Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Originalemballasje pleier å være meget solide saker, så jeg ville ikke vært voldsomt bekymret. Å sende esker er i alle fall uproblematisk.

Hurra! Endelig så passet den. Sammen med litt klær for å gjøre den litt mindre løsere i esken. Isoporen fikk den til å sitte - men ikke helt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planlegger å lage meg en slags "dock" til bærbarepcen så jeg kan sette inn i når er hjemme. Slik at alt av kabler og rot da blir under kontroll og unna pulten.

Hva er av pc skjerm å anbefale egentlig?

Skal jo hovedsakelig redigere på den, men har ikke tenkt å bruke mye på skjermen. Tenkte opptil max 2700kr men helst nedimot 2000kr.

Blir også noe pc spilling på den.

Også tenkt å gå til innkjøp av en kalibrator så jeg får fargene så riktige som mulig.

Lenke til kommentar

Da har eg nettopp fått meg 50-75 Mbit offsite storage.

Kapasitet er ca 2 TB, men denne kan utvides.

Bruker eit enkelt NAS.

Perfekt for å lagre bilder på.

Endelig er bilda lagra automatisk i huset, og utafor huset automagisk!

Det er 2 hus her som står litt fråkvarandre. Bruker ein Ethernet over Power sak. Straummålern står i det eine huset, også går straumen vidre ut av det huset og inn i neste.

Det er ofte straummåleren i huset som stopper homeplug signalene.

Bilda er no på hovedpc'n, filserver, NAS (anna hus) og Flickr (online).

Lagrer bilda på hovedpc'n og program på filserver sørger for å spre bilda ut på dei 2 andre plassene.

Eg laster sjølv opp keepers til Flickr.

Lenke til kommentar

Klinte til med en Nikon WT-4 i dag, svært skeptisk, men finnes ingen bedre alternativ. Hårreisende priset som alt fra Nikon ;) Andre som har erfaring ? Den får sin "illdåp" på 4 dagers repportasjetur neste uke.

Edit:

Kunne enda Nikon lært litt av Canon når det kommer til wireless sendere.... lov å håpe at det er innebygd i D4; men tviler.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

hmm, etter jeg fikk 50mm 1.4'n har jeg ikke brukt 85mm 1.8'n :p

jaja, får vel behov for den før eller senere, men atm er jeg så glad i 50mm'rn :love:

Har selv gått veldig mye tilbake til fastoptikk igjen, så anbefaler å beholde den. Du får snart behovet :)

Lenke til kommentar

Nå har Han tenkt seg litt mer om, og i steden for å være Bæsj er nå Zeiss Makro-Planar T* 2/50 noe som fortjener fem stjerner av fem mulige.

Jeg som hadde planer om å legge min ut på Finn.no for en femtilapp og greier..

Prøvde en av de derre linsene der, men synes det var uskarpe greier, fikk ikke autofokuset til å fungere ordentlig :whistle:

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dealextreme.com/p/quick-strap-shoulder-strap-for-slr-dslr-cameras-80721

Noken som tørr bestille?

Steike billig...

I sommer kjøpte eg BlackRapidStrap fra Japanphoto og den kosta rundt 500 lapper trur eg...

Hadde ikkje klart meg uten den i dag da, men dette var billigt! Vis det er bra kvalitet....

Skal tross alt henge utstyr til 10-20k i snora når du er ute...

Bruker en sånn selv, har gått rundt med 7D + grep og 70-200mm f2.8 IS uten å ha bekymret meg nevneverdig. Konstruksjonen er akkurat den samme som BR, karabinkrok i brakett som festes i stativfeste-hullet. Det er ingen åpenbare svake punkter, sveisesømmer eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig kommet hjem etter dagens deltagelse i Oslo Fotomaraton 2011. Har hatt en begivenhetsrik dag sammen med bykatt og kaian, og alle de andre deltagerene.

Takk for følge!

Det var en interessant og hyggelig opplevelse. Tror nøkkelen for min del er å sette et passende mål for seg selv og ikke tenke på det som en konkurranse: ta utfordringen, fullføre og ha det gøy!

Jeg må si at det gikk greit å gjennomføre, men jeg var rimlig knekt da jeg kom hjem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...