IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Noen som har et forslag til sekk som skal romme Canon EOS 1D Mark III, EF 16-35mm f/2.8L II, EF 70-200mm f/2.8L IS og 580EX II? (pluss en del småting, og jeg kommer nok til å kjøpe en god del mer opptikk i framtiden, så bra med en litt stor sekk) Lowepro CompuTrekker AW ser ut til å passe meg bra. Den har god plass til fotoutstyret, også er det plass til laptopen min. Men er den sekken veldig stor og tung? Og har den stativfeste? Som sagt: Lowepro Vertex 200 AW. Vet den koster en del, men det gjør tross alt alle skikkelige fotosekker. Gleder meg til jeg skaffer den. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Prisantydning på SB-900? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Knall! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Hva synes dere om dette utsagnet, microheads? Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Etter hva jeg har forstått er Brønnøysund på det mye omtalte Helgelandet? Det er mulig at jeg kommer til å streife innom der litt fremover, så om det er praktisk mulig, så kan det jo være jeg forsøker å trenge meg på i en eller annen sammenheng... Eller er avstanden for stor? På ingen som helst måte. Jeg går ut fra at det vil være i Mosjøen treffet skjer, og det er en time fra Sandnessjøen (halvtime med veldig aktiv, og litt farlig kjøring). Brønnøysund er vel noe rundt det samme, eller? tror du må regne med minst 1,5 time til brønnøysund? Hvilket arbeiderblad snakker vi om? Helgeland? I så fall vet jeg sikkert hvem det er. Har sommerjobb der for tiden.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Hva synes dere om dette utsagnet, microheads? Ganske logisk om bien er stor og man ikke kommer i nærheten av 1:1, og de tas fra samme sted. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Du skal ha en ganske stor bie for bare å få hodet, men ikke være på 1:1. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Det var ikke poenget Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Var kanskje ikk det. Men egentlig ikke noe feil i det han sier. Men det gjelder ikke bare makroobjektiver. Han sier vel egentlig at: Lengre brennvidde = Mindre vinkel. Det er jo riktig. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Var kanskje ikk det. Men egentlig ikke noe feil i det han sier. Men det gjelder ikke bare makroobjektiver. Han sier vel egentlig at: Lengre brennvidde = Mindre vinkel. Det er jo riktig. Men det er vel fortsatt mulig å bevege kroppen din? Om du har 105mm så kan du stå lengre unna objektet enn ved bruk av ett 65mm. eller hür? Endret 1. juli 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Det stemmer selvfølgelig. Men det er vel forutsatt at man ikke beveger seg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg vet at våre ørner har blitt satt ut i skottland. Noen som vet hvordan det prosjektet går? Akkurat det leste jeg om i et av de engelske fotobladene tidligere i år. Hvis jeg husker riktig, så går det faktisk fremover med det prosjektet. kan sjekke det når jeg kommer hjem (om jeg husker det da - skal ut å leke litt med en Sigma 50-150mm snart). Tom Det ville jeg satt pris på Tom Fant artikkelen (Practical Photography June 2008). De har visst fått rundt 140 kyllinger fra Norge i løpet av prosjektet. Det har vært en del tilfeller av egg-tyveri og giftig åte; men stammen har blitt bærekraftig i følge artikkelen. Den sier ikke noe om hvor mange som finnes. et har vært en del konfilkter mellom sauebøndene og ørne-entusastenene. Men det forholdet er iferd med å bedre seg. Kan nok ha noe med turismen er i ferd med å da inn penger (ca 1.6 millioner pund p.t.). Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 tror du må regne med minst 1,5 time til brønnøysund? Hvilket arbeiderblad snakker vi om? Helgeland? I så fall vet jeg sikkert hvem det er. Har sommerjobb der for tiden.. Mtp. at jeg kommer til å være der oppe i jobbsammenheng, og uten bil, så høres det ut som om prosjektet mitt er dømt til å mislykkes. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Siden vi er så godt inni makrodebatten, synes jeg det var passende å komme med et bidrag. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Sånn for å videreføre makrotemaet litt; Er det bare jeg som er mektig lei fluer? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Sånn for å videreføre makrotemaet litt; Er det bare jeg som er mektig lei fluer? Ser ikke noe spennende med fluer whatsoever jeg. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Sånn for å videreføre makrotemaet litt; Er det bare jeg som er mektig lei fluer? Finner du noen andre spennende insekter for meg? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Sånn for å videreføre makrotemaet litt; Er det bare jeg som er mektig lei fluer? Finner du noen andre spennende insekter for meg? Nei, men det går ann å ta makrobilder av annet enn insekter. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Sånn for å videreføre makrotemaet litt; Er det bare jeg som er mektig lei fluer? Nei. Er det ikke andre ting i skog og mark? Biller og maur for eks...maur blirnok en utfordring, men alikevel. Bedre med en stk maur ute av fokus enn enda flere fluer. Kanskje noe i fjæra kan være motiv for makro? Skjell...en liten krabbe, en gammel støvel.. Edit: for all del. makrobildene er bra, men det er lett å bli lei motivet når det er så mange på en gang. Endret 1. juli 2008 av Carny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå