Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vi var tross alt heldige med været. Opphold og greit hele fredagen, regn, tildels ganske kraftig på Pstereo-pikniken, men det klarnet jo utrolig nok opp til kvelden.

Ja, du så de grønne ringene på objektivene mine, ja. Hehe. Jeg fikk bare med meg 4 konserter i går pga jobbing på Lysklæt gård sitt matutsalg. Rakk ikke komme til The Roots før de hadde startet engang. Men men. Det ble nå noen bilder, i alle fall. Fikk du til noe bra du, eller?

Bilder ble det, men om det ble noe bra, er usikkert :p

Er borte fra orntli' pc, så har ikke fått sett gjennom annet enn i kamera foreløpig. Av det jeg har sett til nå, virker det som en eneste stor mølje av korn og motion blur, som vanlig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

*bilde*

fikk meg en slik liten sak idag^^

Det pynter alltids opp med noen gamle brownie-kameraer. Har selv to stykker stående på ei hylle som jeg fikk av onkelen min. Det ene har jeg ikke funnet modellnummeret på enda, men det ligner mest på et fra serien som kom i -04. Det andre er et Brownie 127 fra -52. Jeg ser at listen som jeg brukte for å prøve å få identifisert førstnevnte er oppdatert så jeg får ta en titt på det igjen når jeg kommer hjem i morgen.

127-modellen skal i teorien være brukbart fremdeles mens på førstnevnte så har dessverre lukkeren låst seg. Dette skjedde faktisk fram til vi fant fram kameraet og "testa" det litt. Om vi hadde latt det være i fred så kunne jeg nok ha hevdet at det fremdeles var funksjonabelt. :(

Lenke til kommentar

Det er jo bygget som en tanks. Solid som f og det kjennes i kameraet når speilet går opp og ned. Herlig manuell fokus - dog litt lang. Den går vel ca 360 grader fra nærgrensen til uendelig, men gir god kontroll i nærområdet.

Gleder meg som en unge til å få fremkalt noe film :D

Edit: Kan vel si at jeg kjøpte herligheten i Budapest - med 4 ruller film og batteri til lysmåleren kom det på 13.000 forint, rundt 400 kroner.

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Var såpass heldig at jeg fikk full reklamasjon på det ødelagte stativet mitt. Fikk også låne et stativ frem til mitt nye ankommer. Anbefaler alle som bor i Bergens/Hordalands området og handle på ur og foto. Fantastisk kundeservice og hyggelig folk som jobber der! :D

Ja, var innom der i forrige uke å hentet ut en papirrull på 2,7x11m og personen som jobbet der var snill og åpnet døren for meg. Verre var det at jeg nesten klarte å tre denne langen saken inn et bilvindu som rundet hjørnet :D .

Bilvindu som i bil med vinduer. Slik at ingen tror det kjører bilvinduer rundt i gatene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...