Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg får droppe Dovre-turen denne høsten. De driver og rydder opp på skytefeltet, sprenger og man må kjøre i kolonne og greier.

Er det noen fjellområder som er like fine som Dovre, i ca samme kjøreavstand som Trondheim-Dovre?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Trollheimen, Rondane, Sunndalsfjella og Sylan er minst like fine. Dog ikke nødvendigvis så enkelt å komme inn på de mest spektakulære områdene med campingvogn, om det fortsatt er ett krav :)

Kanskje Rondane kunne vært noe å tenkt på. Dette bildet er tatt i veikanten på RV27 gjennom Atnadalen, mulig du kan campe ved Strømbu som ligger bare rett borti gata herfra?

1161049920_xuc9S-400x400.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ventle: Hehe. Det kjedelige er at det er meldt dårlig vær over en uke fremover. Men det frister med Muvatnet e.l. langs vei nr 27 på østsiden av Rondane. Så ut på kart som om det var ganske høyt oppe.

For min del, så spørs det om jeg ikke venter med fjellturen til senere i september, håper på litt bedre vær, også blir det antakelig heller tur innover i Sverige nå snart, for der er det meldt finvær i over en uke. Ikke akkurat høyfjellet, men tur i alle fall. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Euklid: Hehe. Vår er under tonnet. ;) Funker det da? :p

For all del, folk må dra på tur akkurat slik de vil; uansett bedre å være på fjellet med campingvogn enn å sitte hjemme og se på TV, selv om det ikke akkurat er den fjellturen jeg ville dratt på. Kan strengt tatt skjønne at mange har lyst på litt mer komfort enn telttilværelsen kan by på: natt til søndag var jeg ute og kikket på en stjerneklar himmel over Lysefjorden, med djevelsk sterk vind og litt for tynn sovepose var ikke varmeoverskuddet i teltet enormt før jeg fikk fart på primusen ...

Blir selvsagt ny fjelltur til helgen, men har ikke planlagt destinasjon ennå. Noen tips innenfor et par timers kjøring fra Stavanger?

On-topic: på nevnte vindfylte fjelltur prøvde jeg meg på stjernefoto med LX3. Fotograf erklært komplett inkompetent på stedet, opplæring må til.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

For all del, folk må dra på tur akkurat slik de vil; uansett bedre å være på fjellet med campingvogn enn å sitte hjemme og se på TV, selv om det ikke akkurat er den fjellturen jeg ville dratt på. Kan strengt tatt skjønne at mange har lyst på litt mer komfort enn telttilværelsen kan by på: natt til søndag var jeg ute og kikket på en stjerneklar himmel over Lysefjorden, med djevelsk sterk vind og litt for tynn sovepose var ikke varmeoverskuddet i teltet enormt før jeg fikk fart på primusen ...

Jeg er nok av de som vil ha LITT mer luksus enn telt. Ikke det at dotømming er særlig luksuriøst, da men. Hehe.

Vekt har ingen betydning, du må bare har riktig kjerre til å dra røkla :)

Denne pickup'en burde funke :p

Hadde jeg hatt råd til en sånn en, hadde jeg også hatt større campingvogn. :D

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...