k-h-s Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tror selv også valget ville falle på den. Men ikke helt sikker enda. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Bruk eget domene. Da har du full kontroll over nettsiden selv, og du slipper å forholde deg til «endeløse» brukerbetingelser også.. Eget domene skal benyttes uansett Fordelen med 500px og SmugMug i denne sammenhengen er vel at det er enklere å sette opp. Ser dog argumentet med brukerbetingelser o.l., så heller nok den veien Webhotell er bestilt, så da er det vel bare å installere og teste litt. Har gravd litt i 'gratis' WP-themes for fotografering - ganske håpløst. Mulig jeg blir nødt til å kjøpe ett theme også .. Blir til gjengeld veldig pent! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 17-50mm f2.8 eller 70-200mm f2.8 i dag? Skal opp i Varingskollen og ta noen bilder for lokalavisen. Er bakkeløp opp Ola løypa. Antar at dette blir en kliss våt, og sølete "fornøyelse" da jeg skal opp i bakken, det er egentlig en liten "bekk" som går ned der. Klarer heller ikke velge hva jeg skal "drasse" med meg opp de 1300m og ca 230 høydemetere opp. ( og selvfølgelig skal jeg jo ned igjen også) Når jeg klarte å drasse med meg både 70-200'en og vidvinkelen 8km og 1800 høydemeter opp får du jaggu gidde å dra den med deg opp den lille kulen der (jeg mener det seriøst - muligheten for å skille utøverne fra bakgrunnen med det tynne fokusplanet 70-200'en gir deg er gull verdt). Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Husk at det eneste som gjelder med vitnemål er når det er stemplet med "gyldig kopi" fra offentlig embedsmann (gjerne postkontor). At du har kopiert det selv er ikke gyldig kopi. Dyrkjøpt lærdom, eller Dette gjelder alle offisielle dokumenter. Hehe nei, heldigvis ikke. Fant ut dette lenge før jeg måtte levere kopier. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Når jeg klarte å drasse med meg både 70-200'en og vidvinkelen 8km og 1800 høydemeter opp får du jaggu gidde å dra den med deg opp den lille kulen der (jeg mener det seriøst - muligheten for å skille utøverne fra bakgrunnen med det tynne fokusplanet 70-200'en gir deg er gull verdt). Klarer aldri og la noe utstyr ligge hjemme så trasker med ca 15kg hver gang, angrer som en gris da, men det går Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Mulig skal ta noen bilder på Månefisken i Oslo neste måned, noen forslag på hva dere vil tatt med av objektiver ? Frister ikke helt å ta med hele kostebinderiet... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Går fint an å jobbe med kun ett objektiv altså! Måtte spontanskyte bilder av et noen norske(!) gatemusikanter på vei rundt jorda, som vi fant i Brussel forrige søndag. Ser til og med ut som Adressa er interessert i saken. Hadde bare med meg 35L - og bildene ble bra nok, selv om noe litt mer tele hadde vært fint for å få litt variasjon. Avisa kommer sikkert bare til å bruke ett bilde uansett, but still. Endret 5. september 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Da er undertegnende et steg nærmere drømmen, Fujifilm finepix x100. Med min splitter nye 70-200 solgt nærmer jeg meg stadig målet Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det han sa. Ett objektiv gjør bildene dine bedre og sekken mindre. Vinn-vinn. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Noen som vet om det er mulig å bruke en tablet-pc (ikke sånn iPad skjit, skikkelig tablet) som et eksternt skrivebrett til en annen pc? Har en HP-tablet med en flott Wacom-skjerm jeg gjerne ville brukt som skrivebrett til den stasjonære maskinen. Føler det burde gå an, men har ikke funnet noen løsninger for dette... Lenke til kommentar
Breni Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Klarer aldri og la noe utstyr ligge hjemme så trasker med ca 15kg hver gang, angrer som en gris da, men det går Kjenner til den Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Noen som vet om det er mulig å bruke en tablet-pc (ikke sånn iPad skjit, skikkelig tablet) som et eksternt skrivebrett til en annen pc? Har en HP-tablet med en flott Wacom-skjerm jeg gjerne ville brukt som skrivebrett til den stasjonære maskinen. Føler det burde gå an, men har ikke funnet noen løsninger for dette... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Noen som vet om det er mulig å bruke en tablet-pc (ikke sånn iPad skjit, skikkelig tablet) som et eksternt skrivebrett til en annen pc? Har en HP-tablet med en flott Wacom-skjerm jeg gjerne ville brukt som skrivebrett til den stasjonære maskinen. Føler det burde gå an, men har ikke funnet noen løsninger for dette... Argh, heheh, nei, ikke helt det jeg trenger, men morsomt uansett ^^ Trenger trykksensitivitet i Photoshop, men jeg skal egentlig bruke den mest i Lightroom. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Etter min (iPad-fokuserte) erfaring er slike løsninger noe forbannet knot så lenge du trenger kort responstid. Kan se for meg at det kan fungere greit for å f.eks. velge forskjellige verktøy i Photoshop, for så å faktisk bruke verktyet med noe som er koblet over en mer vettig overgang. Vurderer en tur nordover for nordlysfoto i løpet av det neste halvåret. Noen tanker om steder det er mer eller mindre fornuftig å dra? Greit om logistikken ikke er helt umulig – i praksis betyr vel det anstendig flyplass med mulighet for utleie av bil. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 17-50mm f2.8 eller 70-200mm f2.8 i dag? Skal opp i Varingskollen og ta noen bilder for lokalavisen. Er bakkeløp opp Ola løypa. Antar at dette blir en kliss våt, og sølete "fornøyelse" da jeg skal opp i bakken, det er egentlig en liten "bekk" som går ned der. Klarer heller ikke velge hva jeg skal "drasse" med meg opp de 1300m og ca 230 høydemetere opp. ( og selvfølgelig skal jeg jo ned igjen også) Dette er vel samme sted som k-h-s hadde som mål: http://www.dagbladet.no/2011/09/05/nyheter/innenriks/motbakkelop/17982725/ ? Håper det gikk bra! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Da meldes det finvær i høyfjellet til helga, så da satser jeg på en tur til Rondane for å fotografere litt høstfarger Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Skal bli godt å få en helg med ordentlig vær. Mine planer om fjelltur gikk ganske godt i vasken denne helgen; vanligvis lar jeg meg ikke skremme av regn, men når det er flomvarsel har selv jeg vett til å hold meg i urbane strøk. Noen planer om hvor i Rondane du skal, ventle? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jobben innbar mer en motbakkeløp : http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4218401.ece 2 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg lar meg til stadighet imponere over foto.no´s bruktmarked. Jeg har brukt bruktmarkedet tre ganger, og jeg har opplevd å få de første budene bare timer etter annonsene ble lagt ut. Kun en halvtime etter at jeg i dag la ut en annonsen var handelen i boks. Slikt hjelper godt på Jobben innbar mer en motbakkeløp : http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4218401.ece Jøss, moro å se en akambruker bli utfoldet på en såpass stor avis med bilde og intervju. Dog var ikke akkurat hendelsforløpet for kvinnen noe å juble for Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg lar meg til stadighet imponere over foto.no´s bruktmarked. Jeg har brukt bruktmarkedet tre ganger, og jeg har opplevd å få de første budene bare timer etter annonsene ble lagt ut. Kun en halvtime etter at jeg i dag la ut en annonsen var handelen i boks. Slikt hjelper godt på Men ingen er interessert i mitt mer eller mindre ubrukelige tredjeparts batterigrep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå