Kenneth Solfjeld Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) for Sony som satser friskt med α77 og NEX-7 og NEX-5n! Canikon er forbikjørt, og ligger i grøfta. De ser ikke ut til å ha fremtidsvisjoner i det hele tatt.. Endret 24. august 2011 av KSunhill Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 for Sony som satser friskt med α77 og NEX-5! Canikon er forbikjørt, og ligger i grøfta. De ser ikke ut til å ha fremtidsvisjoner i det hele tatt.. Canon er så store at de trenger ingen visjoner Nikon kommer sterkt tilbake senere i høst; det er jeg rimelig sikker på. 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 for Sony som satser friskt med α77 og NEX-5! Canikon er forbikjørt, og ligger i grøfta. De ser ikke ut til å ha fremtidsvisjoner i det hele tatt.. Canon er så store at de trenger ingen visjoner Nikon kommer sterkt tilbake senere i høst; det er jeg rimelig sikker på. Ja vi får se! :!: Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg er enig i at Sonys lansering var veldig frekk. Som vanlig får jeg lyst til å bytte system når det kommer noe kjekt fra noen andre produsenter. Prisen var jo heller ikke så ekstremt gal. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 NEX-7 så rimelig frekk ut ved første øyekast, med mindre det er noen store svakheter jeg ikke ser? Litt stiv pris da. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Bygg Nr2 endelig 100% ferdig Nice!! Er på utkikk etter et lignende oppsett. I og med at du bygger selv, så antar jeg du har grei oversikt over markedet også. I alle fall hva som duger og ikke? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Bygg Nr2 endelig 100% ferdig Nice!! Er på utkikk etter et lignende oppsett. I og med at du bygger selv, så antar jeg du har grei oversikt over markedet også. I alle fall hva som duger og ikke? Det er tre andre produsenter av tilsvarende båter her i Norge, Kaasbøll og Kværnø, tredjemann husker jeg ikke navnet på. Skal du har en solid båt som er helsveist i 4mm aluminium er det disse som duger, ellers så får du Buster, Silver og et par tre andre fabrikater, disse er laget i 2/2,5mm aluminium og naglet/limt i skjøtene, prismessig er de ikke billiger, penere i utseende er de og de tåler sjø like bra som helsveist, problemet er at hvis du treffer noe hardt så kan de begynne å lekke i skjøtene. Når det gjelder meg og min produksjon så har ikke jeg eller andre her på forumet for den slags skyld lov til å drive med salg her på forumet, men du kan sende meg en mail/pm hvis du er litt over gjennomsnittet interessert Endret 24. august 2011 av Nautica 2 Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Nytt glass i hus! Gammel Kennex 200mm f/3.5 i m42 mount. Nå venter jeg bare på m42->EF ring, så blir det testing. - Kolbjørn 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Noen som veit åssen smugmug teller antall treff? Jeg så plutselig at jeg lå rundt 2200 treff på hele Skeid-VIF2-albumet mitt. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Nytt glass i hus! Gammel Kennex 200mm f/3.5 i m42 mount. Nå venter jeg bare på m42->EF ring, så blir det testing. - Kolbjørn Har masse gamle "glass" hjemme jeg også, er vell 9 stk hvis jeg ikke husker feil. Og masse filtere, ca 20 stk. Venter selv på samme overgang, så blir spennende å prøve dette. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hva er det med "første skoledag-fotografer" for tiden? Har sett to forskjellige bilder (fra to forskjellige skoler) der jeg kjenner noen, og begge er forferdelig dårlige. Sollys og skygge omhverandre. Eksempel 1. Eksempel 2. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hehe, i kveld blir det "Roger Waters - The Wall Live in Berlin", eller "Genesis - When in Rome". Francis Hmm har hatt den siste i ørten måneder men har jeg hatt tid å se på den DVD n ? nopp Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 for Sony som satser friskt med α77 og NEX-7 og NEX-5n! Canikon er forbikjørt, og ligger i grøfta. De ser ikke ut til å ha fremtidsvisjoner i det hele tatt.. Er jo interessant å se markedsandelene, EVIL har knapt rørt på seg i Norge. Så fra dag til dag på lager situasjonen til FV og Japanphoto og kan vel ikke akkurat beskylde de for å selge feks Olympus E-P3 som jeg nettopp kjøpte i bøtter og spann. Nikon sin presiden har bekreftet at Nikon har ting på gang, men de siste ryktene lover ikke akkurat bra hvis det stemmer at de lanserer systemkamera med sensor som får mFT til å se svær ut i forhold. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Diskutert litt om skjermer her, men velger å gå for denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710&reviewPage=3#info Kanskje ikke beste alternativ men skal kalibrere denne og vil vell tro jeg kan bli fornøyd. Ellers har pcen min slik displayport, dette er ikke noe jeg har lest særlig om eller satt meg noe inn i. Kunne jeg satt opp noe med den i mot disse dell skjermen? Null erfaring med det så vet ikke om det er mye styr da det blir mye opp og ned kobling av dette. http://www.dustinhome.no/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/product/5010601425 Endret 24. august 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Diskutert litt om skjermer her, men velger å gå for denne : http://www.komplett....viewPage=3#info Kanskje ikke beste alternativ men skal kalibrere denne og vil vell tro jeg kan bli fornøyd. Ellers har pcen min slik displayport, dette er ikke noe jeg har lest særlig om eller satt meg noe inn i. Kunne jeg satt opp noe med den i mot disse dell skjermen? Null erfaring med det så vet ikke om det er mye styr da det blir mye opp og ned kobling av dette. http://www.dustinhom...duct/5010601425 Display-port skal være etterkommeren etter DVI-port ifølge Wiki, den skal gi full utbytte i HDMI og 24bit Endret 24. august 2011 av Nautica Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Så skal da kunne ha denne dell skjermen med display port da altså. Får Google meg litt opp på det og se om det er å satse på. Ut i fra bilder ser i allefall kabelen ut som en HDMI kabel i tykkelse etc. Eneste er kontakten. Vil da kunne ha Displayport på redigerings pc,og vga på skole pc. Slags hylle for pcer,hardisker, minnekortleser og andre duppeditter og duppedotter. Så kjøpe et tastatur så får jeg en bedre arbeidstilling, og ryddigere og penere tastatur. Også på jakt etter en hylle/skap til dette. Huse 2pcer a 17.tommer, opptil 4 store eksterne disker, og diverse andre små finurlige ting. Må ikke være for stort, slik at hele pultplassen tas, heller ikke for liten med tanke på varme og kabler. Må nok frem med hammer og spiker tror jeg? Endret 24. august 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Display-kabelen er omtrent identisk, er bare litt skrå på den ene siden. Biltema, OBS-bygg samt de fleste byggevarehus selger løse hylleplater i forskjellige dimensjoner, er det litt tyngde som skal plasseres ville jeg skaffet hylleknekter som er laget som en trekant ikke bare vinkel. Endret 25. august 2011 av Nautica Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hva er det med "første skoledag-fotografer" for tiden? Har sett to forskjellige bilder (fra to forskjellige skoler) der jeg kjenner noen, og begge er forferdelig dårlige. Sollys og skygge omhverandre. Eksempel 1. Eksempel 2. Ikke bra. Men jeg tipper at enten har skolen funnet ut at de kan gjøre det selv, de har jo så mange lærere med kamera. Ellers er det skolen som kommer med krav om hvor bildene skal tas, uten at fotografen får tid til å forberede seg med lyssetning. Ellers er jeg bare på bærtur, og "fotografene" er like trenet i faget som meg :O Jeg hadde sikkert ikke tenkt på det i første øyeblikk, men når bildet dukket opp på skjermen min i tre sekunder, ville jeg nok sett at noe ser forferdelig feil ut, og flyttet motivet. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Tipper de har en "fotoansvarlig" på skolen. Denne "fotoansvarlig" er den læreren som har et kamera på sitt kontor. Det er litt det samme som "IT-ansvarlig" som har den ene serveren på sitt kontor. Fordi det er så hendig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå