olegunnaro Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Blir vel litt ølbriller i kveld. Fant heldigvis brillene, pent sammenslådd på en av bordene vi satt ved i går. Lå sikkert der da jeg dro derfra, men evna ikke å få de med meg. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Da er jeg tilbake fra dagstur i Rondane og kan rapportere om at den som vil oppleve høstfarger i fjellet er for sent ute - løvet har falt av trærne og det er bare svart skog. Prøv igjen neste år Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hva med litt lim og tålmodighet 3 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Og litt hobbylakk i samme slengen så får han nøyaktig de fargene han vil ha:P Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Du var vel ikke tilfeldigvis i Drammen på onsdagen Tomsi og fikk med deg det godt kjente Gevjonopptaket på Bragernes Torg? Jeg var sikker på at det var deg jeg så stående med et kamera, iallefall helt til du brukte den innebygde sprett-opp blitsen. Kan banne på at om det ikke var deg, har du en dobbelgjenger i disse traktene. Det var nok ikke meg. Så jeg har nok en dobbeltgjenger, som tydelig ikke har kommet like langt i fotografi-hobbyen Lenke til kommentar
cFc Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 http://digineff.cz/obrdg2011/fotaky/sony_a65/sony_a65_06.jpg A65/77 bilde i full prakt, 14 mb stor fil så la det laste litt. For de som er interresert. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Da er jeg tilbake fra dagstur i Rondane og kan rapportere om at den som vil oppleve høstfarger i fjellet er for sent ute - løvet har falt av trærne og det er bare svart skog. Prøv igjen neste år Men det var fint over tregrensa fortsatt da. Jeg var en tur til Muvatnet langs Rondevegen. Fin tur og masse bilder. Helt utrolig den grønnfargen på mosen på fjellet der nå. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Har vunnet et gavekort på kr 7000 på et bilde som var med i Romerikes Blad sin fotkonkuranse i Ønskedrømen i regi av tv2. Gavekortet er på strømmen storsenter, og da Japan Photo. Hva skal man bruke dette på? Objektiv? Stativ? Batterigrep? Noe annet? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Noe annet? Canon Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hva har du av utstyr i dag, da? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvis du ikke føler utstyrsparken har de helt store mangler ville jeg brukt kronene på å trykke opp bilder eller fotobøker. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 http://www.japanphoto.no/product/objektiver/zeiss-leica/zeiss-50mm-f2-zm-planar-for-leica/ Da har du 1200 kroner som du kan sette av til en M. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Reis for pengene? 3 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Mesteparten av en X100? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Har dette: Canon Eos 7D Canon EF 70-200mm f2.8L Canon EF 50mm f1.8 Tamron 17-50 f2.8 (uten bilde stabilisator) Canon 430EXII + softboks Benro Monopod Et gammelt men stødig stativ, veier dog 4-8kg og blir alltid hjemme. Venter på en fjernutløser som jeg kan lage time laps etc med, og en overgang i fra M42 til Canon EF. Da får jeg tilgang på dette også : Soligor 450mm f8 Hanimex 80-200mm f3.5 Sigma Widemax 28mm f2.8 universaprinz 35mm f2.8 Sun Systemat 135mm f2.8 Super-Takumar 55mm f1.8 Soligor tele converter 2x 27 forskjellige Cokin filter + diverse effekt plater 4 Hoya glass jeg ikke helt vet hva er. Diverse Pentax glass jeg heller ikke helt vet hva er. Tenkte muligens på batterigrep da jeg hadde det på 550D men ikke kjøpt til 7D enda, savner dette noe. Også fått sansen for disse Blac Rapid Strap systemene, antar jeg vil gå til innkjøp av en men ikke sikker om jeg bestiller i fra USA. Ikke sjekket prisene oppimot hverandre for å se hva som er billigst. Hvis noen har så kom gjerne med det. Macro er noe jeg har hatt lyst på, dog koster jo Canon 100mm f2.8L IS 7500kr. Eller er 100mm uten L god nok? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 EF 100/2.8L IS macro har værtetting og bildestabilisering, men er ikke noe nevneverdig bedre optisk enn den "vanlige" varianten. Hva med et karbonstativ som faktisk blir med ut på tur? Eller en vidvinkel? Sigma 8-16 eller Tokina 11-16/2.8? Til portretter er også EF 85/1.8 et fint objektiv. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Får tenke litt men setter da 100mm macro "vanlig variant" inn på lista. Hvis ikke 3.part har noen alternativer? Og et stativ, dog usikker hvilket jeg skal velge? Vidvinkel er jeg ikke så interessert i for tiden egentlig. EF 85/1.8 er noe jeg tenkte litt på men usikker om det blir mest liggende i sekken bare... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg har 100mm F2.8L og den er ufattelig snasen. Funker til alt! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Etter å ha tenkt litt tar jeg batterigrep med det første så får jeg se hva det blir seinere. Men hvis 100mm "vanlig" er omtrent like god som L bare ikke væretetting og bildestabelisator så vil jeg anta jeg går for den. Ser at Black Rapid sier at det koster 65.95 for en rs-4 stropp sendt til Norge. Antar at dette er uten toll, men med frakt. Hva vil egentlig bli totalpris hvis jeg bestiller en i fra nettsiden deres? http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-4/ Ser ingen direkte grunn til å kjøpe noen av de andre stroppene, telefon og andre ting har jeg da i lomme. Vil da ha brukt ca 2000kr. Sitter igjen med 5 000 som jeg kan spare til senere, kanskje en reise sammen med kjæresten, som jeg ble tipset av i fra olegunnaro. Takker for det tipset. Endret 11. september 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Etter å ha tenkt litt tar jeg batterigrep med det første så får jeg se hva det blir seinere. Men hvis 100mm "vanlig" er omtrent like god som L bare ikke væretetting og bildestabelisator så vil jeg anta jeg går for den. Ser at Black Rapid sier at det koster 65.95 for en rs-4 stropp sendt til Norge. Antar at dette er uten toll, men med frakt. Hva vil egentlig bli totalpris hvis jeg bestiller en i fra nettsiden deres? http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-4/ 367 x 1.25 + 100 = ca 550,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå