k-h-s Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Manfrotto 055 xprob Skal selv ha stativ, dette så jo fint og relativt stødig ut. Men hvis man skal gå enda litt høyere en dette. Hva får jeg til 2000kr inkludert stativ hode? Endret 22. august 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Skal selv ha stativ, dette så jo fint og relativt stødig ut. Men hvis man skal gå enda litt høyere en dette. Hva får jeg til 2000kr inkludert stativ hode? Stødig var vel å ta en smule hardt i (Sachtler sier bare jeg. Det koster mer enn 2000, men pris og kvalitet henger ofte veldig tett sammen). Fikk forøvrig endelig byttet gummi til zoom-ring på AF-S 24-70mm f/2.8 i dag Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Nå har vel de fleste fått med seg at du mener alle bør kjøpe sachtler og at alt annet er totalt ubrukelig, uavhengig av om det er ett broadcastkamera, m43-kamera eller bare mobilen man skal støtte opp, men når du mener det er å "ta en smule hardt i" å si at 055xprob er stødig må du gjerne forklare hvordan jeg uten problem bruker det sammen med en kamera/objektiv og stativhodekombo som tilsammen veier 5,5kg. For kamera og objektiver som tilsammen veier under 5kg er 055xprob ett utmerket valg på alle områder untatt ett - det veier en del (1,9kg uten hode), men der nekter jeg å tro at sachtler er bedre - ønsker du noe som både er stødig og veier lite kan du se på Feisol, men de koster litt mer igjen. Endret 22. august 2011 av ventle 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ja, var innom der i forrige uke å hentet ut en papirrull på 2,7x11m og personen som jobbet der var snill og åpnet døren for meg. Verre var det at jeg nesten klarte å tre denne langen saken inn et bilvindu som rundet hjørnet . Bilvindu som i bil med vinduer. Slik at ingen tror det kjører bilvinduer rundt i gatene Enten hadde du en relativ kort intern transportetappe eller så leide du en semi-lastebil for og få fraktet en rull på 2.7 meter i diameter x 11 meter lengde eller motsatt 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Manfrotto 055 xprob Skal selv ha stativ, dette så jo fint og relativt stødig ut. Men hvis man skal gå enda litt høyere en dette. Hva får jeg til 2000kr inkludert stativ hode? Manfrotto 055 xprob med 498RC2 MIDI kulehode Var såpass heldig at jeg fikk full reklamasjon på det ødelagte stativet mitt. Fikk også låne et stativ frem til mitt nye ankommer. Anbefaler alle som bor i Bergens/Hordalands området og handle på ur og foto. Fantastisk kundeservice og hyggelig folk som jobber der! Samme type eller noe annet ? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ja, var innom der i forrige uke å hentet ut en papirrull på 2,7x11m og personen som jobbet der var snill og åpnet døren for meg. Verre var det at jeg nesten klarte å tre denne langen saken inn et bilvindu som rundet hjørnet . Bilvindu som i bil med vinduer. Slik at ingen tror det kjører bilvinduer rundt i gatene Enten hadde du en relativ kort intern transportetappe eller så leide du en semi-lastebil for og få fraktet en rull på 2.7 meter i diameter x 11 meter lengde eller motsatt Hehe.. Hæ? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Manfrotto 055 xprob Skal selv ha stativ, dette så jo fint og relativt stødig ut. Men hvis man skal gå enda litt høyere en dette. Hva får jeg til 2000kr inkludert stativ hode? Manfrotto 055 xprob med 498RC2 MIDI kulehode Var såpass heldig at jeg fikk full reklamasjon på det ødelagte stativet mitt. Fikk også låne et stativ frem til mitt nye ankommer. Anbefaler alle som bor i Bergens/Hordalands området og handle på ur og foto. Fantastisk kundeservice og hyggelig folk som jobber der! Samme type eller noe annet ? Samme type. Er ganske fornøyd med det, er et godt og statbilt stativ. Blir nok karbonfiber neste år dog, er lei av all vekten i sekken når jeg går på fototurer. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Nå har vel de fleste fått med seg at du mener alle bør kjøpe sachtler og at alt annet er totalt ubrukelig, uavhengig av om det er ett broadcastkamera, m43-kamera eller bare mobilen man skal støtte opp, men når du mener det er å "ta en smule hardt i" å si at 055xprob er stødig må du gjerne forklare hvordan jeg uten problem bruker det sammen med en kamera/objektiv og stativhodekombo som tilsammen veier 5,5kg. For kamera og objektiver som tilsammen veier under 5kg er 055xprob ett utmerket valg på alle områder untatt ett - det veier en del (1,9kg uten hode), men der nekter jeg å tro at sachtler er bedre - ønsker du noe som både er stødig og veier lite kan du se på Feisol, men de koster litt mer igjen. Tror ikke vi gidder å gå der. Så litt på sida til "sachtler", og bruksområdet ser jo ut til å være video/filmkameraer. Og når man ser på hvordan de er laget virker de HELT håpløse for stillbildefotografer. :/ 055 xprob er en bra stativ som tåler bank, og som er stødig. Dermed basta 1 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Some serious failure http://www.youtube.com/watch?v=zT94JaDfVwY&feature=relmfu Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Some serious failure http://www.youtube.com/watch?v=zT94JaDfVwY&feature=relmfu Det var jo bare win.. Fail er artigere Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dagens fordømt vanskelige spørsmål: Noen her som har testet Nikon SB-900 i "Non-TTL Auto flash" modus ? Denne skal etter hva den flotte manualen sier bruke innebygget lyssensoer og ikke iTTL eller tilsvarende med kameraet. Årsaken til spør er følgende ambisiøse plan om det er mulig å bruke SB-900 sammen med Olympus E-P3 med feks Cactus V4. Plan B SU4 modus. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dagens fordømt vanskelige spørsmål: Noen her som har testet Nikon SB-900 i "Non-TTL Auto flash" modus ? Denne skal etter hva den flotte manualen sier bruke innebygget lyssensoer og ikke iTTL eller tilsvarende med kameraet. Årsaken til spør er følgende ambisiøse plan om det er mulig å bruke SB-900 sammen med Olympus E-P3 med feks Cactus V4. Plan B SU4 modus. Jeg har ikke testet det med den kombinasjonen du nevner, men jeg har brukt en tilsvarende modus med SB-800 i kombinasjon med kameraer som ikke støtter TTL. Jeg antar at SB-900 fungerer ganske likt hva dette her angår. Jeg antar at "non-TTL auto" er det samme som det som i SB-800s menysystem kalles "A". ("AA" fungerer nokså likt, men baserer seg på å kommunisere gjennom blitsskoen, så det forholder jeg meg ikke til i denne sammenhengen.) Denne modusen er akkurat som trysistor-automatikken i gamle blitser (tenk Vivitar 285); når eksponeringen starter tenner blitsen, og fortsetter med det helt til sensoren registrerer at en viss mengde lys har blitt reflektert, hvorpå den kutter av. Forutsatt at sensoren kan se motivet, og at du er enig i dens oppfatninger om hvordan du bør eksponere, fungerer det strålende. Imidlertid umuliggjør det mange former for paraplyer, bløtbokser og andre ting som gjør at sensoren ikke ser rett mot motivet. Men det fungerer i alle fall helt uavhengig av hva slags kamera man bruker. Igjen veit jeg ikke med SB-900, men 800 kan bruke A-modus også når den synkroniserer som slave (SU-4). Dog er det mulig at det letteste bare er gode gamle manuell. Da slipper du å lure på om sensoren registrerer det den vil at du skal, og tolker det dithen du ønsker. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Takker ₈H₁₀N₄O₂ ! Skal ta og få gjort ett par tester og se hvordan dette fungerer i praksis og div kombinasjoner. Men går mer og mer mot manuell for å ha kontroll. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Da blir det 055 xprob om ikke mange dagene. Også tenkt meg med ny PC skjerm. Noe å anbefale i str. 22-24tommer. Oppimot 2500kr. Hovedsakelig redigering og noe spill. HDMI og VGA er must Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Kjapt spm om kamerastativer, det er hoder fra ulike produsenter til kr. 5000++ Hva skiller disse fra ett til feks 1500 egentlig ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Da blir det 055 xprob om ikke mange dagene. Også tenkt meg med ny PC skjerm. Noe å anbefale i str. 22-24tommer. Oppimot 2500kr. Hovedsakelig redigering og noe spill. HDMI og VGA er must Dell ultrasharp IPS-skjerm anbefaler jeg 22" og det er noen U-24", er også bra tilbudspris på 23". Har selv en U24" i forholdet 16/10. Endret 22. august 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kjapt spm om kamerastativer, det er hoder fra ulike produsenter til kr. 5000++ Hva skiller disse fra ett til feks 1500 egentlig ? 3500++ ? Jeg vil tro at det må være ting som belastning og presisjon. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kjapt spm om kamerastativer, det er hoder fra ulike produsenter til kr. 5000++ Hva skiller disse fra ett til feks 1500 egentlig ? 3500++ ? Jeg vil tro at det må være ting som belastning og presisjon. Det jeg har opplevd med "rimelige" kulehoder er at de ikke er stødige/presise nok under justering, du har fått riktig bilde-utsnitt og skal stramme skruen og da har bilde-utsnittet forandret seg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det jeg har opplevd med "rimelige" kulehoder er at de ikke er stødige/presise nok under justering, du har fått riktig bilde-utsnitt og skal stramme skruen og da har bilde-utsnittet forandret seg. Nettopp - det er skikkelig irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå