IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har et par bilder av et par vannymfer og biller, men i det siste har jeg fått sansen for fluer. Endre vel insekter etterhvert. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg er lei alle fluebildene av Marius. De er bra, men 20-30 macrobilder av noen fluer på 1-2uker blir litt kjedelig i lengden, men for all del, de fleste er praktfulle. Nå fikk jeg snekret meg en liten softbox som jeg fester på blitsen, var faktisk effekt i den også Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Hva med en deformert lakrisbåt ? Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Særdeles kunstnerisk, Tom. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg er lei dårlige bilder jeg og, men de overser jeg bare. For de som ikke liker makro så er det vel kjedelig ja, men jeg vil påstå det er en utfordring det jeg, og icefox driver på med. Men får vel poste noe annet en fluer da, skal se om jeg får tatt meg en tur ut i morgen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Dere må gjerne holde på med fluer; men det er kanskje en ide å lage en tråd der dere (og andre flue fans) kan holde på. Så kan vi andre titte innom en gang i blant. Tom Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Hva med en deformert lakrisbåt ? Tom Kansje poste noe ala dette så folk kan tippe hva det er? Jeg så det iværtfall ikke.. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Takker så mye Tom. Det var nettopp informasjonen jeg håpa på. Jeg så et program om prosjektet for en tid tilbake. Da var det i så tidlig stadie at det ikke var mulig å konkudere. Der ble det og snakket en del om at sauebøndene var skeptiske. Men det ble og hevda at frykten for å miste sau til ørn ikke har særlig rot i virkeligheta. Sau er ikke førstevalget for en ørn. Det er først når det blir knapt om mat at den kan finne på å beite på sauflokker ble det sagt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Takker så mye Tom. Det var nettopp informasjonen jeg håpa på. Jeg så et program om prosjektet for en tid tilbake. Da var det i så tidlig stadie at det ikke var mulig å konkudere. Der ble det og snakket en del om at sauebøndene var skeptiske. Men det ble og hevda at frykten for å miste sau til ørn ikke har særlig rot i virkeligheta. Sau er ikke førstevalget for en ørn. Det er først når det blir knapt om mat at den kan finne på å beite på sauflokker ble det sagt. Det er vel det sauebøndene sa her tidligere også. Prosjektet var på kysten av Vest-Skotland; og nå har de forsatt på østkysten. Det er også snakk om å introdusere de til Øst Anglia. Det var et par fine bilder i artikkelen også - noen av de fra Norge. Tom Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hentet fra VGNett D700 tar bilder med en oppløsning på over 12 megapiksler, har 51 autofokuspunkter som gir presis måling av motivet og bildene kan vises samtidig både i søkeren og på den tre tommer store skjermen på baksiden. Har D700 enn funksjon som resten av oss ikke har fått med oss? En revolusjon innenfor Live view Endret 1. juli 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
Revelar Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Heisann! Fant ikke noe "Velkommen til Forumet" tråd/kategori eller lignende; Så presenterer meg selv like gjerne her? Er en fersk fotograf som alltid har hatt lyst til å gå til innkjøp av speilreflekskamera: Nå har jeg endelig skaffet meg ett dSLR; Canon EOS 450D og er strålende fornøyd med det. Dette må jo være ett av Norges største foto-forum så her kommer jeg nok til å stille ett par spørsmål og kanskje etterhvert hjelpe andre.. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Velkommen skal du være Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg er lei dårlige bilder jeg og, men de overser jeg bare. For de som ikke liker makro så er det vel kjedelig ja, men jeg vil påstå det er en utfordring det jeg, og icefox driver på med. Lei dårlige bilder? hva er det slags negativ tone? Alle er nye en gang. Men ja, jeg er også lei at det ligger 20 fluebilder som er helt like på bildekritikken hver dag. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Kommet heim fra min lille tur ned østerdalen atter en gang og idag slapp jeg unna sjøsyken og skipperlua... jeg kjørte nemlig Daf... hehe.. Vil å gjerne legge til at det er skummelt å se alle personbiler som gir utrykk for at de har et alvorlig dødsønske når de kjører forbi flere vogntog på rad i høyresvinger.... gjerne også på bakketopper.... Skumle greier det der.. Nye objektivet mitt ligger nå i Koeln (hvor nå enn det er) og er helt i rute... Endret 1. juli 2008 av chris300 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 ... jeg kjørte nemlig Daf... hehe.. Er du entusiast, en uheldig arving eller splitter pine gal? Eller rett og slett trailersjåfør? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Mye dødsulykker på veiene for tiden chris, du bør passe på. For ikke så alt for lenge siden var det en ulykke i selbu, hvor en bil koliderte med 3 motorsykelister. Vet helt sikkert at 1 av dem døde momentant, vet ikke hvordan det gikk med de to andre. Bilføreren var dritings og overlevde selfølgelig. Mange galinger på veiene. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er lei dårlige bilder jeg og, men de overser jeg bare. For de som ikke liker makro så er det vel kjedelig ja, men jeg vil påstå det er en utfordring det jeg, og icefox driver på med. Huff.. vær litt mer optimistisk. Ja, makro kan være veldig utfordrende, men det virker ikke helt som fluefoto er så utfordrende for deg når du klarer å produsere så enormt mange like bilder av det lille vesenet. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 ... jeg kjørte nemlig Daf... hehe.. Er du entusiast, en uheldig arving eller splitter pine gal? Eller rett og slett trailersjåfør? Ingen av delene, men kjører noen turer en gang iblant... kjørte endel før, men da var det man som var tingen... Daf er en utrolig flott bil sett i forhold til volvo marine FH12 jeg kjørte igår.... En sjøsyk opplevelse... Hvorfor gal forresten? Fikk med meg den i selbu ja... stygge greier... Her er en til: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag...icle1109259.ece Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er lei alle fluebildene av Marius. De er bra, men 20-30 macrobilder av noen fluer på 1-2uker blir litt kjedelig i lengden, men for all del, de fleste er praktfulle. Enig. Alle bildene holder en teknisk høy kvalitet, men jeg ser ikke den største forskjellen på de. Mange er tilnærmet identiske, men beskjært annerledes eller tatt 1/8sek senere med en annen vinkel på fluen eller hva det måtte være. Vanskelig også å velge én favoritt blant 30 gode bilder, og det er også vanskelig å gi kritikk til alle bildene - ihvertfall hvis du skal være noen lunde konstruktiv. For de som ikke liker makro så er det vel kjedelig ja, men jeg vil påstå det er en utfordring det jeg, og icefox driver på med. Poenget er ikke om man liker makro eller ikke - poenget er at 30 fluebilder på rad blir litt drøyt. Takker så mye Tom. Det var nettopp informasjonen jeg håpa på. Jeg så et program om prosjektet for en tid tilbake. Da var det i så tidlig stadie at det ikke var mulig å konkudere. Der ble det og snakket en del om at sauebøndene var skeptiske. Men det ble og hevda at frykten for å miste sau til ørn ikke har særlig rot i virkeligheta. Sau er ikke førstevalget for en ørn. Det er først når det blir knapt om mat at den kan finne på å beite på sauflokker ble det sagt. Jeg har sett havørn ta lam, tilnærmet nyfødte. Og det er ikke i et område hvor det er mangel på føde. Ja, makro kan være veldig utfordrende, men det virker ikke helt som fluefoto er så utfordrende for deg når du klarer å produsere så enormt mange like bilder av det lille vesenet. Ja, det er noe med det også. Du sier (indirekte) noe om vanskelighetsgraden når du plutselig dukker opp med 30 fluebilder. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Jada, slapp av litt nå Gissan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå