgangen jeg venter på skal komme, og klar til enda et 7D hus som jeg skal låne i helga. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Etter en 3 timers økt med Nikon D7000 og 16-85mm så har jeg kommet fram til denne konklusjonen; Jeg har savnet å ha en dSLR uten å vite det Lyden av speilklask er lækkert... D7000 er et godt kamera, men noe vanskeligere å sette seg inn i sammenlignet med Pentax og Sony. 16-85mm er digg, jeg er skikkelig glad for at jeg gikk for denne istedet for 24-120/4. Noe dårlig er det med D7000: Auto ISO funksjonene er helt teit, og hvorfor er det auto ISO når man bruker kameraet i manuell? Endret 16. september 2011 av Kenta F1.8 2 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Det høres da ikke riktig ut, må da være mulig å sette den til manuell Kenta? Edit: Ta en titt HER. Endret 16. september 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Noen Sony brukere som har erfaring med A33 og Metz 44af-1 ? Forsøkt å kjøre den i M modus på kamera men bare hopper over til TTL modus, selv om A33n er innstilt på manuelt det også. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det høres da ikke riktig ut, må da være mulig å sette den til manuell Kenta? Problemet med auto-iso på D7000, slik jeg ser det, er at den er gjemt bort i menyen sånn at jeg glemmer at jeg kan bruke det. Synes det er enklere å sette iso manuelt hele tiden. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det høres da ikke riktig ut, må da være mulig å sette den til manuell Kenta? Edit: Ta en titt HER. Trur ikke du skjønte meg. D7000 har fortsatt auto ISO på i M frakking manuell modus. Jeg må inn i menyen for å slå denne av, på andre kamera er det enten ikke mulig å bruke auto ISO i M eller så kan du velge auto ISO like enkelt som du velger ISO 100, 200, 400, 800 osv. Fra dpreview: Auto ISO function is confusing and poorly implemented (but no worse than any other Nikon DSLR) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det høres da ikke riktig ut, må da være mulig å sette den til manuell Kenta? Edit: Ta en titt HER. Trur ikke du skjønte meg. D7000 har fortsatt auto ISO på i M frakking manuell modus. Jeg må inn i menyen for å slå denne av, på andre kamera er det enten ikke mulig å bruke auto ISO i M eller så kan du velge auto ISO like enkelt som du velger ISO 100, 200, 400, 800 osv. Fra dpreview: Auto ISO function is confusing and poorly implemented (but no worse than any other Nikon DSLR) Du har vel en FN knapp... Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med auto-iso implementeringen i D700. Har FN knappen satt til "top item in my menu" der jeg har flere oppsett med forskjellig auto-iso/lukkertid valg. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Trur ikke du skjønte meg. D7000 har fortsatt auto ISO på i M frakking manuell modus. Jeg må inn i menyen for å slå denne av, på andre kamera er det enten ikke mulig å bruke auto ISO i M eller så kan du velge auto ISO like enkelt som du velger ISO 100, 200, 400, 800 osv. Fra dpreview: Auto ISO function is confusing and poorly implemented (but no worse than any other Nikon DSLR) Vel, jeg skjønte hva du mente godt. Les litt ned i tråden jeg linket til, så står det en forklaring til han som lurer på nøyaktig det samme som deg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg kan huske at du fikk utrolig mye plass i den. Jeg starter med 5'ern, trur den skal holde til D7000 + 16-85 og 2 objektiver til. Jeg er sikker på at det er 10'rn du skal ha. 5'rn er for de me µ-4/3 og annet leketøy Hilsen fra Hamburg, forøvrig... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) My menu og Fn knapp? Hvorfor så vanskelig? Jeg justerer ISOen på tommelhjulet og blender med pekefingeren. Nikon kan ikke lage Auto ISO = slåes AV. Edit: Må lese bruksanvisningen nøye, skumlesing holder ikke. Mye jalla med Nikon også. Made in Thailand Endret 16. september 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Min Nikon kan da det Kenta. Fremgangsmåte er gitt ovenfor. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 My menu og Fn knapp? Hvorfor så vanskelig? Jeg justerer ISOen på tommelhjulet og blender med pekefingeren. Nikon kan ikke lage Auto ISO = slåes AV. Vanskelig? Jeg justerer ISO med midtfingern og blender med pekefingern. På samme hånda, vel å merke. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 My menu og Fn knapp? Hvorfor så vanskelig? Jeg justerer ISOen på tommelhjulet og blender med pekefingeren. Nikon kan ikke lage Auto ISO = slåes AV. Vanskelig? Jeg justerer ISO med midtfingern og blender med pekefingern. På samme hånda, vel å merke. Hva er midtfinger? Det er vell ikke den du bruker på dama? 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Bruker venstrehånda på å tilfredstille dama di mens jeg stiller blender og iso med høyrehånda 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Greit at folk lærer seg å bruke photoshop, men kan de ikke også lære seg å begrense bruken av det? Ref forsiden: http://kvadrat.nxtfiles.com/001/ Er ikke det eneste studiobilde som ser slik ut. Hva skal man med topp utstyr, hadde det ikke holdt med noe enklere og et gammelt soft objektiv? /frust... Bruker venstrehånda på å tilfredstille dama di mens jeg stiller blender og iso med høyrehånda Så du tafser på andres kamera? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Nikon må ha fabrikkene i Bakvendtland. + til - ? Her kommer jeg til å rote mye med feileksponeringer etc. Her må det kraftig hjernevasking til for at jeg skal bli vant med Nikon. Let the lobotomy begin 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Nikon må ha fabrikkene i Bakvendtland. + til - ? Her kommer jeg til å rote mye med feileksponeringer etc. Her må det kraftig hjernevasking til for at jeg skal bli vant med Nikon. Let the lobotomy begin Istedenfor å whine så jævlig kan du lese i bruksanvisningen hvordan du kan stille det sånn at det er omvendt. Noe man ikke kan gjøre på andre merker, afaik. Fy faen som forumet klikker i kveld, da. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Prøvde det. Men da blir det feil retning på hjulet. Retter man på hjulet så blir hjulet forran feil. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 På Canon er det enkelt å skru auto-ISO av og på, men krøkkete å konfigurere. På Nikon er det enkelt å konfigurere auto-ISO, men krøkkete å skru av og på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå