olegunnaro Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det virker ut som en kul skole, særlig med tanke på reisen(e?) man får være med på. Hadde det vært nærmere Oslo skulle jeg vurdert det, men er redd jeg ville blitt lei av å "dekke" typiske journalistoppdrag ("Ordfører Karl Karlsen synes ikke at skolen er god nok." *portrettbilde*). Skjønner at det er slikt de fleste må gjennom om de vil blir fotojournalister, men jeg har ikke det som karrieremål. Skoleturene er kos - i fjor var vi som gikk journalistikk og fotojournalistikk i Gøteborg og Goa/Mumbai. I tillegg har vi praksisuker, to førsteåret - da stakk jeg til Cuba, mens vi i år har 17. Satser på å få på plass praksis i ei elleranna avis i Trondheimsområdet i høst - etter jul stikker jeg til Buenos Aires for å lære meg spansk, og for å jobbe noen uker i ei bydelsavis der. Blir vel også en vårtur med klassen - er snakk om Vietnam. Reising er det iallefall gode muligheter for. Freelanceoppdrag av den typen du nevner har det blitt en del av, det kan være kjedelig - men når man får betalt for det er det helt ok. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Har tenkt å oppgradere PC-skjermen min. Vil ha en for foto/video. Ser på Dell U2410. Er det andre jeg bør vurdere? Dvs. budsjett ca 3500,- Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det var en 10-bit (pr farge) Asus-skjerm jeg nevnte for noen sider tilbake. Var på tilbud på PS akkurat da. Koster vel rundt 3500,- ikke-på-tilbud. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det var en 10-bit (pr farge) Asus-skjerm jeg nevnte for noen sider tilbake. Var på tilbud på PS akkurat da. Koster vel rundt 3500,- ikke-på-tilbud. Det var like lett som å finne høyet i nåleputa :-) Finner ikke den posten når jeg søker. Husker du hvilken tråd det var i? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Det VAR jaggu meg vanskelig og det. Finner det ikke igjen, jo. Men jeg fant skjermen hos PS. Asus Proart PA246Q. 16:10 (liten men viktig forskjell fra 16:9), 6ms, P-IPS, ikke 16,7 mill. farger, men 1,07 milliarder. 3395,- + frakt. Vel verdt pengene, synes jeg, selv om den er "bare" 24 tommer. Endret 31. august 2011 av Ratleto Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Jeg kjøpte den ASUSen, delvis på grunnlag av idligere anbefaling her, delvis pga anmeldelser. So far so good. Den funker storfint ett fra boksen, uten kalliberering. Endret 31. august 2011 av fototim Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Gjenta etter meg: "Programmeringsspråk som ikke er hardt typet er tidvis noe faenskap". Francis Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Gjenta etter meg: "Programmeringsspråk som ikke er hardt typet er tidvis noe faenskap". Francis Ja helt "pyton" Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Gjenta etter meg: "Programmeringsspråk som ikke er hardt typet er tidvis noe faenskap". Francis Ja helt "pyton" Tvert imot. Det er helt Perl, Fortran eller C/C++... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Sterk typing er en God Ting. Generics og Lambda-funksjoner er også Snadder. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Det VAR jaggu meg vanskelig og det. Finner det ikke igjen, jo. Men jeg fant skjermen hos PS. Asus Proart PA246Q. 16:10 (liten men viktig forskjell fra 16:9), 6ms, P-IPS, ikke 16,7 mill. farger, men 1,07 milliarder. 3395,- + frakt. Vel verdt pengene, synes jeg, selv om den er "bare" 24 tommer. Takker! Hva er forskjellen på P-IPS og H-IPS? 24" should be enough for everyone... Ser at mange klager på problemer med døde pixler. Er IPS mer utsatt for det? Endret 31. august 2011 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Sterk typing er en God Ting. Generics og Lambda-funksjoner er også Snadder. Jepp. Det jeg liker med Ada og Python. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Gjenta etter meg: "Programmeringsspråk som ikke er hardt typet er tidvis noe faenskap". Francis "Programmeringsspråk som er hardt typet er tidvis noe faenskap". Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Gjenta etter meg: "Programmeringsspråk som ikke er hardt typet er tidvis noe faenskap". Francis "Programmeringsspråk som er hardt typet er tidvis noe faenskap". For late programmører, ja. Forresten, for å lage et sikkerhetskritisk program (noe som kjører en hjerte-maskin, en flymaskin e.l.) så er gjennomsnittelig antall linjer en programmør programmerer per dag, ei linje. For vanlige programmer ligger det vel på rundt 10 linjer per dag. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Rød på vei i posten Iflg sporing er den i oslo nå Endret 31. august 2011 av herp derp Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Hard typing er falsk trygghet. Statisk er stillstand. Dynamisk, valgfri typing passer late (effektive) programmerere. Automatisert testing som obligatorisk del av automatisert bygging er en selvfølge, enten du typer statisk eller dynamisk. Endret 31. august 2011 av kaian Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Tja - man kan vel si det, men jeg er for min del pro hard typing, da det gjør livet mye lettere. Francis Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har til gode å se et statisk språk som gjør livet mitt enklere. Intensjon og algoritmer drukner i kodelinjer som er der fordi språket krever det. Med dynamisk typing forteller nesten hver eneste linje historien om problemet som løses. Jeg liker det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 For late programmører, ja. Jeg er av den oppfatning at en god programmerer faktisk er litt lat. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå