Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Biller, sommerfugler, møll, kaffedyr/skrukketroll, døgnfluer, steinfluer osv, osv.. mulighetene er uendelige

Men det krever jo selvsagt tålmodighet, og en gang innimellom - blits :)

Jeg finner ikke andre insekter, kun vanlige fluer. Møll er forresten interessant, problemet er at de kun sitter på husvegger og stygge blader. No blits ;)

Lenke til kommentar
Kanskje denne dere tenkte på; NRK Natur; På vingene mot vest (mens vi først er så langt inne i debatten. Programmet er forresten havørnprosjektet i Irland, ikke i Skottland, menmen.) Søkte også litt på nrk sine sider og det ser ut som det faktisk er endel av havørnene som vi gir dem som blir drept med giftåte synd, men sant.
Ser ut som om du har rett, det var dette programmet jeg tenkte på. Og det var altså Irland, ikke Scotland. Hukommelsen min er rotten. Men det er satt ut fugl beggge plasser, først i Scottland, og nå står Irland for tur. Så da vet vi det.

Og moralen er den samme, nemlig at Norge har et spesielt ansvar for å opprettholde arten.

Etter hva jeg vet om prosjektene, taes det hovedsaklig fugler fra Hordaland og Rogaland. Hvorfor?

Lenke til kommentar

Hva hvis man bare tar knallbra bilder. Det er mitt største problem :p

Men han har selvfølgelig rett i det. Jeg tar bilder som er verdige en liten tur innom BK nesten hver gang jeg er ute med kamera, men det får være grenser for hvor mye som skal vises. Og da er det selvfølgelig best å kun vise frem de man er mest interessert i å få feedback på. I alle fall for meg.

Lenke til kommentar
Skulle tro de tok havørn fra mord med tanke på at havørn er ganske uvanlig i Stavangerområdet.

Mener å huske, sist gang jeg snakket med én av de involverte i prosjektet, at det hovedsaklig ble tatt havørn fra Hordaland (hvor bestanden er fryktelig liten), men også noen fra Rogaland (hvor bestanden er enda mindre enn i Hordaland). Trist å høre at den enorme utviklingen vi har hatt i bestanden her i vest skal måtte ofres for havørn på Irland og Skottland. Selve overføringen er bra, men hvorfor taes ikke havørnen fra områder hvor bestanden er større, som f.eks. i områdene rundt Flatanger og nordover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...