ventle Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 For andre døgnet på rad ruger Amentio på diskene de har 114 stk av på lager. Skulle det være så vanskelig å få sendt de i posten relativt kjapt? Ikke hold pusten. Amentio er norgesmestere i treg levering, og de ble jo faktisk meldt konkurs nettopp på grunn av at de ikke klarte å levere varer som kunder hadde ventet i månedsvis på - varer som de oppga å ha på lager. Merkelig nok ser det ut til at de fortsatt holder åpent, men jeg bestiller i hvertfall ikke derfra. Tør vedde mye på at du får varene raskere om du avbestiller og heller bestiller fra Komplett/MPX. la inn bestilling hos MPX natt til i går, klar til henting på lokalt pick-up-point i dag Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har forstått dette i ettertid. Står at ordren er behandlet så jeg gir dem ut morgendagen. Jeg vet ikke om 700kr prisforskjell totalt sett er verdt avbestilling, tiden vil vise. Forresten. Hva mener du en ny (erstatningsvare fra reklamasjon) 2011 RST F1rst Platinum dempegaffel er verdt om jeg skal selge den? Siden du er på terrengsykkel så tenker jeg at du vet slikt. Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Noe fotorelatert informasjon for windowsbrukere Det er nå kommet støtte for en rekke RAW formater direkte i windows Se link for mer informasjon og nedlasting Microsoft Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Nei, det har jeg dessverre ikke så sterkt forhold til, men som du sikkert vet er det ikke den heteste gaffelen på markedet Mulig å få en tusenlapp kanskje? Ville lagt den ut med prisantydning "1000kr eller bud" evt. bare "selges høystbydende". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 For å si det på en annen måte.. jeg ønsker meg andre nyheter nå som ikke bare omhandler «død og fordervelse» ja selv fotball hadde vært flott!! Du er ikke alene om det. Synes særlig at nettavisene har tatt helt av. Leser ikke papiraviser, men tipper at de er bortimot like ille. NRK begynner å normalisere seg; men det går nok noen dager til ... Pussig at du skal nevne fotball; det virker som om det er stort sett idrettsnyheter som begynner å tikke inn ... Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Har 4 objektivfiltre jeg skal selge(Kenko UV, ND4, ND8 og polar 67mm) som praktisk talt er ubrukt. Hva vil være en fornufig samlet pris for dem? Endret 28. juli 2011 av Gibos Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Håper ikke jeg gjør noe ulovlig nå Desverre så gjør du det ... det er ikke lov til å drive med kjøp og salg i forumet. Det er et bruktmarked her; men det er bedre å legge de ut på foto.no Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Håper ikke jeg gjør noe ulovlig nå Desverre så gjør du det ... det er ikke lov til å drive med kjøp og salg i forumet. Det er et bruktmarked her; men det er bedre å legge de ut på foto.no ok, det kan vi ikke ha noe av, ble litt usikker siden det stadig linkes til salgsobjekter. Posten er redigert Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 ok, det kan vi ikke ha noe av, ble litt usikker siden det stadig linkes til salgsobjekter. Posten er redigert Vi har noen tråder hvor folk finner frem til gode (eller veldig dårlige) kjøp på nettet; men de linker da til annonser som de selv ikke har lagt ut. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ah, ser ut som jeg kanskje får fotografere litt fra helikopter under Sjonafestivalen i helga - noen som har noen tips? Regner med jeg får med rotoren dersom jeg bruker for vid vinkel - tipper det blir enklest å bare ha 24-70mm på kamera? Endret 28. juli 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Da er denne på vei til meg: Kjøpt av Youxin Ye. Veldig kul kar. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Når jeg putter SD-kortet i en normal windows 7 maskin får jeg opp autokjør-dialogboksen som spør hva jeg vil gjøre. Men på laptopen min skjer det absolutt ingenting, jeg kan heller ikke høyreklikke på minnekortet for å velge autokjør slik som normalt. Minnekortleseren funker fint ellers så jeg får hentet ut bildenen manuellt. Noen tips om hva som kan være problemet? Er det andre måter jeg kan starte windows sin bildeimport på? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Noe fotorelatert informasjon for windowsbrukere Det er nå kommet støtte for en rekke RAW formater direkte i windows Se link for mer informasjon og nedlasting Microsoft Undrer meg over at den ikke har støtte for verken EOS 600D, 60D, Nikon D3100, D5100, D7000 og Panasonic LX 5/Leica D-Lux 5 tross i at publiseringsdato er 27. juli 2011, og blant annet så har jo D7000 vært på markedet i over et halvt år. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ah, ser ut som jeg kanskje får fotografere litt fra helikopter under Sjonafestivalen i helga - noen som har noen tips? Regner med jeg får med rotoren dersom jeg bruker for vid vinkel - tipper det blir enklest å bare ha 24-70mm på kamera? Helikopter er gøy Objektivvalget avhenger litt av nøyaktig hva slags bilder du skal ha. 24-70 blir kanskje fort litt vidt, spesielt på fullformat. Du henger tross alt ganske langt over bakken. Har du tilgang på flere kamerahus og telezoom? Jeg ville helst brukt ett med noe i 24-70-området og ett med 70-200. Eventuelt ett hus med telezoom og et kompaktkamera for eventuelle vidvinkelbehov. Objektivskifting mens man henger og dingler ut gjennom døra som ikke er der er vel ganske uaktuelt Men det avhenger jo av de ønskede motivene og hvor lavt du kan komme deg. Det blir litt lettere å planlegge hvis du får avklart sistnevnte. Det blir fort mye vibrasjoner, så korte eksponeringstider er ganske viktig. Jeg er ikke helt sikker på hvordan stabilisering funker på kanonobjektiver, men Nikon har en variant de kaller for "aktiv" som er fin for å bruke dersom du må under omtrent 1/500 (brennviddeavhengig). Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Noe fotorelatert informasjon for windowsbrukere Det er nå kommet støtte for en rekke RAW formater direkte i windows Se link for mer informasjon og nedlasting Microsoft Undrer meg over at den ikke har støtte for verken EOS 600D, 60D, Nikon D3100, D5100, D7000 og Panasonic LX 5/Leica D-Lux 5 tross i at publiseringsdato er 27. juli 2011, og blant annet så har jo D7000 vært på markedet i over et halvt år. Ikke Sony Alpha (A33, A55) heller... Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Bare for å ha det sagt så er RAID aldri en form for backup. Selv et RAID på ti disker kan gå til helvete ved f.eks vann, brann eller strømskader. Backup består av flere kopier og gjerne flere generasjoner av backupen og helst på flere lokasjoner. Det var dagens lekse og frustrasjonsutbrudd: RAID er ikke og har heller aldri vært ment å være et alternativ til backup. Hensikten med RAID er oppetid (med unntak av RAID 0), og det er en teknologi først og fremst ment for servere. Man kan selvfølgelig også benytte RAID på en arbeidsstasjon som beskyttelse mot feilende harddisk (eller RAID 0 for økt R/W ytelse), men HW feil er også det eneste RAID beskytter mot. For korrupsjon av filer/filsystem, filer som slettes/endres ved uhell, virus angrep, osv er RAID totalt ubrukelig. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg støtter deg 100% i utsagnet ditt. Jeg kjenner svært mange som kjører RAID-5 og har dette som eneste "backup". Har fortalt de det samme, men enkelte ønsker ikke å lytte. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg støtter deg 100% i utsagnet ditt. Jeg kjenner svært mange som kjører RAID-5 og har dette som eneste "backup". Har fortalt de det samme, men enkelte ønsker ikke å lytte. Ekte mannfolk tar ikke backup. Men de gråter mye Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 RAID-5 hjelper nok ikke hvis skuta tar fyr, står under vann eller blir stjålet. Kan ikke en kontroller i teorien også ta livet av en bøtte med HDr hvis man er maks uheldig ? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Da er denne på vei til meg: Kjøpt av Youxin Ye. Veldig kul kar. Tøft ! Sjeldent man ser kamera med tommelstøtte som kan felles inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå