Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

ok, takk. Hva er ruterns hjemmeside?

"Finn og les bruksanvisningen".

Det kommer an på hva slags IP ruteren din har - kanskje 192.168.0.1, 192.168.1.1, 10.0.0.1 eller noe annet. Det er et webinterface for å konfigurerer ruteren din. Start en kommandolinje og kjør "ipconfig", og du vil antageligvis se korrekt ip-adresse under "default gateway".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg kommet inn på BA Photography på Middlesex University i London, og vil flytte dit i slutten av september. Vil ha med meg min 27" iMac (veier 15 kg), men har ingen anelse om hvordan jeg skal få den over dammen. Noen tips?

Pakk den inn i originalemballasjen og send melding til flyselskapet på forhånd. Det er veldig vanlig for f.eks folk med instrumenter at flypersonalet setter det på egnede steder inne i flyet. Det kjipe med dette er jo antageligvis sikkerhetskontrollen, men anbefaler uansett at du ringer først, flyselskapet vet helt sikkert hvordan det kan ordnes. En annen løsning vil jo være å sende den som en forsikret pakke. Det koster sikkert en del, men er trygt, og sikkert mye lettere enn å ta den med på flyet.

Er det forresten lov å spørre om mer informasjon om studiet? Hvordan er det lagt opp med tanke på fotografi? Er det type mote- og produktfoto det går i, eller er det snakk om fotokunst? Hvor mye må du betale? Selv kunne jeg på et tidspunkt etter, eller midt i utdannelsen jeg er i gang med, ta litt utdannelse i foto, men er 100% uinteressert i omtrent all fotografi det er mulig å livnære seg på/fotografi som krever noe annet enn et kamera/fotografi av oppstilte mennesker eller produkter.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet inn på BA Photography på Middlesex University i London, og vil flytte dit i slutten av september. Vil ha med meg min 27" iMac (veier 15 kg), men har ingen anelse om hvordan jeg skal få den over dammen. Noen tips?

Hva med og bruke sjøveien, da får du både en fin tur samt mulighet til og se "hele" England før du er framme.

Går ferger fra Bergen,Haugesund,Stavanger og Kristiansand til Newcastle, da kan du ha med deg "ubegrenset mengde" med pikkpakk.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hehe.. det nok jobben her altså.. har hatt nattevakt i natt, men jeg da studert båtene på nært hold iallefall.. :D Heftige greier dette.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg var litt skeptisk til softwareutvalget innenfor bilderedigering til iPad, men PhotoForge2 duger virkelig.

iPad har virkelig blitt ett tøft produkt, lest flere artikler om fotografer som for å gjøre det enkelt har testet ut iPad/2 og Micro Four Thirds combo for å slippe å drasse rundt på 10kg ++ med stash og er en fristende tanke.

Gorillaz lagde siste plata på iPad2 mens de kjedet seg på hoteller og reise under siste turneen...

Lenke til kommentar

Ahh. Ganske kjekt å være festivalfotograf. Iallefall når man har backstagepass og åpen bar tilgjengelig. :)

Ida Maria spiller i bakgrnn mens jeg sitter i presseteltet og laster over bilder - sitter her med ei gratis Newcastle Brown Ale. :new_woot:

Var bra artig å fly helikopter for å ta bilder av festivalområdet - endte opp med å kunn ta med 24-70L, siden vi fløy med åpne dører - så løse gjenstander (sånn som objektiver) hadde vært litt ulurt. Fikk noen kule bilder av festivalområdet da, tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Blir spennende å se olegunnaro, alltid hatt lyst til å prøve å knipse litt fra lufta selv. Var nære på for 2 uker siden da verdenscupen i class one (båt) var i Arendal, men der var visst helikopterne reservert for Qatar TV og 2 heldige fotografer som jobber for class one.

Lenke til kommentar

Ahh. Ganske kjekt å være festivalfotograf. Iallefall når man har backstagepass og åpen bar tilgjengelig. :)

Ida Maria spiller i bakgrnn mens jeg sitter i presseteltet og laster over bilder - sitter her med ei gratis Newcastle Brown Ale. :new_woot:

Var bra artig å fly helikopter for å ta bilder av festivalområdet - endte opp med å kunn ta med 24-70L, siden vi fløy med åpne dører - så løse gjenstander (sånn som objektiver) hadde vært litt ulurt. Fikk noen kule bilder av festivalområdet da, tror jeg. :)

Hvilken festival er du på?

Lenke til kommentar

Hmf... LX3'en min driver og lager en stripe på alle bildene jeg tar med det. Og ettersom det var en gave fra min forrige arbeidsgiver, så er jeg ikke dekket av Forbrukerkjøpsloven. Og det er snart tre år siden den ble kjøpt så garantien er jo også gått ut.

Det står mellom å få reparert LX3'en eller kjøpe meg en Canon S95. Må sikkert bytte hele sensoren på LX3'en, og da lønner det seg neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...