Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Biltema, OBS-bygg samt de fleste byggevarehus selger løse hylleplater i forskjellige dimensjoner, er det litt tyngde som skal plasseres ville jeg skaffet hylleknekter som er laget som en trekant ikke bare vinkel.

 

Har funnet noe hos Ikea som er nesten passe, det er et slags skap, eneste er at det er litt for bredt men antar jeg kan fikse dette med å kutte av topp og bunn, og døra forran. Så kan jeg pusse til døra og legge på et lag med maling. (vil ikke syntes den siden)

 

Ikea har vell fortsatt den tradisjonelle med disse trepinnene og metallskruene smom vris fast når alt er satt sammen? Dette går vell ann å borre til med passende borr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers så vil jeg (selvfølgelig) anbefale at du kjøper en rangefinder, særlig ettersom du er ute etter lyssterke primes. Du burde også starte helmanuelt.

 

 

Du finner Olympus kameraer med feks 50mm f/1.4 for veldig lite penger på ebay. Da kan du også velge et kamera med lysmåler (som jeg vil anbefale).. Å fly rundt med en løs lysmåler er jo bare knotete og unødvendig. Det gjør deg ikke noe bedre fotograf i hvertfall.. ;) )

 

Takk for tips! Har tenkt på rangefinder også, men her har jeg om mulig enda mindre kunnskaper enn på SLR-kamera...

 

--

 

Skal ta bilder i en bursdagsfest i morgen på et lokalt utested. 50 personer kommer, temaet er glam. Skal ta bilde av alle som kommer, tenkte også litt bilder underveis. Setter opp en blitz med en hvit paraply på egnet sted ved inngangen til "greie" inngangsbilder, mulighetene er noe begrenset av omgivelsene og tiden.

 

Noen som har noen råtips?

Lenke til kommentar

Ellers så vil jeg (selvfølgelig) anbefale at du kjøper en rangefinder, særlig ettersom du er ute etter lyssterke primes. Du burde også starte helmanuelt.

 

 

Du finner Olympus kameraer med feks 50mm f/1.4 for veldig lite penger på ebay. Da kan du også velge et kamera med lysmåler (som jeg vil anbefale).. Å fly rundt med en løs lysmåler er jo bare knotete og unødvendig. Det gjør deg ikke noe bedre fotograf i hvertfall.. ;) )

 

Takk for tips! Har tenkt på rangefinder også, men her har jeg om mulig enda mindre kunnskaper enn på SLR-kamera...

 

--

 

Skal ta bilder i en bursdagsfest i morgen på et lokalt utested. 50 personer kommer, temaet er glam. Skal ta bilde av alle som kommer, tenkte også litt bilder underveis. Setter opp en blitz med en hvit paraply på egnet sted ved inngangen til "greie" inngangsbilder, mulighetene er noe begrenset av omgivelsene og tiden.

 

Noen som har noen råtips?

 

Har gjort noe lignende, og for meg funket sort bakgrunn best med bare en blitz . Jeg brukte da paraplyen som "reflektor"

P-E

Lenke til kommentar

Jeg solgte 30D'en i natt. Satt med en kompis og tok noen drammer så ga jeg ham tilbud om kameraet med alt av ledninger, cd'er osv for 2000, og uorignale batterigrep og batteri gratis i tillegg. Også en kata-sekk til 500 (ca.1000 ny) så han fikk noe å bære det hjem i. Får se om han angrer seg. Sa han har angrefrist helt til det er betalt.

Lenke til kommentar

Jeg solgte 30D'en i natt. Satt med en kompis og tok noen drammer så ga jeg ham tilbud om kameraet med alt av ledninger, cd'er osv for 2000, og uorignale batterigrep og batteri gratis i tillegg. Også en kata-sekk til 500 (ca.1000 ny) så han fikk noe å bære det hjem i. Får se om han angrer seg. Sa han har angrefrist helt til det er betalt.

 

Ser et lite problem med den avtalen, hva hvis han ikke betaler før om en fem/seks år :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg solgte 30D'en i natt. Satt med en kompis og tok noen drammer så ga jeg ham tilbud om kameraet med alt av ledninger, cd'er osv for 2000, og uorignale batterigrep og batteri gratis i tillegg. Også en kata-sekk til 500 (ca.1000 ny) så han fikk noe å bære det hjem i. Får se om han angrer seg. Sa han har angrefrist helt til det er betalt.

 

Ser et lite problem med den avtalen, hva hvis han ikke betaler før om en fem/seks år :whistle:

Det er jo en kompis. Så da er betalingsavtalen selvfølgelig "litt etterhvert når du har". Uansett så er det bedre at kameraet er i bruk enn at det ligger i en hylle i skapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...