Simon Aldra Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det sies at lyset i magesekken på bjørner er svært idyllisk. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hehe, har nok ikke noe særlig til vidvinkel. Annet enn objektivet som fulgte med kameraet, 17-85mm. Blir nok å bruke 70-200mm mest tenker jeg. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Skal en tur i Bjørneparken i morgen og skal selvfølgelig ha med kameraet. Har dere noen tips til bilder av dyr? Bjørneparken på Flå i Hallingdal? Isåfall er er det lang mer spennende å ta bilde av pensjonistene som prøver seg på drive-inn for første gang på den lokale og nyoppstartede McDonals. Bjørnene sov når jeg var i parken... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Gah! Tamron 28-75'en min har tatt kvelden. Optisk er det et flott objektiv, men mekanisk passer den ikke helt til mitt... eh... bruksmønster. Bokeh'en suger også rimelig hardt. Konklusjonen er at jeg ikke har lyst på en ny en. Hva tror godtfolket om å erstatte den med en Nikon 24-120/4 VR? Jeg er småskeptisk til å gå ned til f/4, spesielt pga. AF-hastighet i østlandsk vintermørke. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 denne er sikkert OLD, men sykt å se at den klarer produsere så "klare" bilder, selvom den er så ødelagt Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Gah! Tamron 28-75'en min har tatt kvelden. Optisk er det et flott objektiv, men mekanisk passer den ikke helt til mitt... eh... bruksmønster. Bokeh'en suger også rimelig hardt. Konklusjonen er at jeg ikke har lyst på en ny en. Hva tror godtfolket om å erstatte den med en Nikon 24-120/4 VR? Jeg er småskeptisk til å gå ned til f/4, spesielt pga. AF-hastighet i østlandsk vintermørke. Alternativet kan ogsaa vaere gamle 28-70 fra Nikon, eller 35-70. Har 35-70 selv, og vil si at byggekvaliteten der, burde passe til relativ töft brukermönster. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jaja, da får jeg endelig 50mm 1.4 i posten til uka ;D *glede seg som en unge* 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jaja, da får jeg endelig 50mm 1.4 i posten til uka ;D *glede seg som en unge* Sweet - det er fint åpent, men seriøst skarpt blendet ned. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 jeg er utrolig glad i å jobbe vidåpent, med andre ord: en DOF-hore 1 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Sitter med en tom varm Tuborg og lurer på om jeg skal åpne en ny kald en. Åhh eg likar sommerens harde valg Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jaja, da får jeg endelig 50mm 1.4 i posten til uka ;D *glede seg som en unge* Meg å! Til Sony riktignok. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 De nye nettbrettene til Lenovo så spennende ut Mon tro om de danker ut, eller ihvertfall er en gode konkurrenter til Ipad 2.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 De nye nettbrettene til Lenovo så spennende ut Mon tro om de danker ut, eller ihvertfall er en gode konkurrenter til Ipad 2.. Ipad2? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Huff.. i dag var en slik dag man skulle ønske ikke kom. Det starta forsåvidt bra, sola skinte og det var et fantastisk vær ute. Masse varmegrader. Hadde det litt travelt med å få gjort noe som måtte gjøres, og da det var unnagjort så tok jeg meg en pils. Man må jo nyte det fine været. Så begynte det skye over, og det kom torden. Det er også greit nok, lyn og torden er kult, og jeg satt inne med pils nr.2 og kikka ut på et forferdelig regnvær. Tenkte at jeg aldri har sett maken. Så begynte problemene. Jeg skulle hente meg pils nr.3 i kjelleren. Men for å komme meg frem til ølkassa måtte jeg hente støvler. Og da jeg hadde gjort det, og løfta opp kassa for å berge den.. det var en pappkasse.. så falt alle boksene ut fordi bunnen ga etter. Det positive var at dem først falt da jeg var tilbake på tørr grunn. Så.. når pilsen var berget var det på tide å sjekke status. I det ene rommet var det 7-8 cm vann. Det skyldtes en tett sluk på yttersia av kjellerdøra. Sluken ble åpna, så etterhvert sank vannstanden der inne. Neste rom, som er et utstyrsrom for jakt-/fiske- og friluftslivsting, var også litt vått. Men det som står der inne tåler stort sett vann så det var bare sette ting som stod på gulvet til tørk og få tørket opp vannet. Det var fort gjort. Rom nr.3 der nede.. den såkalte kjellerstua. Det eneste rommet med gulvbelegg. Der var det tørt. Trodde jeg først. Men nei, fant litt vann ved veggene, og sjekka videre. Det hadde rent vann under gulvbelegget. Så det jeg har gjort side da er å tømme rommet, skru møblene i smådeler og få dem plassert andre steder, også få revet bort gulvbelegget så det får tørket der. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Gah! Tamron 28-75'en min har tatt kvelden. Optisk er det et flott objektiv, men mekanisk passer den ikke helt til mitt... eh... bruksmønster. Bokeh'en suger også rimelig hardt. Konklusjonen er at jeg ikke har lyst på en ny en. Hva tror godtfolket om å erstatte den med en Nikon 24-120/4 VR? Jeg er småskeptisk til å gå ned til f/4, spesielt pga. AF-hastighet i østlandsk vintermørke. Har ikke 24-120mm-en kommet i en utgave som har fått mye skryt? Ypperlig som allround objektiv; men ulempen er tykkere DOF. Jeg selv hadde nok gått for en 24-120mm som allround objektiv og kjørt med skikkelig lyssterkt for DOF-horing Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 http://youtu.be/FJH9F7Hcluo 5 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Det er sjakk. Og det er sjakk. https://www.lensrentals.com/rent/canon/lenses/supertelephoto/lensrentals-chess-set ^^ Edit: 13 minutter ut i videoen i posten over er.. gull. Kudos til London City Police. Som en digresjon hadde jeg en gang en times ventetid på Værnes. Som den jeg er tenkte jeg å fotografere litt. Men for sikkerhets skyld stilte jeg det hypotetiske spørsmålet om fotoforbud til passerende politifolk. Svaret jeg fikk gjorde meg nærmest auforisk av stolthet over disse politibetjentenes forståelse av norsk lovverk. "Du har lov til å ha kameraet her. Da har du lov til å ta bilder." Jeg fikk et smil både fra en trivelig trønderpolitimann og en søt trønderpolitidame. En fornøyelse. Og en erfaring rikere. Endret 22. juli 2011 av Simon Aldra 3 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 *venter utolmodig på pakka mi* ikke flytta seg fra postkontoret siden 10.37 igår når den ble levert inn Lenke til kommentar
egilh Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) *venter utolmodig på pakka mi* ikke flytta seg fra postkontoret siden 10.37 igår når den ble levert inn mmm, nesten så jeg får lyst til å stikke inn på FV og handle en etter jobb.. Hmm hmm Endret 22. juli 2011 av egilh Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 *venter utolmodig på pakka mi* ikke flytta seg fra postkontoret siden 10.37 igår når den ble levert inn Helt utrolig dødssant. Jeg vil påstå at jeg er en tålmodig person, men det gjelder alt annet enn å vente på pakker. Jeg ser til og med på trackeren når jeg sender ting. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå