tomsi42 Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Noen som kan linke til eller forklare meg hva diffraksjon er? Les og bli vis: http://en.wikipedia.org/wiki/Diffraction edit: Eller les denne, da skjønner du kanskje noe av det Tom Endret 2. juli 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Lesestoff på senga i kveld Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Lesestoff på senga i kveld Wikipedia artikkelen er fryktelig tung. Så den andre artikkelen er nok mer lettlest. Et par til: http://www.bobatkins.com/photography/techn...iffraction.html http://www.cambridgeincolour.com/tutorials...photography.htm Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Aah, bildeeksemplene holder for meg i første omgang Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Var den siste linken jeg forsto mest av... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Husk den debatten vi har hatt i det siste. Alle oss som har litt ferdstid har plikt til å ta imot noobs konstruktivt. Ikke bare ignorere dem. En gang i tiden var det dere som var noobs her på forumet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Kommer ann på hvilke noobs, de som tar bilde av rommet sitt fordi de tror de har rydda, og de som faktisk har forstått at s/h kan gjøre et bilde bedre, ofte er dette de som har bilde av et rom hvor de tror de har rydda, emn faktisk gråkonvertert det OG nedskalert det Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som vil anbefale en liten Crumpler bag med plass til EOS 1D MkIII, 16-35 og 580EXII? Helst så liten bag som mulig. Ser FotoVideo har tilbud på Crumpler-bagger nå. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan vil et drop-in polafilter fungere? På screw-on-filter endrer man jo polariseringseffekten ved å snu på filteret. Hvordan funker det på drop-in-filter? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Så overse de? For deg er de like, for meg og andre med kunnskap og interesse for makro er de spennende Nåja - prøv nå i det minste på litt forskjellige fluer og insekter da Marius ! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Men jeg finner jo ingen! Insekter som billder er håpløst... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Biller, sommerfugler, møll, kaffedyr/skrukketroll, døgnfluer, steinfluer osv, osv.. mulighetene er uendelige Men det krever jo selvsagt tålmodighet, og en gang innimellom - blits Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Biller, sommerfugler, møll, kaffedyr/skrukketroll, døgnfluer, steinfluer osv, osv.. mulighetene er uendelige Men det krever jo selvsagt tålmodighet, og en gang innimellom - blits Jeg finner ikke andre insekter, kun vanlige fluer. Møll er forresten interessant, problemet er at de kun sitter på husvegger og stygge blader. No blits Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Kanskje denne dere tenkte på; NRK Natur; På vingene mot vest (mens vi først er så langt inne i debatten. Programmet er forresten havørnprosjektet i Irland, ikke i Skottland, menmen.) Søkte også litt på nrk sine sider og det ser ut som det faktisk er endel av havørnene som vi gir dem som blir drept med giftåte synd, men sant.Ser ut som om du har rett, det var dette programmet jeg tenkte på. Og det var altså Irland, ikke Scotland. Hukommelsen min er rotten. Men det er satt ut fugl beggge plasser, først i Scottland, og nå står Irland for tur. Så da vet vi det. Og moralen er den samme, nemlig at Norge har et spesielt ansvar for å opprettholde arten. Etter hva jeg vet om prosjektene, taes det hovedsaklig fugler fra Hordaland og Rogaland. Hvorfor? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Skulle tro de tok havørn fra mord med tanke på at havørn er ganske uvanlig i Stavangerområdet. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Skal man lykkes kan man ikke vise bomskuddene. "Forskjellen på en god og en dårlig fotograf, er at den gode kun viser sine beste bilder" var det en eller annen fyr som sa.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Hva hvis man bare tar knallbra bilder. Det er mitt største problem Men han har selvfølgelig rett i det. Jeg tar bilder som er verdige en liten tur innom BK nesten hver gang jeg er ute med kamera, men det får være grenser for hvor mye som skal vises. Og da er det selvfølgelig best å kun vise frem de man er mest interessert i å få feedback på. I alle fall for meg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som er med på å ta bilder uten å se på LCD skjermen, og poste det beste bildet? Ingen redigering og maks 36 bilder? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Skulle tro de tok havørn fra mord med tanke på at havørn er ganske uvanlig i Stavangerområdet. Mener å huske, sist gang jeg snakket med én av de involverte i prosjektet, at det hovedsaklig ble tatt havørn fra Hordaland (hvor bestanden er fryktelig liten), men også noen fra Rogaland (hvor bestanden er enda mindre enn i Hordaland). Trist å høre at den enorme utviklingen vi har hatt i bestanden her i vest skal måtte ofres for havørn på Irland og Skottland. Selve overføringen er bra, men hvorfor taes ikke havørnen fra områder hvor bestanden er større, som f.eks. i områdene rundt Flatanger og nordover. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 For eksempel ja. Vi hadde Morten Kersbergen på besøk (Du vet sikkert hvem det er) og han flippa ut da vi passerte en havørn på vei mot Halten. Dette er norges mest drevne fuglekikker, og har sett mest fugler i hele Norge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå