Trondster Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 ok, takk. Hva er ruterns hjemmeside? "Finn og les bruksanvisningen". Det kommer an på hva slags IP ruteren din har - kanskje 192.168.0.1, 192.168.1.1, 10.0.0.1 eller noe annet. Det er et webinterface for å konfigurerer ruteren din. Start en kommandolinje og kjør "ipconfig", og du vil antageligvis se korrekt ip-adresse under "default gateway". Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Takk og lov for venteliste, fikk vite i kveld at jeg kom inn på 1. valget av skole til høsten, så nå blir det journalistikk i Bodø på meg. "Æ e i gang med dialækta". Endret 29. juli 2011 av Killswitch 1 Lenke til kommentar
brk Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 ok, takk. Hva er ruterns hjemmeside? Finn frem manualen til routeren. Det dreier seg antakelig bare om å aktivere uPnP. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Da har jeg kommet inn på BA Photography på Middlesex University i London, og vil flytte dit i slutten av september. Vil ha med meg min 27" iMac (veier 15 kg), men har ingen anelse om hvordan jeg skal få den over dammen. Noen tips? Pakk den inn i originalemballasjen og send melding til flyselskapet på forhånd. Det er veldig vanlig for f.eks folk med instrumenter at flypersonalet setter det på egnede steder inne i flyet. Det kjipe med dette er jo antageligvis sikkerhetskontrollen, men anbefaler uansett at du ringer først, flyselskapet vet helt sikkert hvordan det kan ordnes. En annen løsning vil jo være å sende den som en forsikret pakke. Det koster sikkert en del, men er trygt, og sikkert mye lettere enn å ta den med på flyet. Er det forresten lov å spørre om mer informasjon om studiet? Hvordan er det lagt opp med tanke på fotografi? Er det type mote- og produktfoto det går i, eller er det snakk om fotokunst? Hvor mye må du betale? Selv kunne jeg på et tidspunkt etter, eller midt i utdannelsen jeg er i gang med, ta litt utdannelse i foto, men er 100% uinteressert i omtrent all fotografi det er mulig å livnære seg på/fotografi som krever noe annet enn et kamera/fotografi av oppstilte mennesker eller produkter. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Da har jeg kommet inn på BA Photography på Middlesex University i London, og vil flytte dit i slutten av september. Vil ha med meg min 27" iMac (veier 15 kg), men har ingen anelse om hvordan jeg skal få den over dammen. Noen tips? Hva med og bruke sjøveien, da får du både en fin tur samt mulighet til og se "hele" England før du er framme. Går ferger fra Bergen,Haugesund,Stavanger og Kristiansand til Newcastle, da kan du ha med deg "ubegrenset mengde" med pikkpakk. Endret 30. juli 2011 av Nautica 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Er det ikke bare pakke den ned å sende i posten da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Burde ha vært ute med kameraet nå føler jeg.. Men har jeg hatt tid? Nope.. får se hva jeg får til i kveld.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ser at RawTherapee 3.0 er lansert som stable release. Relativt tregt, men funksjonaliteten ser bra ut (Tester ut på Xubuntu 11.04, på en laptop med U2300 CPU). Burde ha vært ute med kameraet nå føler jeg.. Men har jeg hatt tid? Nope.. får se hva jeg får til i kveld.. Ut av sofaen, og kom deg ned til båtene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Nja.. det er ikke sofaen som er problemet.. det er heller for mye jobbing.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Nja.. det er ikke sofaen som er problemet.. det er heller for mye jobbing.. Det er det de alle sier 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe.. det nok jobben her altså.. har hatt nattevakt i natt, men jeg da studert båtene på nært hold iallefall.. Heftige greier dette.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe.. det nok jobben her altså.. har hatt nattevakt i natt, men jeg da studert båtene på nært hold iallefall.. Heftige greier dette.. Du prioriteter helt feil, se på båter burde være viktigst. Buksevann skulle du hatt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det er noen svære russiske fartøyer der.. Sattan de var stooore.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg var litt skeptisk til softwareutvalget innenfor bilderedigering til iPad, men PhotoForge2 duger virkelig. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg var litt skeptisk til softwareutvalget innenfor bilderedigering til iPad, men PhotoForge2 duger virkelig. iPad har virkelig blitt ett tøft produkt, lest flere artikler om fotografer som for å gjøre det enkelt har testet ut iPad/2 og Micro Four Thirds combo for å slippe å drasse rundt på 10kg ++ med stash og er en fristende tanke. Gorillaz lagde siste plata på iPad2 mens de kjedet seg på hoteller og reise under siste turneen... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ahh. Ganske kjekt å være festivalfotograf. Iallefall når man har backstagepass og åpen bar tilgjengelig. Ida Maria spiller i bakgrnn mens jeg sitter i presseteltet og laster over bilder - sitter her med ei gratis Newcastle Brown Ale. Var bra artig å fly helikopter for å ta bilder av festivalområdet - endte opp med å kunn ta med 24-70L, siden vi fløy med åpne dører - så løse gjenstander (sånn som objektiver) hadde vært litt ulurt. Fikk noen kule bilder av festivalområdet da, tror jeg. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Blir spennende å se olegunnaro, alltid hatt lyst til å prøve å knipse litt fra lufta selv. Var nære på for 2 uker siden da verdenscupen i class one (båt) var i Arendal, men der var visst helikopterne reservert for Qatar TV og 2 heldige fotografer som jobber for class one. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Ahh. Ganske kjekt å være festivalfotograf. Iallefall når man har backstagepass og åpen bar tilgjengelig. Ida Maria spiller i bakgrnn mens jeg sitter i presseteltet og laster over bilder - sitter her med ei gratis Newcastle Brown Ale. Var bra artig å fly helikopter for å ta bilder av festivalområdet - endte opp med å kunn ta med 24-70L, siden vi fløy med åpne dører - så løse gjenstander (sånn som objektiver) hadde vært litt ulurt. Fikk noen kule bilder av festivalområdet da, tror jeg. Hvilken festival er du på? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hmf... LX3'en min driver og lager en stripe på alle bildene jeg tar med det. Og ettersom det var en gave fra min forrige arbeidsgiver, så er jeg ikke dekket av Forbrukerkjøpsloven. Og det er snart tre år siden den ble kjøpt så garantien er jo også gått ut. Det står mellom å få reparert LX3'en eller kjøpe meg en Canon S95. Må sikkert bytte hele sensoren på LX3'en, og da lønner det seg neppe. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg tror jeg holder meg til kylling (Mother India, Fredrikstad) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå