Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare FYI så er å selge DSLR en liten del av å jobbe i fotobutikk. Det går masse i tilbehør, kompaktkameraer, fotoarbeid, passbilder, osv osv.

Edit: Kan du f.eks noe om kompaktkameraer Mr. Olsen?

Nope, er av den grunn (Blandt annet) jeg ikke har søkt. Men det regner jeg med er fort gjort å lære seg. Har omsider lært meg hva slags olje biler skal ha osv osv, og jeg er ikke noen bilfanatiker.

Lenke til kommentar
Bare FYI så er å selge DSLR en liten del av å jobbe i fotobutikk. Det går masse i tilbehør, kompaktkameraer, fotoarbeid, passbilder, osv osv.

Nope, er av den grunn (Blandt annet) jeg ikke har søkt. Men det regner jeg med er fort gjort å lære seg. Har omsider lært meg hva slags olje biler skal ha osv osv, og jeg er ikke noen bilfanatiker.

Så må du ha tålmodighet. Har vært i en del fotobutikker der jeg overhører samtaler med kjøper og selger, der kjøper er HELT grønn, og spør om alle slags dumme spørsmål, å fatter bare 40% av det du sier tilbake. Og som nevnt over, folk kommer inn å skal ha det kameraet som var på reklamen, de husker ikke hvilket.

Gå inn i JP, se på alle ting, husk dem å gå hjem å pugg. Så søker du på jobben om 1uke

Lenke til kommentar

Og ikke minst: kan du noe om videokamera?!

Jeg digger når det kommer inn kunder som er like entusiast som meg selv med masse utstyr og kunnskap. Dessverre er dette en sjelden art, og de fleste vil ha et lite og billig kompaktkamera til 1500kr. Billige dSLR er også ganske populært.

I tillegg er det jo mye generelt arbeid, hva gjelder å drive en butikk. Reperasjoner, vedlikehold o.l. Men jeg trives veldig godt! :)

Lenke til kommentar

Den største ulempen med å jobbe i fotobutikk, er vel at man får klådd på så mye forskjellig utstyr. Når det meste av Nikkor-optikk(i alle fall zoomene) i høyere prisklasse(les 10 000) er man veldig fristet til å plukke med seg å ta regninga seinere. Vurderte seinest igår å ta med meg D300, spesielt siden det var en innom som ville he D200-en min. Tøff dag på jobben

Lenke til kommentar
Kunne jo prøvd deg på feign death :)

Hvordan ble bildet du holdt på å ta da?

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=239047 elgbildene er tatt 40sek etter.

Så må du ha tålmodighet. Har vært i en del fotobutikker der jeg overhører samtaler med kjøper og selger, der kjøper er HELT grønn, og spør om alle slags dumme spørsmål, å fatter bare 40% av det du sier tilbake. Og som nevnt over, folk kommer inn å skal ha det kameraet som var på reklamen, de husker ikke hvilket.

Gå inn i JP, se på alle ting, husk dem å gå hjem å pugg. Så søker du på jobben om 1uke

Er jo nesten slik som på forumet:

Du:

Canon suger!

Kunde:

Canon gjorde hva?

Du:

Suger

Kunde:

Åja, hørte om det der. Jeg tar et Nikon.

Du:

Du er fornuftig ser jeg ;)

Kunde:

Jeg er hva

Du:

Fornuftig

Kunde:

Åja, folk sier så.

Du:

Jepp, skulle det være forsikring med på kjøpet?

Kunde:

Trenger jeg det da?

Du:

Nei ikke egentlig, men jeg får lønnsforhøyelse om jeg selger 50 stk denne uka.

Kunde:

Hva fikk du sa du?

Du:

Lønnsforhøyelse

Kunde:

Åja, nei men jeg tror jeg dropper forsikring.

Du:

Ja jeg ser du er fornuftig.

Kunde:

Ja folk sier så.
Lenke til kommentar

Noen som har et forslag til sekk som skal romme Canon EOS 1D Mark III, EF 16-35mm f/2.8L II, EF 70-200mm f/2.8L IS og 580EX II? (pluss en del småting, og jeg kommer nok til å kjøpe en god del mer opptikk i framtiden, så bra med en litt stor sekk)

Lowepro CompuTrekker AW ser ut til å passe meg bra. Den har god plass til fotoutstyret, også er det plass til laptopen min. Men er den sekken veldig stor og tung? Og har den stativfeste?

Lenke til kommentar

Noen som har tips til fotosekk.

Noe lignende dette

Plass til PC, lite rom på toppen, å plass til fotoutstyr i bunn. Har ikke så mye utstyr, og har ikke planer om å kjøpe inn så mye nytt før neste år, så trenger ikke en diger sekk enda.

Hadde ikke Lowepro en lignende sekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...