Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Så overse de? For deg er de like, for meg og andre med kunnskap og interesse for makro er de spennende Edit. Leif. Endret 2. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 343 med manuell girkasse er glimrende til rallycross med sin vektfordeling og bakhjulsdrift, men med Variomatic - nei takk. Tommy Rustads første bil var en 340 eller 360. Han anbefaler dem fortsatt som førstebil til ungdom. http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/01/539729.html Kudos til Dagbladet for en interessant artikkel, men ikke minst et eksellent illustrasjonsfoto! Nydelig bilde. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Så overse de? For deg er de like, for meg og andre meg kunnskap og interesse for makro er de spennende Så veldig enig. De 20 bildene som kom i løpet av et par timer var jo bare for å vise takknemmelighet for tilbakekomsten. Jeg ser på alle makrobildene som forskjellig, selv om det KUN er en flue. Komposisjon og omgivelser er anderledes, som gir bildet et helt annet helhetsinntrykk. Ser du en tråd i BK som inneholder navnet "fly", ignorer den pent. Akkurat i likhet som jeg ignorerer tråder merket "noobie" eller liknende. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Så overse de? For deg er de like, for meg og andre meg kunnskap og interesse for makro er de spennende Så veldig enig. De 20 bildene som kom i løpet av et par timer var jo bare for å vise takknemmelighet for tilbakekomsten. Jeg ser på alle makrobildene som forskjellig, selv om det KUN er en flue. Komposisjon og omgivelser er anderledes, som gir bildet et helt annet helhetsinntrykk. Akkurat. Jeg blir aldri lei av å se på bildene på www.makro-forum.de selv om det går mye i det samme! Akkurat i likhet som jeg ignorerer tråder merket "noobie" eller liknende. Noen ganger er det morro å se hvor dårlige bilder kan bli da, men som oftest er Newbies bildene ganske ok... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jada, og alle er tross alt nybegynnere en gang. Jeg var også det en gang, men mener jeg var hakket mer selvkritisk enn mange, før jeg la ut bilder i BK første gang. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Å være selvkritisk er alfa og omega, og de fleste kjenner vel meg som meget selvkritisk Skal man lykkes kan man ikke vise bomskuddene. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Driver og ser på filtersystem nå. Filterholderen er 1,6mm tykke per spor, mens filtrene er 1,5mm tykke. Dette er vel så minimale forskjeller at jeg ikke trenger å frykte at det sklir ut? Tross alt 0,1mm. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Om de er like store får du de jo ikke på, så skal nok tro 0,1mm kun er en margin som gjør at du får de på Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er jo på kanten til mikroskopiske verider, så satser på at det går fint. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Her er bildene fra denne skrekkfortellinga Skulle vel ikke være elgen "din" Marius? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Har elgkuer gevir? Uansett denne var fredelig. Skremmende at den bare sto å så på meg i nesten 1 minutt bare et par meter bak meg før jeg oppdaget den. Hadde den kommet opp på siden av meg hadde jeg hoppa i vannet. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 kanskje du burde gått over å levere kun elg-bilder istedenfor fluer - så hadde folket blitt mer fornøyd ;-) men faktisk drømmer jeg om å få til et skikkelig elg-i-solnedgang-bilde. Jeg har lett mye på nettet og de finnes nesten ikke(!). Så en engang på foto.no hvor fotografen hadde jobbet i lang tid med å få til et kombinert elg/solnedgang-bilde - og han fikk resultat, men så veldig bra ble det ikke. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Holder det med hjort/rådyr i solnedgang? Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 niks. dem finnes det faktisk utallige fotografier av også (i tillegg til maleriene). Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Pokker ta, er for fint vær ute... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Noen som kan linke til eller forklare meg hva diffraksjon er? Jeg vet bare såppas at det er noe som opptrer på liten blender, og at det fører til at noe blir uskarpt? Mer vet jeg ikke. Edit: Huff, 3 på rad er ikke bra. Endret 2. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Da var nye objektivet mitt i hus.... Gleder meg til å ut å teste, men bare synd at jeg skal kjøre hele dagen idag å ikke får testa før imorra... Kona virket noe oppgitt da jeg fortalte at jeg hadde kjøpt linse til noen tusen mer enn hva batt grep kosta, som var det jeg egntlig skulle ha... Tatt etpar bilder å førsteintrykket er at den er noget skarpere enn de andre 2 jeg har fra før... *happy* Diffraksjon er når du blender ned så mye at det kommer mer info til sensoren i midten enn på sidene av sensoren... Endret 2. juli 2008 av chris300 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ja du fortalte henne prisen? Du har tæl... "Ehm, prisen? ehm, 500,- på loppemarked, Nikon 24-70mm f/2.8 er bare noe dritt men funker når jeg skal på fest" Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hehe.. hun har ikke kommet heim enda, så vi får se hva hun sier da heller.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå