Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke mars? :)

Mest fordi vi følte at det passet slik ;) Jeg tror det er mye mer lys og vårstemning i april.

Pluss det at påsken er i mars; om det er en fordel eller ulempe kan diskuteres - men det er gjerne en travel tid for småbarnsforeldre.

Men du får sikkert lov til å arrangere en liten oppvarmingsuke tidlig i mars; hvis du har et bra konsept.

Tom

Hehe.. Tror ikke jeg skal begynne med noe slikt, men hvis du offentliggjør opplegget ditt i løpet av kvelden, er det mulig jeg begynner med utfordringen allerede nå, og varmer opp litt i over en måned før resten henger seg på (april). Det spørs hvor interessant konseptet er. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Nå har jeg tråkka i salaten (filteret). Hadde det i sekken, og så falt jeg på snowboard. Objektiv dekselet ble trykket inn i uv filteret som knuste. Fjernet filteret, men det ligger masse glass-støv på front linsa. Jeg satte på dekselet igjen. Hvordan skal jeg få av støvet uten å ripe glasset?

Lenke til kommentar
Jeg skulle hatt meg et Gradert ND-filter til kitlinsen til mitt Pentax k100d. Er det noen som vet om en plass hvor man kan få tak i et som er av noen lunde grei kvalitet og til en fornuftig pris? Gjerne i Stavanger-området om mulig.
De tre tingene tror jeg for å være ærlig at du ikke klarer å kombinere i Norge. Du kan prøve Stavanger Foto, men Ebay er mitt tips når det gjelder filter.
Lenke til kommentar
Jeg skulle hatt meg et Gradert ND-filter til kitlinsen til mitt Pentax k100d. Er det noen som vet om en plass hvor man kan få tak i et som er av noen lunde grei kvalitet og til en fornuftig pris? Gjerne i Stavanger-området om mulig.
De tre tingene tror jeg for å være ærlig at du ikke klarer å kombinere i Norge. Du kan prøve Stavanger Foto, men Ebay er mitt tips når det gjelder filter.

Akurrat. Etter å ha forhørt meg litt rundt kan det se ut som den kombinasjonen ikke var helt realistisk nei. Men slik jeg har forstått det er det veldig varierende kvalitet på filtre kjøpt fra Ebay, og utvalget er jo mildt sagt enormt! Er det noen som har noen spesifikke graderte ND-filtre å annbefale eller vil det være like greit å bare klemme til på et godt tilbud på Ebay å håpe på det beste? Ser man kan kjøpe ulike pakkeløsninger med 5+ ulike filtre til en slikk og ingenting, det virker jo genialt om ikke kvaliteten er helt mikke mus da. Jeg er forresten ute etter runde filtre som passer til linsen, og ikke kvadratiske filtre som må festes med en egen rammeløsning. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Akurrat. Etter å ha forhørt meg litt rundt kan det se ut som den kombinasjonen ikke var helt realistisk nei. Men slik jeg har forstått det er det veldig varierende kvalitet på filtre kjøpt fra Ebay, og utvalget er jo mildt sagt enormt! Er det noen som har noen spesifikke graderte ND-filtre å annbefale eller vil det være like greit å bare klemme til på et godt tilbud på Ebay å håpe på det beste? Ser man kan kjøpe ulike pakkeløsninger med 5+ ulike filtre til en slikk og ingenting, det virker jo genialt om ikke kvaliteten er helt mikke mus da.
Enkelt og greit - kjøp enten Hoya, Kenko (samme som Hoya) eller B+W, så får du noe som i hvert fall ikke er dårlig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...