Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal omsider igang med Lightroom 3 siden fått 2 x stajonære PCer på plass.

Sliter med cheapo hvit bomullsbakgrunn som sjeldent blir jevn og har dere ett raskt tips hvordan få denne feks helhvit i Lightroom 3 ?

Høyreklikk på bakgrunnen så får du velge mellom 5 farger og 2 teksturer

Lenke til kommentar

Skal ikke USB 3.0 være bakoverkompatibelt med 2.0? Har en Lacie rikiki ekstern disk, og det skjer absolutt ingenting når jeg plugger den i USB 3.0 porten på laptopen min. Disken funker fint på alle andre USB-porter og maskiner jeg har testa.

Kan det være at USB-porten ikke leverer nok strøm? Enkelte eksterne harddisker skal ha mer strøm enn andre.

Virker litt rart isåfall? USB 3.0 skal vel levere mer strøm en 2.0, og disken funker jo i USB 2.0 portene. Men testet å putte USB-senderes til den trådløse musa i samme 3.0 porten og den funka. :hmm:

Lenke til kommentar

Hei. Sitter for øyeblikket på gardermoen. Kom over Canon EOS 550D til 5200, inkludert kit objektiv. Er dette et bra kjøp? Så raskt over det, og jeg mener objektivet hadde IS også (dette står vel på?). har et par timer på å bestemme meg, så setter pris på svar. men har egentlig vært etter et slikt et :)

Lenke til kommentar

Hei. Sitter for øyeblikket på gardermoen. Kom over Canon EOS 550D til 5200, inkludert kit objektiv. Er dette et bra kjøp? Så raskt over det, og jeg mener objektivet hadde IS også (dette står vel på?). har et par timer på å bestemme meg, så setter pris på svar. men har egentlig vært etter et slikt et :)

Det er en god pris, da bare huset ligger på 5000-5500. Link: prisguiden

Hvis det er et IS objektiv, så står det på objektivet. Objektivet har også en bryter for å slå av og på IS.

Lenke til kommentar

Tomsi, som alltid er du der og hjelper i nød! :) var vanskelig å få til prisguiden på mobilen. da blir det kjøp på meg! Men er det upraktisk å ha en elektronikkbutikk på gardermoen å forholde meg til? Eneste jeg stusser på. Sånn sett hadde det vært greit med en butikk i hjembyen.

Lenke til kommentar

Tomsi, som alltid er du der og hjelper i nød! :) var vanskelig å få til prisguiden på mobilen. da blir det kjøp på meg! Men er det upraktisk å ha en elektronikkbutikk på gardermoen å forholde meg til? Eneste jeg stusser på. Sånn sett hadde det vært greit med en butikk i hjembyen.

Så lenge du har kvittering, så kan du nok sende inn kamera direkte til Camera & Videoteknikk eller Serviceproffen. Det eneste jeg er usikker på om 5 års reklamsjonsrett gjelder på kjøp på Tax-freen på Gardermoen. Det bør du kanskje spørre om.

Lenke til kommentar

Åhh, åhoho... :tease:

Altså Sony står vel ikke akkurat noe tilbake for Nikon eller Canon, utenom proffklassen kanskje? Samt utvalget av linser/utstyr. Jeg kjenner jo ikke akkurat til kamera-markedet men Sony er etter det jeg husker på en klar tredje plass når det gjelder solgte speilreflekser.

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Altså Sony står vel ikke akkurat noe tilbake for Nikon eller Canon, utenom proffklassen kanskje? Samt utvalget av linser/utstyr. Jeg kjenner jo ikke akkurat til kamera-markedet men Sony er etter det jeg husker på en klar tredje plass når det gjelder solgte speilreflekser.

Fixed :dremel:

Sony har valgt en annen fokus enn Canon og Nikon så det er ikke direkte lett å sammenligne. Sony har prøvd mange ting de siste årene og har byttet modellene ofte; men de ser nå ut som om de har funnet sin nisje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...