PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvorfor gal forresten? Fordi at du kjører Daf kan bety to ting. Enten slik du gjør det, eller slik. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Daf66 er en flott bil... tar jeg feil om jeg sier like fort begge veier? Skal ikke spøke med ubrukelig teknologi... Den jeg kjørte idag så vel mer ut som det her: http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpics/...04/04tfp143.jpg Bare i hvit... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vel vel. Jeg har kjørt Daf Variomatic girkasse i en Volvo 340 min bror hadde tidlig på åttitallet. Ikke rett automatkasse for noen under 65 år. I 1980! I dag? Tja, under 75? At den går like raskt bakover betyr lite når den ikke går raskt forover, he he he. Heller en daukjørt boble enn den girkassen til meg i alle fall. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 I dag dro jeg opp til en lokal topp, sammen med bikkja. Hadde med kameraet med batteri og 50/1.8. (Sist jeg for opp der med kamera lå batteriet hjemme i laderen ) Lysforholdene var litt kjipe, halvveis overskyet, og feil tid på dagen. Virma er fornøyd, selv når hun må dra på en sinke som meg Vurderte flere værbitte trær, samt noen som hadde møtt mennesker med motorsag og overlevd, men ble liksom ikke fornøyd med noen av bildene. 50mm, crop og gjenvokst terreng er ikke lett - busker overalt, i veien. Her er jeg kansje i nærheten av noe, men tror nesten det blir litt rotete. Feilet til slutt på panorering i full galopp. Helt umulig å panorere en hund med strakt bånd imellom. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Genialt å sjå at andre enn meg får til sånne bilder som deg... (snakker om siste bildet) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 jzono1: Synd å se at hunden din har et tre voksende ut av hodet sitt - er det en ekstremvariant av 80-tallets Grorudpalme? En av mine største guruer, Bruce Schneier (ikke innen foto, men innen sikkerhet), har skrevet en blogartikkel om "The War on Photography": http://www.schneier.com/blog/archives/2008...ar_on_phot.html Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Takker så mye Tom. Det var nettopp informasjonen jeg håpa på. Jeg så et program om prosjektet for en tid tilbake. Da var det i så tidlig stadie at det ikke var mulig å konkudere. Der ble det og snakket en del om at sauebøndene var skeptiske. Men det ble og hevda at frykten for å miste sau til ørn ikke har særlig rot i virkeligheta. Sau er ikke førstevalget for en ørn. Det er først når det blir knapt om mat at den kan finne på å beite på sauflokker ble det sagt. Det er vel det sauebøndene sa her tidligere også. Prosjektet var på kysten av Vest-Skotland; og nå har de forsatt på østkysten. Det er også snakk om å introdusere de til Øst Anglia. Det var et par fine bilder i artikkelen også - noen av de fra Norge. Tom Kanskje denne dere tenkte på; NRK Natur; På vingene mot vest (mens vi først er så langt inne i debatten. Programmet er forresten havørnprosjektet i Irland, ikke i Skottland, menmen.) Søkte også litt på nrk sine sider og det ser ut som det faktisk er endel av havørnene som vi gir dem som blir drept med giftåte synd, men sant. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 En av mine største guruer, Bruce Schneier (ikke innen foto, men innen sikkerhet), har skrevet en blogartikkel om "The War on Photography": http://www.schneier.com/blog/archives/2008...ar_on_phot.html Hm. Det der er bare trist, egentlig. Man risikerer å bli tilsnakket av vektere her i Oslo også, spesielt i nærheten av T-baner og slikt. Ikke at det bryr meg noe særlig, hvis jeg kommer i den situasjonen så er jeg klar for en krangel. De har heldigvis begrenset myndighet. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er vanskelig å få bra bilder fra ett helikopeter?? Får muligens sjangs i halgen til flakse litt over noen fjelltopper og undrer fælt på om fotografering lar seg gjør??? Det rister fælt inni en sånn flyskrott Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei Kan nokken hjelpe meg med litt uttrykk på akam sitt forum? Slik som BK, kva betyr det? Også vist det er andre ting som er litt vrien og forstå og eg treng og vite so tar eg gjerne imot dette... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Er man klar over at ved fjerning av bokstaven e i kameraet eller lagger til en t blir ordet kamera til kamerat fancy eller heh?? Hei Kan nokken hjelpe meg med litt uttrykk på akam sitt forum? Slik som BK, kva betyr det? Også vist det er andre ting som er litt vrien og forstå og eg treng og vite so tar eg gjerne imot dette... BildeKritikk Endret 2. juli 2008 av Inc Lenke til kommentar
fototim Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kanskje denne dere tenkte på; NRK Natur; På vingene mot vest (mens vi først er så langt inne i debatten. Programmet er forresten havørnprosjektet i Irland, ikke i Skottland, menmen.) Søkte også litt på nrk sine sider og det ser ut som det faktisk er endel av havørnene som vi gir dem som blir drept med giftåte synd, men sant.Ser ut som om du har rett, det var dette programmet jeg tenkte på. Og det var altså Irland, ikke Scotland. Hukommelsen min er rotten. Men det er satt ut fugl beggge plasser, først i Scottland, og nå står Irland for tur. Så da vet vi det. Og moralen er den samme, nemlig at Norge har et spesielt ansvar for å opprettholde arten. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det er den typen sikkerhetshumler med tyttebæruniform og tro på egen makt og autoritet som fører til høyere oljepriser, Terraskandalen og alt annet ondt i verden, Snirfle. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ser ut som om du har rett, det var dette programmet jeg tenkte på. Og det var altså Irland, ikke Scotland. Hukommelsen min er rotten. Men det er satt ut fugl beggge plasser, først i Scottland, og nå står Irland for tur. Så da vet vi det. Og moralen er den samme, nemlig at Norge har et spesielt ansvar for å opprettholde arten. Ja helt klart og etter hva jeg har lest tror jeg at meningene om havørn er omtrendt de samme i Skottland og i Irland (nemlig at myndighetene vil ha den, mens bøndene ikke vil). Majestetisk fugl uansett Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vel vel. Jeg har kjørt Daf Variomatic girkasse i en Volvo 340 min bror hadde tidlig på åttitallet. Ikke rett automatkasse for noen under 65 år. I 1980! I dag? Tja, under 75? At den går like raskt bakover betyr lite når den ikke går raskt forover, he he he. Heller en daukjørt boble enn den girkassen til meg i alle fall. Kan godt skjønne den... Men volvo340 skal jo legges til at er en like godt balansert bil som en ny bmw idag... 50-50 vektfordeling. Er hvertfall det alle bmw fantaster mener er så flott... Selv ville jeg heller valgt volvo (kalles ikke traktor for ingenting).. Nå sitter jeg bare å venter på nye linsa mi som iflg sporinga skal være på bil påvei til meg..... ventetiden er lang!!! ps! god morgen godtfolk... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Edit: Fjernet tekst. *Jeg gjør vel best i å bare overse Gorpium og Gissan.* Endret 2. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 343 med manuell girkasse er glimrende til rallycross med sin vektfordeling og bakhjulsdrift, men med Variomatic - nei takk. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Har ikke prøvd den selv, men høres ikke akkurat ut som noe for bilsport... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kjære Mr. Olsen, kan du prøve å være kreativ for en gangs skyld istedet for å masseprodusere klin like bilder av fluer og spamme bildekritikken med dem? Det er mange som er på grensen til å klikke nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå