Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpt meg en Casio fx-9860g II SD

Får ikke instalert dette pc programet som følger med, trenger dette for å overføre et geometri program. Prøvd å google meg frem til det men finner det ikke noen steder.

Programet heter forøvrig Casio FA-124

Det var litt av en kalkulator. Litt flere muligheter enn min gamle fx-120 ...

Litt mer info om hva som skjer/ikke skjer, hadde vært greit. Hvilket OS har du, hvilken feilmelding får du osv.

Lenke til kommentar

Har windows 7.

Til høyre er det som kommer opp når jeg setter inn cd, trykker da selvfølgelig på Innstal.....

Innstaleringen kommer ca halveis tror jeg og da kommer feilmedlingen til venstre opp.

Da er det et par ting som bør prøves ut.

Det første er å ta en omstart på PC.

Deretter sjekke at alle oppdatering osv er på plass.

Har du plugget kalkulatoren til PC'en før installasjon? Og hva sa manualen om dette?

Har du prøvd å starte installasjonprogrammet som Systemadministrator?

Lenke til kommentar

Omstart av PC har jeg gjort.

Oppdateringer etc skal være slik det skal, alt er oppdatert.

Dette er en skole pc og får ikke logget inn som systemadmin på den, (hvis ingen har en utvei på å komme seg "rundt?")

Manualen sa så vidt jeg husker at man skal instalere før jeg plugger inn, stod en klisttrelapp også på ledningen at jeg skulle det.

Lenke til kommentar

Dette er en skole pc og får ikke logget inn som systemadmin på den, (hvis ingen har en utvei på å komme seg "rundt?")

"There's your problem"

Jeg er rimelig sikker på at installasjonen tryner pga manglende sysadm rettigheter. Ta det opp med skolens ansvarlige.

Og programmet trenger sikkert sysadm rettigheter for å få installert USB driveren.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

"There's your problem"

Jeg er rimelig sikker på at installasjonen tryner pga manglende sysadm rettigheter. Ta det opp med skolens ansvarlige.

Og programmet trenger sikkert sysadm rettigheter for å få installert USB driveren.

Da får jeg kontakte de da, ikke vært noe problem og instalere noe program i det heleatatt på noe pc.

Men kan jo evnt kanskje ta dette på hjemme pcen istedenfor, da jeg antagelig ikke trener sele programmet på skolen. Bare funksjonene på kalkulatoren.

Da får jeg evnt utelukket og også funnet ut av hva feilen er. Takk for hjelpen til nå, jeg skal ta å teste ut dette hjemme så får jeg se om det fungerer bedre.

Edit: Testa dette på pc min win7 som jeg har admin rettigheter, fikk akkurat samme feilen der.

Må vell google videre til jeg finner et sted å laste ned

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Kan det være noe med kompatibiliteten "64 bit" ?, hva med å prøve XP-mode.

Nå er vel ikke nødvendigvis 'XP-Mode' det samme som å kjøre i 32-bit :) Det kan være en ide å prøve å kjøre installen i XP-mode, men er ikke engang sikker på at det vil fungere, da det er en install fil.

Støtter dog forslaget om at dette kan være 32- vs. 64-bits problemer. Kan føre til såpass spennende feil.

Ellers ville jeg sjekket Application loggen:

Høyreklikk på 'Computer' > 'Manage' > 'Event Viewer' > 'Windows Logs' > 'Application'.

Det burde da være flere røde eller gule meldinger fra windows installer, denne kan inneholde litt mer info.

Post det gjerne her.

Jeg trenger noe til å oppbevare linsene mine i. Har i dag et skap dem ligger i, men kunne tenkt meg en form for hyllskuff som var inndelt hvor jeg kunne lagt de forskjellige linsene i.

Hvordan gjør dere det?

Har dem i en bag :p

Ellers, ingen dum ide det der. Jeg kan se for meg en skuff delt inn i seksjoner med plass til objektiver og evt. større eller mindre seksjoner med plass for andre ting.

Lenke til kommentar

Tørt ja.. Samle på posene med silikon som gjerne følger med elektronikk og annet man kjøper, som tørker opp fuktighet :p (det er vel silikon av en art?)

Det er ikkje silikon, men silicagel, og det er svært begrensa kor mykje fuktigheit det faktisk klarer å ta opp.................

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...