sn0dig Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Vært i kontakt med Japan-Photo. De skal nå ha gått over alle stroppene og ikke funnet noen flere feil i noen av pakningene. Kanskje kan innpakningen ha vært feil i fra Black Rapid? De sa jeg kunne få beholde den jeg allerede har fått, men at hvis jeg kom innom så skulle de ordne og bytte slik at jeg fikk en RS-4. Men som sagt, du kan ta den du har nå ifra hverandre sånn at du bare bruker en av de, men fortsatt har muligheten for å bruke to. Praktisk. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Men som sagt, du kan ta den du har nå ifra hverandre sånn at du bare bruker en av de, men fortsatt har muligheten for å bruke to. Praktisk. Ja, det er meget praktisk og tror jeg vill ha den jeg har, og ikke bytte. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Men som sagt, du kan ta den du har nå ifra hverandre sånn at du bare bruker en av de, men fortsatt har muligheten for å bruke to. Praktisk. Ja, det er meget praktisk og tror jeg vill ha den jeg har, og ikke bytte. Evt kan du bytte mot RS-7en min, jeg tar gjerne en dobbel Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Evt kan du bytte mot RS-7en min, jeg tar gjerne en dobbel Allerede kjempe glad i min, så du får nok ikke den Skal til Berlin 17-21 oktober med skolen. Vurdert det å kjøpe meg en ny sekk da jeg "bare" har en Think Thank Street Walker Pro. Mor og Far har sagt de vil "sponse" med sekk til meg. Tenkte jeg i allefall har med Canon 7D + Tamron 17-50 + 50mm f1.8 og 430exII. Antar jeg legger 70-200mm hjemme hvis ingen anbefaler meg sterkt og ha den med også? Blir jo ikke mye foto da dette er en språk-tur, men noe blir det iallefall. Skulle da hatt en sekk jeg har plass til nevnt utstyr, sammen med regnjakke + vindtettjakke, matpakke og skrivesaker. Noen som har noe sekk å anbefale? PC er ikke noe must å ha plass til, men hvis den også har det sier jeg ikke nei takk til den "funksjonen". Tenkte litt på Lowepro Fastpack da disse er oppdelt i 2 rom, et for kamera og et for annet. Men må vell være flere sekker der ute som er oppdelt på denne måten? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Om det er en 70-200/2.8 du drar på tviler i alle fall jeg på om jeg ville brydd meg med å hale den rundt i Berlin. For øvrig en by det er alvorlig moro å ha kamera i. Fin tid av året å rusle både i Tiergarten og langs kanalen i Kreuzberg – i alle fall om dere har noenlunde flaks med været. Har Fastpack 250 selv og den gjør for så vidt jobben, men er ikke verdens beste sekk å bære i all evighet. Har ikke funnet noe mer egnet – greit å slippe annen bagasje om jeg ikke skal være borte mer enn 3-4-5 dager. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Gratis gatefotomagasin for nedlasting her: http://www.magcloud.com/browse/issue/226196 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) 17-50mm f2.8 eller 70-200mm f2.8 i dag? Skal opp i Varingskollen og ta noen bilder for lokalavisen. Er bakkeløp opp Ola løypa. Antar at dette blir en kliss våt, og sølete "fornøyelse" da jeg skal opp i bakken, det er egentlig en liten "bekk" som går ned der. Klarer heller ikke velge hva jeg skal "drasse" med meg opp de 1300m og ca 230 høydemetere opp. ( og selvfølgelig skal jeg jo ned igjen også) Begge deler, ikke noe å lure på Edit: Regner med det allerede er "gjort", så kanskje noe seint ute? Endret 13. september 2011 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Gratis gatefotomagasin for nedlasting her: http://www.magcloud....se/issue/226196 Gratis på lik linje med Canon, Nikon, pentax og alle andre som lager informativ publikasjon med en litt skjult agenda. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 17-50mm f2.8 eller 70-200mm f2.8 i dag? Skal opp i Varingskollen og ta noen bilder for lokalavisen. Er bakkeløp opp Ola løypa. Antar at dette blir en kliss våt, og sølete "fornøyelse" da jeg skal opp i bakken, det er egentlig en liten "bekk" som går ned der. Klarer heller ikke velge hva jeg skal "drasse" med meg opp de 1300m og ca 230 høydemetere opp. ( og selvfølgelig skal jeg jo ned igjen også) Begge deler, ikke noe å lure på Edit: Regner med det allerede er "gjort", så kanskje noe seint ute? Det ble som sagt bare 17-50 som var med meg opp der. Slik alt utartet seg så valgte jeg rett. Igjen på vurdering om jeg skal ha den med meg eller ikke når jeg skal til Berlin. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Gratis gatefotomagasin for nedlasting her: http://www.magcloud....se/issue/226196 Gratis på lik linje med Canon, Nikon, pentax og alle andre som lager informativ publikasjon med en litt skjult agenda. Om du refererer til at det er postet hos en tjeneste eid av HP, så nei. Magasinet har ikke noe med HP å gjøre, MagCloud er bare en tjeneste som tillater folk å publisere magasiner som blir trykket på bestilling av kunden så man ikke trenger å ta risken ved å trykke opp magasiner selv. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Sitter med ett dilemma: Selge unna Kanonen med Tamronen og spare litt kroner til Canon FF (typ brukt 5D mkII) Selge unna kanonen med alt utstyr, spare noen kroner og kjøpe Nikon FF. D700 og 5D ligger på ca samme pris brukt. Samtidig ligger en D3 på rundt 18k på bruktmarkedet for tiden. Overgang til Nikon blir vel 'dyrest', men utifra dagens bruktpriser taper jeg ikke stort på å selge utstyret mitt iforhold til hva jeg betalte. På en måte har jeg lyst til å være merketro, men liker layouten på Nikon bedre og bedre.. What do to? Jeg trenger forsåvidt lysutstyr au, så kanskje man heller skal handle noen triggere og flere blitser. Har dog litt mer lyst på FF enn jeg ønsker å fortsette med crop utstyret. Edit: Noe av problemet med å selge unna alt utstyret for å kjøpe nytt er at jeg fort kan sitte uten dSLR når junior kommer ut i November Endret 14. september 2011 av egilh Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Da er det på'an igjen 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Se bildene sine på trykk i avisen kraftig beskåret. Og uten kreditering og uten at de har spurt om tilatelse er ikke alltid like gøy... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Er det ikke der dollartegnene burde lyse i blikket? 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) ..... Endret 14. september 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Fått akkreditering til min første fotballkamp som fotograf, blir artig! Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Fått akkreditering til min første fotballkamp som fotograf, blir artig! Hvordan har du gått frem for å få til det? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Fått akkreditering til min første fotballkamp som fotograf, blir artig! Hvordan har du gått frem for å få til det? Når ens lærer er presseansvarlig for Bodø Glimt er det ikke så vanskelig:) Men via han har noen fra studentavisa fått lov til å lage en sak om søndagens kamp. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Trondster, er du her inne? Hvilken av Retrospective'ene hadde du? Vet ikke om jeg skal kjøpe 10'ern eller større. D7000 + 16-85mm + Nikon 35/1.8 (+ kanskje en Tamron 60/2 makro) Etterhvert blir det en vidvinkel og muligens en telezoom på sikt(Tokina 50-135 evt nye Sigma 50-150 OS). Lenke til kommentar
Breni Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Trondster, er du her inne? Hvilken av Retrospective'ene hadde du? Vet ikke om jeg skal kjøpe 10'ern eller større. D7000 + 16-85mm + Nikon 35/1.8 (+ kanskje en Tamron 60/2 makro) Etterhvert blir det en vidvinkel og muligens en telezoom på sikt(Tokina 50-135 evt nye Sigma 50-150 OS). Har du vært på shopping igjen? Har selv Retrospective 30 og synes den er hakket for stor.. Mener å huske at Trondster har 10'ern og at han er fornøyd med den(?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå