Trondster Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Tror ikke det - dette ser mer ut som gamle bilder fra 50/60-tallet. Cross-prosessing vil normalt gi mer rare farger. Finnes flere typer cross-processing - og flere styrkegrader. Endret 30. august 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 minner meg om en mix av split toning og cross-processing egentlig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Finnes flere typer cross-processing - og flere styrkegrader. Sakl ikke protestere på det; men det som jeg synes er gjennomgående for CP er at bildene får et grønnlig skjær; mens bildet Bjørnli linket til er mer gulaktig; noe som går igjen på fargebilder fra 60-tallet. Kan finne frem et eksempel når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Er nok, som Bjørnli sier, en blanding mellom cross processing og toning - bare å google etter "retro processing" eller lignende, så finner du nok flere typer og masser av tutorials. Endret 30. august 2011 av Trondster Lenke til kommentar
egilh Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er det ikke sånn at du har to typer Cross-processing, den ene gir grønnskjær, den andre gir orangeskjær? Avhenig av hvilken type film? C-41 vs E-6? Uansett tror jeg man kan få til mye av det samme resultatet med kun split-toning i f.eks. Camera RAW. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 I dag er V-dag! Kommer nok til å få reaksjoner og ubehag - hodepine, kvalme, trøtthet, dårlig mage, rød og hoven hud, røde øyne, og mye til - og verre skal det bli! Starter med injeksjoner på 20 enheter - på topp (hvis ikke kroppen sier stopp før) skal jeg etterhvert opp på 100.000 enheter/injeksjon.. Gleder meg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 I dag er V-dag! Kommer nok til å få reaksjoner og ubehag - hodepine, kvalme, trøtthet, dårlig mage, rød og hoven hud, røde øyne, og mye til - og verre skal det bli! Starter med injeksjoner på 20 enheter - på topp (hvis ikke kroppen sier stopp før) skal jeg etterhvert opp på 100.000 enheter/injeksjon.. Gleder meg! Hva skal dette kurere? allergi? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 I dag er V-dag! Kommer nok til å få reaksjoner og ubehag - hodepine, kvalme, trøtthet, dårlig mage, rød og hoven hud, røde øyne, og mye til - og verre skal det bli! Starter med injeksjoner på 20 enheter - på topp (hvis ikke kroppen sier stopp før) skal jeg etterhvert opp på 100.000 enheter/injeksjon.. Gleder meg! Hva skal dette kurere? allergi? Høres definitivt ut som allergibehandling. Lykke til Trondster! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Allergivaksiner - bjørk og gress. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Første gang jeg har hørt om noen som gleder seg til å bli stukket med nåler, hvertfall 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 hvis man er veldig allergisk mot noe så blir man nok glad siden det mest sannsynlig hjelper Lenke til kommentar
tZar Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det er vel kanskje ikke selve nålestikkene man gleder seg til, men heller effekten av dem ;-) 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Takk for tips,Ciryaher. Skal ha dem i bakhodet når jeg snakker med Lesja fjellstyre senere i uka. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det er vel kanskje ikke selve nålestikkene man gleder seg til, men heller effekten av dem ;-) Vel - den direkte effekten blir nok ubehag, tretthet og kløe, men den senere konsekvensen av å ha vært gjennom sånne effekter er fin.. 80% rapporterer markant forbedring etter en sånn runde - håper jeg er blant de heldige.. 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Har aldri merka no allergi mot noe som helst, så kan ikke si jeg vet åssen du har det, men krysser fingra for deg iallefall:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Har aldri merka no allergi mot noe som helst, så kan ikke si jeg vet åssen du har det, men krysser fingra for deg iallefall:) Er ikke plaget selv*, men kjenner flere som er plaget. Og jeg skjønner Trondster godt at han prøver ut dette. Lykke til herfra også. *) Bortsett fra en lett Nikon-allergi, da 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Det er ikke allergi, nikon er jo giftig! anyways: starta nettopp å se på Christian Frei - War Photographer, og etter få minutter aner jeg at dette kommer til å bli en sterk film/dokumentar edit: tekstene svikta brått, og med litt tysk innimellom så tror jeg at jeg står over dette Endret 30. august 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Utslitt, skal bli godt med et par dager fri Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Utslitt, skal bli godt med et par dager fri Tipper det er et sterkt utslag av Nikon allergi Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Utslitt, skal bli godt med et par dager fri Tipper det er et sterkt utslag av Nikon allergi Faktisk ikke, oppdrag fra onsdag til søndag; 60 GB råmateriale... faktisk ingen "slitasjeskader" i hender utrolig nok. Nikon tåler bøttende regn, gå i bakken med et brak (D3s + AF-S 70-200 + Quantum blits påmontert). Det spratt 4-5 ganger; var overbevist om at min kjære D3s' siste time hadde kommet; men neida Edit: Nøkkel til Nikon er hurtigtaster til _alt_, magi Ikke minst fokus-system fra en annen verden med tanke på effektivitet og hurtighet. Endret 30. august 2011 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå