olegunnaro Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg legger de igjen i Ungarn sammen med såpa jeg bruker til å vaske hår, hender, tær, sokker og tryne. Deretter lurer jeg på hvorfor jeg plutselig får så god plass på alle tog den neste uka. (Vasker på skift, ja. Men har stort sett med klær til ~5 dager på lange reiser.) Haha! Fantastisk. Må kjøpe inn noen flasker av den såpa der. Aldri sett før, men virker jo definitivt bedre enn å satse på å tyvlåne fra de man reiser med. Endret 7. september 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Sakset dette fra ei flickr-gruppe angående cep4 - nx2 Sorry folks - Color Efex Pro 4 will not work in CNX2. The Capture NX 2 software from Nikon does not support Color Efex Pro 4 which is built on an entirely new framework. Our software requires certain functions of the plug-in architecture of the host application that are not currently present in Capture NX2. Regarding plans to make the two products work together, the effort to update Color Efex Pro 4 to function within Capture NX2 relies on Nikon’s future plans and development for their photo editing software. Nik Software is not privy to those plans. Of course, we would be interested in helping Nikon implement this. If you want to reach Nikon USA about this, please visit their web site at: www.nikonusa.com. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Grunn til bekymring når ens fotolærer på et universitet hevder at Canon D1 er det beste kameraet på markedet? Samme lærer hadde også et glimrende eksempel på "ufokus i bakgrunn" etter eget utsagn. Dvs, et portrett tatt med Nikon 18-55 @55mm med F5,6 på noen meters avstand uten tegn til noe som engang lignet på bokeh, veggen bak motivet var relativt bra i fokus... Og jeg som hadde tenkt å få en fornuftig forklaring på hvorfor \ hvordan diffraksjon oppstår... Huff, kjenner til den der.. Har selv en fotolærer som hadde en haug med eksempelbilder tatt på f/32 og f/45 og med tydelig spor av diffraksjon. Han mente også at studioblitsene burde stå så langt unna motivet som mulig får at lyset skulle bli mykere. Var også et par andre ting som var helt på jordet og håpløst. Kjedelig å vite at læreren lærer ut vranglære til mange av medelevene. Men når det er sagt, og det først kommer til å ta selve bildene er han flink. Sjeldent man ser en gammel lærer med så utrolig mye kreativitet som den mannen har Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Er det noen som vet om det har begynt å tikke inn tester av nye Sony Nex 5/7 ? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 En liten tur til postkontoret ble jammen en lengre fotodiskusjon med mannen i luka. Da han så at jeg skulle poste en blits som skulle sendes var han rask med å starte samtalen. Jammen ble jeg ikke stående i en halvtime å diskutere utstyr, kameraer og kommende rykter og modeller Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Er det noen som vet om det har begynt å tikke inn tester av nye Sony Nex 5/7 ? NEX-5N ser jo rett og slett grisespennende ut: http://www.stevehuffphoto.com/2011/09/05/the-sony-nex-5n-digital-camera-review-a-monster-full-of-features/ http://www.eoshd.com/content/3856/sony-nex-5n-review-and-video-footage Endret 8. september 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Vurderer å selge mitt Canon Eos 550D. Hva kan jeg ta for huset og et ef 50mm f1.8? Eventuellt hvis jeg selger med EF-S 15-85 objektiv? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Se bruktprisguiden hos Team Biathlon. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Den likte jeg, takk. Så 8700kr er en ok pris om jeg slenger med et uv-filter og et nd filter? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg leste helt feil Endret 8. september 2011 av herp derp Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Og i serien "Azathosk gjør ting han ikke er komfortabel med" presenterer vi episoden: "Gatefoto med mennesker". Herregud så langt utenfor komfortsonen jeg følte meg i dag. Prøvde å ta situasjonsbilder på Karl Johans gate (alle partibodene), men det å få med folk uten at de stirrer stygt på kameraet mitt var jaggu en prøvelse. Det var uansett en lærdom og jeg tror jeg har fått noen bilder. Skjønner jeg må mer ut av denne tryggheten. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg var også sånn, og er fortsatt litt sånn, selv om jeg ikke akkuratt er som Bruce Gilden og stapper kameraet mitt helt opptil folk. Det blir bedre når man innser at det ikke akkuratt er en farlig folkemengde man har med å gjøre i Norge. Om noen ser deg, smil og gå. Var på fotovideo i dag og sjekka ut en ekstern viewfinder til 40mm Voigtlanderen min i dag, fikk veldig lyst på den. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Den likte jeg, takk. Så 8700kr er en ok pris om jeg slenger med et uv-filter og et nd filter? Om du treffer på en kjøper som er interressert i hele pakka så er det helt ok. Men jeg tror du får solgt raskere og muligens til bedre pris om du selger tingene hver for seg. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 http://www.digital-photography-school.com/lowepro-photo-sport-100200-aw-bag-review LowePro Photo Sport 100/200 AW Bag noen som har denne? frista litt:) Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Noen som har spennende lesning om Fujifilm Finepix X10? Etter akams artikkel ble jeg fristet til å se nærmere på denne Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg var også sånn, og er fortsatt litt sånn, selv om jeg ikke akkuratt er som Bruce Gilden og stapper kameraet mitt helt opptil folk. Det blir bedre når man innser at det ikke akkuratt er en farlig folkemengde man har med å gjøre i Norge. Om noen ser deg, smil og gå. Var på fotovideo i dag og sjekka ut en ekstern viewfinder til 40mm Voigtlanderen min i dag, fikk veldig lyst på den. Oi, da tror jeg du var noen nummer før meg i køen. Har du en Leica M-etterlleranna? Jeg gikk i dongeribukse, hvit skjorte og ThinkTank-sekk, og så sannsynlgivis veldig trøtt ut. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 I følge flickr har han et Leica M2.. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Har en Leica M2 med masse gaffatape på. Hvis du var typen med en litt firkanta sekk og som kikka på en X100 så så jeg deg ikke. Neida, jeg så deg. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det var nok meg. Ekle FV hadde ikke strøm på kameraet though! Endte heller opp med en Lexar Expresscard CF-leser. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Har en sandisk extreme CF kortleser som er helt ubrukelig, for jeg har ikke firewire i pcen min, og jeg gidder heller ikke å kjøpe firewire kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå