Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Strøm på kamera til hva da?

Noen som har spennende lesning om Fujifilm Finepix X10? Etter akams artikkel ble jeg fristet til å se nærmere på denne :)

Det kommer vel ikke før i november ellernoe, så er vel litt tidlig for noe ordentlig info. Engadget har en "hands-on video" men han typen som filma virka ikke så jævlig kompetent at det gjorde noe. Var vel ikke en fungerende modell heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var også sånn, og er fortsatt litt sånn, selv om jeg ikke akkuratt er som Bruce Gilden og stapper kameraet mitt helt opptil folk. Det blir bedre når man innser at det ikke akkuratt er en farlig folkemengde man har med å gjøre i Norge. Om noen ser deg, smil og gå.

Ja, jeg veit. Problemet er at ... folk ser meg. 7D og 17-50 er jo ikke akkurat diskrét. Er jo ikke noe annet enn å øve seg. En gang må man jo komme ut av denne følelsen av ukomfort.

Lenke til kommentar
Benjamin, while theoretically using third party lenses looks tempting, practically, with sensor over 14 mp, you should use the lenses made by sensor maker. These lenses are optimised for the sensor, and design with inner knowledge of the offset of micro lenses over the pixels.

For instance if you take Leica lens and put it on NEX5 mount, it will give in corners inferior sharpness to sony zoom 18-55

Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/2011/09/08/what-is-samsung-r1/#ixzz1XPEQqJjw

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var også sånn, og er fortsatt litt sånn, selv om jeg ikke akkuratt er som Bruce Gilden og stapper kameraet mitt helt opptil folk. Det blir bedre når man innser at det ikke akkuratt er en farlig folkemengde man har med å gjøre i Norge. Om noen ser deg, smil og gå.

Ja, jeg veit. Problemet er at ... folk ser meg. 7D og 17-50 er jo ikke akkurat diskrét. Er jo ikke noe annet enn å øve seg. En gang må man jo komme ut av denne følelsen av ukomfort.

Drit i at de ser deg, de ser stort kamera og tror automagisk at du er fra pressen. Tok en del bilder ved valgstandene i dag - de som står på stand er bare glad for publisitet, så de bryr seg iallefall ikke. :)

Har bare sett kjapt igjennom de bildene - men tror jeg ble mest fornøyd med dette:

karl-i.jpg

Lenke til kommentar

Trenger nytt stativ av typen lettvekter til jakt og fjellturer. Har Manfrotto 3021 nå, som er stabilt som et fjell. Men egner seg ikke til fjellturer hvor vekt teller.

Så jeg har sett på

Gitzo gt1550t men det koster jo en del, og det takler nesten ikke noe "load" i det hele tatt. Gitzo opplyser om 2kg på sin hjemmesiden mens andre opererer med forskjellige kapasitet.

Men igjen, det veier 1kg og sammenbrettet er det 30cm som er veldig tilfredstillende.

Jeg har sett på noen karbonstativ fra Manfrotto, men de er ikke sååå lette, og sammenbrettet er stativene på 50cm, noe som ikke imponerer meg.

Andre forslag?

Lenke til kommentar

http://www.multicom....at-p/c/p3554564 hva med den da? har tilbud på å kjøpe den for 500kr, nesten ikke brukt, bare noen få timer

BenQ GL2240 senseye 3 LED

TN-skjerm er vel ikke det som blir anbefalt til fotoredigering, burde vel være en IPS-skjerm.

Ser at du får kjøpt en dell U2311H til en veldig god pris for tiden hos Dustin.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...