k-h-s Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Biltema, OBS-bygg samt de fleste byggevarehus selger løse hylleplater i forskjellige dimensjoner, er det litt tyngde som skal plasseres ville jeg skaffet hylleknekter som er laget som en trekant ikke bare vinkel. Har funnet noe hos Ikea som er nesten passe, det er et slags skap, eneste er at det er litt for bredt men antar jeg kan fikse dette med å kutte av topp og bunn, og døra forran. Så kan jeg pusse til døra og legge på et lag med maling. (vil ikke syntes den siden) Ikea har vell fortsatt den tradisjonelle med disse trepinnene og metallskruene smom vris fast når alt er satt sammen? Dette går vell ann å borre til med passende borr? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Hvordan er denne skjermen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Hvordan er denne skjermen? Billig Vet ikke om denne også har det riktige panelet for bilderedigering. Det er vel denne som alle skryter av? Endret 25. august 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Hvordan er denne skjermen? Til prisen tror jeg du skal lete veldig lenge etter noe bedre. U2410 er bedre, men til gjengjeld dobbelt så dyr. Den er neppe dobbelt så god.. Kjøp den du har råd til. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ellers så vil jeg (selvfølgelig) anbefale at du kjøper en rangefinder, særlig ettersom du er ute etter lyssterke primes. Du burde også starte helmanuelt. Du finner Olympus kameraer med feks 50mm f/1.4 for veldig lite penger på ebay. Da kan du også velge et kamera med lysmåler (som jeg vil anbefale).. Å fly rundt med en løs lysmåler er jo bare knotete og unødvendig. Det gjør deg ikke noe bedre fotograf i hvertfall.. ) Takk for tips! Har tenkt på rangefinder også, men her har jeg om mulig enda mindre kunnskaper enn på SLR-kamera... -- Skal ta bilder i en bursdagsfest i morgen på et lokalt utested. 50 personer kommer, temaet er glam. Skal ta bilde av alle som kommer, tenkte også litt bilder underveis. Setter opp en blitz med en hvit paraply på egnet sted ved inngangen til "greie" inngangsbilder, mulighetene er noe begrenset av omgivelsene og tiden. Noen som har noen råtips? Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ellers så vil jeg (selvfølgelig) anbefale at du kjøper en rangefinder, særlig ettersom du er ute etter lyssterke primes. Du burde også starte helmanuelt. Du finner Olympus kameraer med feks 50mm f/1.4 for veldig lite penger på ebay. Da kan du også velge et kamera med lysmåler (som jeg vil anbefale).. Å fly rundt med en løs lysmåler er jo bare knotete og unødvendig. Det gjør deg ikke noe bedre fotograf i hvertfall.. ) Takk for tips! Har tenkt på rangefinder også, men her har jeg om mulig enda mindre kunnskaper enn på SLR-kamera... -- Skal ta bilder i en bursdagsfest i morgen på et lokalt utested. 50 personer kommer, temaet er glam. Skal ta bilde av alle som kommer, tenkte også litt bilder underveis. Setter opp en blitz med en hvit paraply på egnet sted ved inngangen til "greie" inngangsbilder, mulighetene er noe begrenset av omgivelsene og tiden. Noen som har noen råtips? Har gjort noe lignende, og for meg funket sort bakgrunn best med bare en blitz . Jeg brukte da paraplyen som "reflektor" P-E Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Visste ikke at fotoimport solgte kamera, så det nå. Ser de har K5 til 9995,- og K5 med 18-55 WR til 10000,- Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Da er jeg blitt hipster. Er nå stolt eier av et gammelt Olympus XA3 og har ladet det med Tri-X 400 film. Edit: Sånn ser det ut Endret 26. august 2011 av azathosk 1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kult! Fremkalte nettopp min første film. Klarte å velte begeret med fremkaller oppi vannbadet to ganger. Da var det litt sånn "veit ikke om det her blir noe bra"-stemning, men nå henger filmen til tørk, og ikke er den underfremkalt eller fremkalt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Er det hipster å skyte film? Kult. Jeg var hip før det var hipt å være hip. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Er det hipster å skyte film? Kult. Jeg var hip før det var hipt å være hip. Det høres egentlig ut som du bare er gammel? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg solgte 30D'en i natt. Satt med en kompis og tok noen drammer så ga jeg ham tilbud om kameraet med alt av ledninger, cd'er osv for 2000, og uorignale batterigrep og batteri gratis i tillegg. Også en kata-sekk til 500 (ca.1000 ny) så han fikk noe å bære det hjem i. Får se om han angrer seg. Sa han har angrefrist helt til det er betalt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg solgte 30D'en i natt. Satt med en kompis og tok noen drammer så ga jeg ham tilbud om kameraet med alt av ledninger, cd'er osv for 2000, og uorignale batterigrep og batteri gratis i tillegg. Også en kata-sekk til 500 (ca.1000 ny) så han fikk noe å bære det hjem i. Får se om han angrer seg. Sa han har angrefrist helt til det er betalt. Ser et lite problem med den avtalen, hva hvis han ikke betaler før om en fem/seks år Lenke til kommentar
egilh Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Har hentet min første film, ferdig med bilder. Utrolig morro med analog igjen, og synes bildene blir utrolig bra egentlig. Skannning gjenstår da, så blir vel litt mer kritisk når jeg får de på skjermen Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg solgte 30D'en i natt. Satt med en kompis og tok noen drammer så ga jeg ham tilbud om kameraet med alt av ledninger, cd'er osv for 2000, og uorignale batterigrep og batteri gratis i tillegg. Også en kata-sekk til 500 (ca.1000 ny) så han fikk noe å bære det hjem i. Får se om han angrer seg. Sa han har angrefrist helt til det er betalt. Ser et lite problem med den avtalen, hva hvis han ikke betaler før om en fem/seks år Det er jo en kompis. Så da er betalingsavtalen selvfølgelig "litt etterhvert når du har". Uansett så er det bedre at kameraet er i bruk enn at det ligger i en hylle i skapet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Nå går "Orions belte" på NRK2, vil påstå at det er en av de beste Norskproduserte filmene som er laget. 1 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Apropos, om nokon skulle få lyst til å sjå den, ligg den på nett-TV: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/586792/ 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Må vell finne noen filmer og sette inn i fars gamle hus. Se hva det blir av bilder ut av det. Får jo også muligheten til å bruke objektivene hans på min 7D snart. Med m42-Canon ef. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Filter eller ikkje! Edit: Youtube taggene funka vist ikkje i dag... Endret 27. august 2011 av rvenes Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Filter eller ikkje! Vet ikke helt hva du ville vise her, men det er filtrert bort meget godt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå