Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 10'ern og er fornøyd med den. Pleier å ha 5DmkII med grep, 16-35L, 125mm, 50mm (et av objektivene påmontert), blits og diverse småtjafs - har god plass til det, og da bruker jeg ikke engang ytterrommet.

Får også plass til å bytte ut 50mm og 125mm med 24-70L og 70-200/2.8L med blits i ytterlommen - og ja - også mer 70-200 påmontert.

Får uten problemer plass til enda mer hvis jeg pakker tettere, men har kommet fram til at a) jeg vil ha litt "ekstra" plass i veska så det er lettere å bytte objektiver, og b) legger jeg mer i veska blir det akkurat så tungt at jeg ville ønsket at jeg hadde sekk i steden.

Så - for meg er Retrospective 10 den "riktige" størrelsen. :)

Tror ellers femmeren blir litt trang med grep - se på bilder hos Think Tank. http://www.thinktankphoto.com/products/retrospective-5-pinestone.aspx

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Fristende, solid oppgradering til det allerede meget gode S95 :) 24mm vidvinkel, 5x zomm, bedre lavtlysegenskaper, innebygget GPS som ikke bare kan geotagge bilder, men også logge kontinuerlig, video i full HD-oppløsning, høyere skuddtakt, noe bedre håndgrep og ellers alt S95 kunne by på :)

Lenke til kommentar

Nå må du bestemme deg hvilken du mener. Den nye har 12.1 mpix sensor, ja, men ikke søker.

edit: ser du nøye på bildet jeg postet, så står det tydelig 2.1 der. ;)

Skal jeg lese og se ordentlig etter også nå da ;)

Etter mange år med kverulering har jeg funnet ut at det lønner seg å lese nøye det man kverulerer om ;)

Lenke til kommentar

Har 10'ern og er fornøyd med den...

Jeg kan huske at du fikk utrolig mye plass i den. Jeg starter med 5'ern, trur den skal holde til D7000 + 16-85 og 2 objektiver til.

.. karbonstativ fra Sør-Korea ..

hmm? Link?

Er på utkikk etter stativ selv.

Jeg kjøpte denne, LINK.

Jeg trur det er samme person bak denne sjappa og de har flere stativ av samme merke. LINK

Har også bestilt denne saken, LINK. Black Rapid er blitt så dyr, så jeg valgte denne typen istedet. Denne ser like grei ut og er priset under 200kr. = momsfritt :) Den kostet meg 331kr. Måten den er festet til kameraet på er litt bedre enn black rapid, man kan ha hurtigplata til stativet på hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg kan huske at du fikk utrolig mye plass i den. Jeg starter med 5'ern, trur den skal holde til D7000 + 16-85 og 2 objektiver til.

Jeg har 20, den er grisestor. Enda til gode å ikke få plass.

Jeg kjøpte denne, LINK.

Jeg trur det er samme person bak denne sjappa og de har flere stativ av samme merke. LINK

Hvis både stativet og kulehodet kan bære like som de påstår er det jo billig, uansett hvordan man vrir på det.

Lenke til kommentar

Horusbennu har mye rart. Jeg har hatt en AA/AAA batterilader og skinngrep til NX100 fra denne Koreanske bedriften/produsenten.

Jeg har hatt et karbonstativ tidligere, en Benro Traveler greie. Benroen kostet meg 2K fra HK og Fotovideo tok 3500kr. for samme stativ. Har også hatt en Manfrotto XPROB055 ALU. Skal bli morro å sammenligne denne billige saken med de jeg har hatt tidligere. Jeg liker monopod muligheten og det røde stivhodet er litt nice :)

Edit:

btw; Det ligger en Nikon D7000 og en Nikon AF-S 16-85mm VR på den lokale PiB'en kun 500m fra her jeg sitter, må vell hente den snart :yes:

Endret av Kenta F1.8
Lenke til kommentar

Jepp :D

D7000 og 16-85 fra mpx, karbonstativ fra Sør-Korea og nå vil jeg ha Think Tank fra Fotovideo, gleder meg! Hvis Trondster har 10'ern så starter jeg med 5'ern. Den han hadde var meget stor.

Gratulerer! new_woot.gif

Gleder meg til å se hva du kan få til med litt nytt utstyr!

Lenke til kommentar

Horusbennu har mye rart. Jeg har hatt en AA/AAA batterilader og skinngrep til NX100 fra denne Koreanske bedriften/produsenten.

Jeg har hatt et karbonstativ tidligere, en Benro Traveler greie. Benroen kostet meg 2K fra HK og Fotovideo tok 3500kr. for samme stativ. Har også hatt en Manfrotto XPROB055 ALU. Skal bli morro å sammenligne denne billige saken med de jeg har hatt tidligere. Jeg liker monopod muligheten og det røde stivhodet er litt nice :)

Edit:

btw; Det ligger en Nikon D7000 og en Nikon AF-S 16-85mm VR på den lokale PiB'en kun 500m fra her jeg sitter, må vell hente den snart :yes:

Blir spennende å høre tilbakemeldingen din på stativet, det så utrolig "snasent" ut. Til den prisen virker det til å være et meget godt kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne, LINK.

Thanx, har sett litt på rimelige karbonstativ på ebay tidligere, men det er jo en jungel av merker/selgere så jeg la hele prosjektet litt på is. Hvis du ikke klarer å ødelegge stativet før du selger det om ca. 14 dager så er det mulig at jeg slår til på et sånt selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...