boffeeen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Strøm på kamera til hva da? Noen som har spennende lesning om Fujifilm Finepix X10? Etter akams artikkel ble jeg fristet til å se nærmere på denne Det kommer vel ikke før i november ellernoe, så er vel litt tidlig for noe ordentlig info. Engadget har en "hands-on video" men han typen som filma virka ikke så jævlig kompetent at det gjorde noe. Var vel ikke en fungerende modell heller. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Strøm på kamera til hva da? Til å teste det ut? 1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Åja, heh. Glemte at vi snakket om et kamera, haha. Jeg har X100, lå i bagen. Du kunne fått prøvd mitt. Hadde vi bare visst det da! Endret 8. september 2011 av boffeeen Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hihi, neste gang vi begge tilfeldigvis er på FotoVideo! Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg var også sånn, og er fortsatt litt sånn, selv om jeg ikke akkuratt er som Bruce Gilden og stapper kameraet mitt helt opptil folk. Det blir bedre når man innser at det ikke akkuratt er en farlig folkemengde man har med å gjøre i Norge. Om noen ser deg, smil og gå. Ja, jeg veit. Problemet er at ... folk ser meg. 7D og 17-50 er jo ikke akkurat diskrét. Er jo ikke noe annet enn å øve seg. En gang må man jo komme ut av denne følelsen av ukomfort. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Skaff deg en 28mm. Da blir det mindre. Eller bare bruk XA-en din. Film er best uansett. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg har vurdert å skaffe meg noe litt mindre ja. XA-en er uansett med og snart er første rullen klar til fremkalling! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Benjamin, while theoretically using third party lenses looks tempting, practically, with sensor over 14 mp, you should use the lenses made by sensor maker. These lenses are optimised for the sensor, and design with inner knowledge of the offset of micro lenses over the pixels.For instance if you take Leica lens and put it on NEX5 mount, it will give in corners inferior sharpness to sony zoom 18-55 Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/2011/09/08/what-is-samsung-r1/#ixzz1XPEQqJjw :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg var også sånn, og er fortsatt litt sånn, selv om jeg ikke akkuratt er som Bruce Gilden og stapper kameraet mitt helt opptil folk. Det blir bedre når man innser at det ikke akkuratt er en farlig folkemengde man har med å gjøre i Norge. Om noen ser deg, smil og gå. Ja, jeg veit. Problemet er at ... folk ser meg. 7D og 17-50 er jo ikke akkurat diskrét. Er jo ikke noe annet enn å øve seg. En gang må man jo komme ut av denne følelsen av ukomfort. Drit i at de ser deg, de ser stort kamera og tror automagisk at du er fra pressen. Tok en del bilder ved valgstandene i dag - de som står på stand er bare glad for publisitet, så de bryr seg iallefall ikke. Har bare sett kjapt igjennom de bildene - men tror jeg ble mest fornøyd med dette: Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 De bryr seg ikke nei - jeg tenker mer på andre folk i andre situasjoner. De har en tendens til å bry seg litt mer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er fortsatt overraskende hvor mye man kommer seg unna med - det er bare et fåttall av gangene jeg har tatt bilder av fremmede uten å spørre om lov først hvor jeg har fått stygge blikk. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Men jeg må fortsatt gjøre det - og det er jo der det ligger. Jeg må bare legge av meg den følelsen av å trenge meg på. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599919 er denne helt ræv til foto? kan få kjøpt en brukt og bare lurte på om den var brukbar eller helt ræv edit: og hvor mye er den verdt? lite brukt vistnok Endret 9. september 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Når de reklamerer med at skjermen er svart når den er avskrudd regner jeg med det er snakk om kvalitet. Fantastisk illustrasjon Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 http://www.multicom.no/GL2240-24W-LED-Monitor-LCD-Black-BENQ/cat-p/c/p3554564 hva med den da? har tilbud på å kjøpe den for 500kr, nesten ikke brukt, bare noen få timer BenQ GL2240 senseye 3 LED Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) 7 000 kr til bruk på fotoutstyr er ikke feil Kom på 2 plass i fotokonkuransen til Romerikes Blad. Endret 9. september 2011 av k-h-s 3 Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Trenger nytt stativ av typen lettvekter til jakt og fjellturer. Har Manfrotto 3021 nå, som er stabilt som et fjell. Men egner seg ikke til fjellturer hvor vekt teller. Så jeg har sett på Gitzo gt1550t men det koster jo en del, og det takler nesten ikke noe "load" i det hele tatt. Gitzo opplyser om 2kg på sin hjemmesiden mens andre opererer med forskjellige kapasitet. Men igjen, det veier 1kg og sammenbrettet er det 30cm som er veldig tilfredstillende. Jeg har sett på noen karbonstativ fra Manfrotto, men de er ikke sååå lette, og sammenbrettet er stativene på 50cm, noe som ikke imponerer meg. Andre forslag? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Andre forslag? Benro C169? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) http://www.multicom....at-p/c/p3554564 hva med den da? har tilbud på å kjøpe den for 500kr, nesten ikke brukt, bare noen få timer BenQ GL2240 senseye 3 LED TN-skjerm er vel ikke det som blir anbefalt til fotoredigering, burde vel være en IPS-skjerm. Ser at du får kjøpt en dell U2311H til en veldig god pris for tiden hos Dustin. Endret 9. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Andre forslag? Benro C169? Jeg er så usikker på Benro, jeg har Benro B1 til min Manfrotto, men... Så jeg antar det blir Gitzo i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå